Hoe kan ik Maschine als controller aan Ableton koppelen?

Droid1

Nieuwkomer
Lid sinds
25 Maart 2021
Berichten
11
Locatie
Belgium
Beste collega knopjes draaiers ...

Ik ben momenteel in het bezit van ....
Tr8s
Tb3
Tb03
Korg Monologue
Bass station2 afx editie
Maschine mk3

En pedaaltjes...

... kan iemand me uitleggen (in mensentaal) hoe ik men maschine mk3 kan gebruiken als bv. Abelton ?

Het lukt me niet om de maschine als controler te gebruiken ...

Graag stap per stap ...

Grt
 
Ok, wat heb je zelf al geprobeerd?
 
Weet je wat het is... jouw vraag is makkelijk gesteld, je geeft niet zoveel informatie, je zin klopt niet en wilt wel dat iemand je uit de doeken doet wat je moet gaan doen. Ik denk dat het zo niet werkt... Als mensen zien dat je moeite doet om aan je kennis te komen, zijn ze eerder geneigd om je te helpen.

Dus wat wil je bereiken, wat heb je al geprobeerd, hoe heb je zaken aangesloten (mixer, interface, parchbay, etc). Wil je maschine IN of ALS ableton gebruiken.

Wat heb je al gedaan, graag stap per stap 😉
 
Stel je er niet al te veel van voor, ik gebruik de maschine mk1 als "domme" drumpad controller in ableton, de maschine gaat nooit een push worden.
Wil je echt een ableton controller dan kun je niet om de push heen.

Verder ben ik het wel eens met bovenstaande, ik mis ook enig zelf initiatief.

Van de NI website:

Switching to MIDI Mode Manually by Holding Down a Button Combination on your Controller​

To toggle your controller between Native and MIDI mode manually, you need to hold down a specific button combination on your controller. Below is a list of button combinations for each NI controller model


MASCHINEMASCHINE MK1SHIFT + CONTROL
MASCHINE MK2SHIFT + CONTROL
MASCHINE MK3SHIFT + CHANNEL (MIDI)
 
zijn toch genoeg tutorials op YouTube te vinden? Zelf werk ik met Maschine Jam+ Mikro, maar via S1
 
Weet je wat het is... jouw vraag is makkelijk gesteld, je geeft niet zoveel informatie, je zin klopt niet en wilt wel dat iemand je uit de doeken doet wat je moet gaan doen. Ik denk dat het zo niet werkt... Als mensen zien dat je moeite doet om aan je kennis te komen, zijn ze eerder geneigd om je te helpen.

Dus wat wil je bereiken, wat heb je al geprobeerd, hoe heb je zaken aangesloten (mixer, interface, parchbay, etc). Wil je maschine IN of ALS ableton gebruiken.

Wat heb je al gedaan, graag stap per stap 😉
Ik begrijp uw antwoord ook wel ...
STEL ... ik koop een maschine mk3 ... en ik wil deze installeren als workstation ... hoe instaleer ik dit ? Mijn doel is om al men andere machientjes te laten spelen in de maschine ... maar dit lukt me niet ...
 
15 dollar betalen aan maschinetutorials en je hebt een maand al hun filmpjes en hun hulp, stel ze een vraag en ze reageren.


woops t is nog 9,99$
 
Ik begrijp uw antwoord ook wel ...
STEL ... ik koop een maschine mk3 ... en ik wil deze installeren als workstation ... hoe instaleer ik dit ? Mijn doel is om al men andere machientjes te laten spelen in de maschine ... maar dit lukt me niet ...
Ps. Ik heb geen abelton ... wil de maschine gebruikn in plaats
15 dollar betalen aan maschinetutorials en je hebt een maand al hun filmpjes en hun hulp, stel ze een vraag en ze reageren.


woops t is nog 9,99$
Tzijn er nog 9.99 teveel dan ... en er zijn idd 1001 filmpjes beschikbaar ... ik zoek assistentie zonder youtube filmpjes en ineens het juiste ...
 
Pff,met die ingesteldheid zal het moeilijk worden. Voor +1000 euro aan geluid hebben, maar die 10 is er te veel aan. Google...
 
ik zoek assistentie zonder youtube filmpjes en ineens het juiste ...

Gebraden duiven zullen u niet in den mond vliegen.

(Oud-Nederlands spreekwoord, Johannes Sartorius ca. 1500-1557: "u sullen geen gebraede Duyven in de mondt vliegen")
 
Pff,met die ingesteldheid zal het moeilijk worden. Voor +1000 euro aan geluid hebben, maar die 10 is er te veel aan. Google...
Oki ... sorry dat ik u heb gestoord ... ik heb wel men +1000 eur aan geluid ! Die nemen ze me niet af... ps. Met zoon ingesteldheid heb ik ook liever dat u niet reageerd ...
 
