LongSound's KofferSynthi

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.512
Locatie
Zeist
Een leuke gratis plugin is LongSound's KofferSynthi. Deze plugin bevat een virtueel keyboard en heeft een preset voor het riedeltje in On the Run van Pink Floyd. Er moet dus ook een sequencer in die plugin zitten. Maar hoe gebruik je die sequencer om zelf riedeltjes in te voeren? Ik zie het niet...
 
Ik krijg dat niet voor elkaar: de plugin bevat diverse bekende pop-riedeltjes als presets, maar hoe je zelf een riedeltje kunt invoeren mag Joost weten! Een andere optie is om met mijn MIDI-keyboard een losse sequencer te vullen, en de MIDI-output van die sequencer naar de KofferSynthi-plugin te sturen.

Ik zie op het internet voor Linux MIDI-sequencers de volgende namen:
- Rosegarden
- Seq24
- Non-Sequencer

Ik heb daar nog niet eerder mee gewerkt, dus maar eens kijken of dat lukt...
 
Ken het niet, maar misschien dat het inderdaad de bedoeling is om zelf iets in te voeren met een externe sequencer? En dat de ingebakken demo-deuntjes gewoon demo's zijn, niet meer dan dat?

Zou maar uitkijken met die Joost, trouwens. ;)
 
Net even geprobeerd in LMMS, en KofferSynthi opent in elk geval m.b.v. VeSTige. Of ik de plugin zo ook met het bekende riedeltje kan bespelen moet ik nog uitvogelen.

Zijn losse sequencer progjes sinds de opkomst van DAWs achterhaald?
 
Nee, maar Rosegarden, Seq24/64 en Non-Sequencer zijn nou niet echt bruikbaar naar mijn idee :#

Natuurlijk wens ik je succes met whatever je hier voor wilt gebruiken :P
 
Als ik de preset niet gebruik moet ik de plugin voor On the Run in elk geval wel zo instellen:

run.png
 
Gelukt in LMMS met zelf ingestelde plugin (dat kwam vrij precies!) en noten:

run.png


 
Ik zie op het internet voor Linux MIDI-sequencers de volgende namen:
- Rosegarden
- Seq24
- Non-Sequencer

Ik heb daar nog niet eerder mee gewerkt, dus maar eens kijken of dat lukt...

Voor On the Run hoeft het niet meer, maar ik ben toch nog even benieuwd of en zo ja hoe de bovengenoemde sequencers op mijn systeem werken. Ook nog even Timidity++ (wat vaak genoemd wordt) geprobeerd maar dat progje verstoort de werking van Carla en Cadence dus die wordt het ook niet. Seq24 verschijnt op mijn computer noch in JACK nog in Carla, dus valt eveneens af. Seq64 ben ik nu aan het uitproberen...

(Eigenlijk heb ik al genoeg software, dus ik kan het mij nu permitteren om alles wat niet heel snel werkt onmiddellijk te dumpen.:D)
 
Met Seq64 en vervolgens voor de omzetting van MIDI in audio Qsynth kan ik in elk geval MIDI-bestandjes afspelen. Is me net gelukt. Maar het resultaat voor een Van Halen MIDI-bestandje is zó slecht dat het lachwekkend is om naar te luisteren. De noten kloppen vast wel, maar het is zo mechanisch als wat. Alsof het door een slecht geoliede robot gespeeld wordt. Luister en huiver! :D


 
Non-Sequencer lijkt te werken (lekker patroontjes maken), maar het lukt me niet om er bestaande MIDI-bestanden op af te spelen.

Rosegarden doet het ook, gewoon een MIDI-bestandje laten en spelen maar. Hoefde er niet eens Qsynth op aan te sluiten. Van Halen in MIDI klonk zo ook een stuk beter, hoewel natuurlijk lang niet zo goed als het echte werk. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top