Future Audio Workshop Circle 2 aanbieding

Oh... sorry... ik heb ook nog op twee kanalen een compressor gezet om het niveau omlaag te drukken voor de kick. Standaard Logic Pro X compressor.
 
@3ddie Mooi dat jij dit er al uit heb kunnen krijgen! Ik was begonnen met de tutorial op Sonic Academy, maar heb pas 2 filmpjes gezien geloof ik, het is een behoorlijke uitgebreide tutorial, ik had zelf het idee dat de mogelijkheden van VPS niet enorm groot zijn, als ik dit zo hoor moet ik er snel nog eens induiken en hem daadwerkelijk gaan gebruiken, het is in zijn geheel wel een zeer uitgebreide synth. Mooie electro track!
 
@Jason31 Ja het is niet heel bijzonder. Volgens mij is het een aantal sinus golven die ze ten opzichte van elkaar faseren. Maar het wordt leuk als je met de horizontal en vertical modulatie gaat spelen.. dan krijgt je echt leuke effecten. Ik denk dat je dit met andere softsynths ook kunt doen maar dan moet je het zelf bouwen... hier krijg je het als feature.
 
@Jason31 Ja het is niet heel bijzonder. Volgens mij is het een aantal sinus golven die ze ten opzichte van elkaar faseren. Maar het wordt leuk als je met de horizontal en vertical modulatie gaat spelen.. dan krijgt je echt leuke effecten. Ik denk dat je dit met andere softsynths ook kunt doen maar dan moet je het zelf bouwen... hier krijg je het als feature.

lekker gemaakt, je 'showcase'. mooie sounds. het is echt een heel mooie synth. ook buiten de VPS... hierboven, van FAW zelf, de uitleg. met een link naar de research paper, is een beetje te volgen voor mij.
de handleiding voor hora's detour, is wat toegangelijker, een module voor VCV, voor de duidelijkheid.

mijn showcase komt er nog... zit ik me toch mee aan te klooien, eigen preset, volledig VPS, en de mouth filter... mooi, maar ik krijg ik m nog niet goed verwerkt...
 

VPS is vrij bijzonder, Hora Detour is op hetzelfde principe gebouwd.
Aha, dank voor de link. Dan zit er inderdaad een extra dimensie in die ik er niet uitgehaald had... Ik had wel opgemerkt dat spelen met die horizontal en vertical offsets het bijzonder maken. Leuk is dat je in Circle² genoeg modulatie mogelijkheden hebt: envelopes, LFO's, sequencers.. erg leuk gedaan.

Ik liep er ook tegenaan dat het moeilijk is om alle features op een leuke manier in 1 track te krijgen, het wordt snel te veel. Dus ja, als het goed is gaan er nog meer tracks komen waar Circle² een rol speelt ;-)

Succes met je track :okdan:
 
Ik heb een bug in Logic (OS X). Ik heb een patch gemaakt. Deze sla ik op in Circle[imath]^2[/imath], tot zover geen probleem. Als ik nu wijzingen doe aan mijn patch zonder deze op te slaan in een patch maar wel het project opsla in Logic Pro dan opent Circle[imath]^2[/imath] de volgende keer mijn project en laadt dan de "geselecteerde patch" (dus een reload) waardoor ik mijn lokale wijzigingen kwijt ben.

Ik ben gewend dat een soft synth altijd de 'instellingen' opslaat en herstelt bij het heropenen van een patch.

Als ik een nieuwe patch maak, en deze helemaal niet opsla in Circle[imath]^2[/imath] en dan mijn project opsla en heropen dan krijg ik wel de oude instellingen (dus mijn eigen patch) terug. Beetje inconsistent gedrag dus.

Hebben anderen dit ook in een andere DAW of op een ander OS?
Ik heb iets soortgelijks, ik heb een preset "arp morph" gebruikt in een project. Zodra ik af sluit en het project opnieuw laadt klopt de preset niet meer, ergens is de modulatie niet meer correct, als ik de preset opnieuw in laadt doet ie het weer normaal. Heel vaag dit. Ik gebruik Bitwig/Win 10. Ik zal nog eens wat experimentjes doen.
 
Ik heb iets soortgelijks, ik heb een preset "arp morph" gebruikt in een project. Zodra ik af sluit en het project opnieuw laadt klopt de preset niet meer, ergens is de modulatie niet meer correct, als ik de preset opnieuw in laadt doet ie het weer normaal. Heel vaag dit. Ik gebruik Bitwig/Win 10. Ik zal nog eens wat experimentjes doen.
Hee interessant. Want je verandert niets aan de preset? Dus je laadt en gebruikt de preset zoals die is en als je hetzelfde project later opent om verder te werken klinkt de preset anders? Dan zou het inderdaad een andere bug zijn dan ik nu vermoed. Ik heb nog geen bugreport ingediend omdat ik zelf nog geen goed beeld heb van het probleem. Ik heb wat jij beschrijft zelf nog niet ervaren omdat ik eigenlijk altijd wel iets aanpas aan preset (envelope, LFO, toevoeging van modulatie) en wat ik nu doe is die wijzigingen opslaan als een "nieuwe preset" en dat werkte voor mij tot nu toe altijd vlekkeloos. Kan ook nog een verschil zijn in DAW. Ik ga nog eens experimenteren.
 
Voor mensen die de vorige Bax aanbieding in 2021 hebben gemist :-) en nog een leuke goedkope vst willen proberen. Circle 2 is tot en met 28-2-23 voor 20.17 euro inclusief btw op PB te koop. Zeker voor beginners een erg leuke synth, want hij is makkelijk, weinig CPU belastend, klinkt goed en zeer (in navolging van de BAX aanbieding in 2021) betaalbaar.


De soundbanks gaan ook voor de helft.
 
Back
Top