Ps. Ik heb geen abelton ... wil de maschine gebruikn in plaats

Tzijn er nog 9.99 teveel dan ... en er zijn idd 1001 filmpjes beschikbaar ... ik zoek assistentie zonder youtube filmpjes en ineens het juiste ...
Succes ermee. Ik had vroeger een vriend die zei me 'ik moet mijn shit ook zelf googlen' - i rest my effort.
 
Ik zou eerst met 1 synth beginnen... midi kunnen inspelen in Maschine & midi out naar de synth terug kunnen sturen.. Als je dat lukt pak je synth 2 etc.

Simpelweg komt het er op neer dat je je hardware via midi-din of usb-midi kabels aansluit op je computer.

Standaard stuurt elke group en diens pads midi naar de interne sounds van Maschine software, of naar de VST's die in Maschine software zijn geladen.

Dus je moet dat gaan aanpassen. De pads van een group moeten midi sturen naar apparatuur die is aangsloten.. dus de midi out port moet worden aangepast. Dat zal er ongeveer zo uit zien:
Group A = midi out + midi interface + midi channel 1 -----> midi gaat naar Korg Monologue

En je je moet ook instellen welk midi keyboard je gaat gebruiken om dingen in te spelen..
Je kan je Korg Monologue gebruiken om midi in te spelen.. wat jij daar op speelt gaat dan direct naar je computer (en niet naar de interne soundsprocessor van de synth zelf)

---

Ik heb ook met Maschine gewerkt en het is vrij complex om dit alles lekker draaiend te krijgen..
Een probleem waar je tegenaan zou kunnen lopen is dat uiteindelijk je hardware eerder wordt getriggerd dan de VST's die je op andere tracks gebruikt. Je zou die reactiesnelheid van die VST's willen aanpassen zodat het gelijke timing heeft. Dat gaat via 'plugin delay compensation'. Dat kan in normale DAW's wel. In Maschine niet.


Kijk hier eens naar:

 
Laatst gewijzigd:
Ps. Ik heb geen abelton ... wil de maschine gebruikn in plaats

Tzijn er nog 9.99 teveel dan ... en er zijn idd 1001 filmpjes beschikbaar ... ik zoek assistentie zonder youtube filmpjes en ineens het juiste ...

Waar jij om vraagt is geen assistentie. Assisteren is als je het zelf probeert op te lossen, met de hulp van iemand anders. Je vraagt eigenlijk of we het voor je oplossen. Je wordt namelijk een richting op gewezen en wijst dat van de hand.

Misschien goed om te raden te gaan hoe het nou komt dat mensen zo op je reageren. Op dit forum zitten niet zoveel nare of onvriendelijke mensen. Juist wel met vriendelijke en behulpzame... dat blijkt al doordat ze de moeite nemen om te reageren op je post. OK, niet alle reacties nodigen uit tot een positieve gedragsverandering, maar dat is het resultaat van je opstelling. Zo werkt het in de wereld.


Dus... je vraagt wat van iemand. Stel je meewerkend op en ga niet in de slachtofferrol zitten. Stel jezelf bij en ga een volwassen (online) gesprek aan. Zó krijg je iets voor elkaar.
 
Succes ermee. Ik had vroeger een vriend die zei me 'ik moet mijn shit ook zelf googlen' - i rest my effort.
Dank u!
... ik ben wel blij dat u vroeger EEN vriend had ...

Als u me niet wil/kan helpen ... gelieve niet te reageren ...
 
Ik zal even een salarisverhoging vragen aan de mods hier op SF, misschien kan uw vraag hen ertoe motiveren, kom ik zo bij u terug.
 
Wat ik zou doen als ik jou was is Ableton gebruiken als DAW om je hardware aan te sturen. Koop bijvoorbeeld Ableton Live - Intro van 90,-,dan heb je 16 tracks.

In Ableton gebruik je Maschine als VST per track. En binnen die Maschien VST laad je 1 VST synth.
Vervolgens kan je diezelfde opzet op een andere track gebruiken.. daar laad je binnen die Maschine VST weer iets interns (VST of samples).

Vergeet Maschine als DAW hub voor je hardware. Dat werkt kut.
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik zou doen als ik jou was is Ableton gebruiken als DAW om je hardware aan te sturen. Koop bijvoorbeeld Ableton Live - Intro van 90,-,dan heb je 16 tracks.

In Ableton gebruik je Maschine als VST per track. En binnen die Maschien VST laad je 1 VST synth.
Vervolgens kan je die elfde opzet op een andere track gebruiken.. daar laad je binnen die Maschine VST weer iets interns (VST of samples).

Vergeet Maschine als DAW hub voor je hardware. Dat werkt kut.
Dank u ... dit zijn de antwoorden dat zoek ... dus... ik zou me toch beter abelton aanschaffen dus , is fruity loops even goed? ... ps. Is voor mac book ...
 
Fruity is prima, als je op mac zit is zou ik ook naar logic kijken, ook een goeie en niet zo duur. Ableton is ook erg fijn maar best prijzig. Maar met maschine als daw is het erg omslachtig vind ik zelf. Wat Furious 5 zeg dus.
 
Back
Top