accoustic drumcomputer

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
591
Hallo,

Voor drumklanken (waarschijnlijk geen BD, al de rest wel) zoek ik een accoustic drumcomputer, graag als het kan met latin-percussie en veel tweakmogelijkheden :).

Ik ken enkel de Roland dr Boss-reeks (waar ik niet zoveel goeds van hoorde) en de Roland R-8...

Iemand andere ideeën?


Vriendelijke groet!
 
Vroeger veel met de Roland R-70 gedaan, die heeft ook een prima set. Maar ik zou eerlijk gezegd gewoon voor een goeie sampler gaan. De nieuwe MPC serie van Akai lijkt me een betere investering. Kun je allerlei drumkits inladen en mixen & matchen, is overzichtelijker dan een jaren '80 of '90 bak qua programmeren. Voordeel is dat je met multisamples kunt werken waardoor het ook realistischer klinkt.
 
Alesis SR16, een klassieker en nog steed in de maak

Werk je niet met een computer? Native instruments battery is een aanrader.
Ik bedoel er zijn geen drumdozen die tegen echte opnames van percussie of drums op kunnen.
Al hoewel je wel een eind komt.
 
Als je voor weinig geld klaar wilt zijn en wat samples op pikt ergens dan kan een Arturia spark je helpen, dan laad je je samples gewoon in en je kan ze tweaken ook.
Staat er nog eentje te koop; Te koop Arturia Sparkle
 
Staat toevallig nog een r-8 op MP. Voor het geval: ≥ Roland R8 Drumcomputer met 2x sound card - Drumcomputers - Marktplaats.nl

Waarschijnlijk een type I en geen R-8mkII.

In de Roland TR-8S kun je eigen samples laden (wav en aiff) dus eindeloze mogelijkheden.

Voor percussie gebruik ik zelf een Akai MPD (ik heb de 232) met Jamcussion. Jamcussion is een extensie van Jamstix. Je hebt helaas dan wel Jamstix nodig om Jamcussion te kunnen gebruiken. Zeer veel opties. Rond Black friday altijd zeer sterk afgeprijsd. Zie Rayzoon - Makers of Virtual Drummer Jamstix
 
De sna drums in de integra kinken echt top , sinds kort een roland r8m aangeschaft en die klinkt ook echt top ( jazz brush rom card is heerlijk )
 
Back
Top