Soma Laboratory brengt de Cosmos delay/looper/granuliser uit.

Deze nieuwe pedaal/Desktop module van Soma Laboratory lijkt me heel opwindend voor diegene die met Ambient en Live improvisatie bezig zijn.
43 seconden geheugen en naadloze overgang tussen de verschillende modes.
Eenvoudige controles en waarschijnlijk met de nodige Soma kwaliteit afgewerkt.
€ 480,- zonder V.A.T.

Zeker iets dat op mijn g.a.s. lijstje komt.

 

Attachments

  • Cosmos.JPG
    Cosmos.JPG
    52,7 KB · Bekeken: 7.763
On topic voor ambient scapes gebruik ik de EHX Freeze en Memory Boy deluxe met effecten in de feedback loop.

Een voorbeeld met een gitaar amp en een Remie Yamaha kinder keyboard:



Omdat het modulair is heb ik meer opties.
Een looper mist nog wel maar kom er niet uit welke looper.
Ga eerst maar Ableton als looper gebruiken.

Ok bedankt voor de uitleg en voorbeeld. De meeste looper pedalen vind ik vrij saai, omdat ze bijna allemaal ongeveer hetzelfde doen. Wat creatievere loop pedalen als de Soma of Chase Bliss kan ik daarom wel waarderen. Maar voor standaard looping kun je idd net zo goed Ableton gebruiken. Uiteindelijk is het ook wat je er zelf uithaalt en dat kan ook al met minimale middelen.
 


Gaaf, maar hoe vaak gebruik je het (laatst ook weer naar zo'n Enjoy Reminder zitten kijken, ook een leuk ding)?
 
Bestaat er ook software die dit kan bewerkstelligen?
 
Wellicht, of wat losse pedalen, maar wat het ding het ding maakt is vooral de user interface, de knoppen, waar welke instellingen zitten, hoe de settings op de delays reageren.
 
Ik heb er 1tje een half jaar thuis gehad en moet zeggen dat hij achter een epiano echt muzikaal is. Ik gebruikte eigenlijk alleen het granulair gedeelte want die delays worden al snel te veel (in mijn geval).

Maar hoe mooi dat ook klonk , ik vind het persoonlijk geen 600+ euro waard voor dat ene effect.
 
Back
Top