Roland r8/m waverex

Bericht gekregen van waverex
quote

Problem solved. The R8 auto identifies the ROM Cards ID (they all have a unique number). The R8M does NOT so we just had to change the WaveR8 ID number (app update soon) and it’ll be all fine. Just wanna let u know.

unquote
 
kan je de sounds vd r5 niet aanpassen dan? Hij heeft geen slot(s) begrijp ik.
 
Iemand thuis in de M1 workflow met de WaveReX? Is het makkelijk of boel gedoe?

Kwestie te begrijpen of ik 't zou gebruiken of niet...zo'n kaart... Ik heb totaal niet uitgespit hoe mijn M1 werkt... momenteel speelt ie andere sounds als ie midi krijgt dan als ik op de keys duw. geen idee hoe dat komt. Ik heb vast onbewust wat in de settings gewijzigd, kon 't niet zo direct achterhalen zonder huiswerk
Dat geeft vast al een idee hoe graag ik manuals lees. En in hoeverre ik meer ga gebruiken van zijn kneepjes dan sounds spelen... vast niet.
Ik wil muziek maken, geen diep menu diving...
 
korg M1 is multi timbraal, dus waarschijnlijk zit je te spelen op een kanaal dat niet op de preset/keyboard zit (maar wel in de soundengine toegewezen is)

verschil performance <-> program
 
Lijkt mij fantastisch , je eigen samples kunnen laden in de waverex maar ook images makes van bestaande roland cards .
Iemand enig idee hoe je een image van een bestaande kaart kan maken? Ik heb bijna alle kaarten (behalve Metallic Percussion) en wil hier graag back ups van maken.
 
Ben het geloof in die Waverex jongens beetje kwijt. 3 jaar geleden kondigden ze iets aan voor de JD990 op basis van de SR-JV cards.
Maar het bleef bij een aankondiging...
 
Back
Top