hoe sla ik meer dan 24 eigen patches op in de DX100?

bensynthloos

Ingeburgerd
Lid sinds
15 augustus 2015
Berichten
52
hallo,

de Yamaha DX100 heeft de mogelijkheid om 24 eigen patches op te slaan, maar ik heb er inmiddels veel meer die ik wil opslaan voor hopelijk ooit een live-set. is er een manier om dit (external) te realiseren? dmv mods oid? ik hoor het graag, dank!
 
Misschien kun je een externe file opslaan unit kopen. Soort mega files oid
 
Ah dus je bent niet synthloos maar computerloos!
En daardoor ook nog Dawloos!
Verwarrende naam heb je dan gekozen ;)

Zonder mogelijkheid om van en naar computer librarian te zenden wordt het denk ik lastig. Extra Dx100 erbij?
haha, inmiddels ben ik aardig voorzien wat synths betreft ;) heb inmiddels 3 dx100 hier liggen, maar het liefst kom ik nog niet aan die andere 2. eentje wil ik bewaren voor evt mods en de 3e voor hopelijk live optredens ooit.
 
Je kunt met een DX100 patches ook schrijven/lezen via audio? In plaats van een ouderwetse cassette zou je bv. een looperpedaal oid. kunnen gebruiken, die van te voren laden met je patches en dan afspelen?
 
Heb je iets anders met een sequencer er in? Anders stand alone oude sequencer kopen die sys ex data aan kan. Kawai Q80, yamaha QX 5 Fd, of dit soort zaken kopen...

data filer
 
DAWless == Godless je ben dus een heiden en kan ik als extremistische moslim, jojohova christen boedist eigenlijk niet reageren. g*dverdomme.

Via Android met een OTG kabel en usbmidi kabel? Gewoon omdat het hip is :)

Beter een DX11 kopen. Heb er hier ook 1, freaking sexy synth. Kan ook een memory card in.
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt met een DX100 patches ook schrijven/lezen via audio? In plaats van een ouderwetse cassette zou je bv. een looperpedaal oid. kunnen gebruiken, die van te voren laden met je patches en dan afspelen?
Dit is een goed idee, alleen moet je dan wel zo'n speciale cassette-kabel vinden. Standaard 8 pin DIN stekkers zijn nog wel te vinden, maar je moet wel testen welke van de pinnetjes wordt gebruikt om te dumpen.
 
tnx voor alle replies! ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog niet zo thuis ben in sysex, maar ga er eens goed induiken. denk dat een yamaha midi filer wel een goed alternatief is?


heeft iemand zo'n ding hier? als i het goed begrijp slaat ie niet alleen mijn patches op, maar ook mijn exacte sequence (midi noten)?
 
Standaard 8 pin DIN stekkers zijn nog wel te vinden, maar je moet wel testen welke van de pinnetjes wordt gebruikt om te dumpen.
Het is kennelijk vrij eenvoudig, hier een schema van de DX27/DX100, lijkt dat pin 5 lezen is en pin 4 schrijven.


cassetteDX.jpg
 
via audio zuigt keihard. geen patchnamen, lange opslag en laad tijden en dan weet je nog niet eens waar welke patch staat.
telefoon met sysex app is vele malen beter.
Of gebruik gewoon een computer. windows bv met midiOX (gratis).
Ik heb nog zo een kabel trouwens.
 
en dan weet je nog niet eens waar welke patch staat.
Hoe bedoel je dit? Is de volgorde inconsistent als je dezelfde audio verschillende keren inleest? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Geen patchnamen, valt mee te leven. Zag hier een audiobestand met 24 patches en die is iets meer dan 28 seconden lang. Als je meerdere exemplaren hebt, er zijn vast wel wat manieren te verzinnen om het werkbaar te maken en de nadelen te omzeilen. Maar als het lukt via een app op de telefoon, of toch met een computertje, zou dat ook liever doen. Maar goed, via audio is een alternatief.
 
Iedereen die ooit een C64 bandje zonder boekje met nummertjes heeft gehad weet precies waar het over gaat.
 
Iedereen die ooit een C64 bandje zonder boekje met nummertjes heeft gehad weet precies waar het over gaat.
Die vergelijking gaat mank, in dit geval zou je zelf het bandje samenstellen en weet je welk nummer wat is. Kwestie van voorbereiding en even goed administreren. Ik zeg niet dat het handig is, dat waren de bandjes voor de C64 eigenlijk ook niet al had ik er nooit echt een probleem mee, maar het kan heus wel werken als je zou willen.
 
het slaat nergens op om cassette voor data te gebruiken. Niet lomp doen en gebruik je telefoon of digitale recorder.
 
Back
Top