Junkie XL's nieuwe studio, synths en sh!t.

Ik heb hem benaderd voor de podcast, maar via het management kreeg ik geen reactie. Hij zal vreselijk druk zijn. Maar het is een aardige gast en ik heb de tijd, als het lukt vraag ik het hem 😀
Misschien ook leuk om weer eens een oldskool synthforum Q&A te regelen met hem
 
Telepathisch! Achter de schermen zijn we bezig zoiets nieuw leven in te blazen. Of wist je dat? 😉 Binnenkort meer daarover 👍
Nee wist ik niet, wat een toeval maar chapeau :okdan:
Lijkt me echt veel erg leuk en ik hoop dat Tom dat zelf ook wel leuk vindt!

De Q&A's van vroegah waren erg leuk en leerzaam. Dat is wel iets dat van mij periodiek terug mag komen.
 
Heerlijk nieuws, verse q&a’s
ik moest flink diggen om die oude te vinden trouwens.
 
In een van z’n filmpjes vertelt ie dat hij zijn kamer onbehandeld laat omdat de muziek ook in een onbehandelde kamer goed moet klinken.
Ik vind dat wel bijzonder hoor; dat het wel of niet behandelen van je studio puur voorkeur is en dat het voor de kwaliteit van het resultaat kennelijk niet uitmaakt.
Waarschijnlijk mixt iemand anders voor hem. Of doet hij dat in een andere studio.
 
Waarschijnlijk mixt iemand anders voor hem. Of doet hij dat in een andere studio.
heeft volgens mij ook te maken met hoe hard je het volume zet. Als je geen reflecties maakt, hoeft je ze ook niet te dempen.
 

Attachments

  • 8cfd5f7b55f551cfe3367eaf4c622c0d.jpg
    8cfd5f7b55f551cfe3367eaf4c622c0d.jpg
    32,2 KB · Bekeken: 80
Als je gaat opnemen met een microfoon lijkt het mij duidelijk dat je een mooie akoestische ruimte moet hebben of geen echo’s dat je later geen valse echo hebt . Met synths maakt dat geen bal uit.
 
Kan wel kloppen. Het orkest wordt toch ergens anders opgenomen. Daarna zal alles in een grotere studio worden samengevoegd.

Volgens mij is dit in een van de Q&A's ooit besproken. Tom levert stems aan <insert fancy mixing titel> die er 1 geheel van maakt. Lijkt me heerlijk werken, hij kan zich lekker op de muziek en het creatieve richten. Overigens denk ik dat Tom juist hierom een succes is, hij werkt met iedereen prettig samen (althans zo komt het over). In dat laatste mixing proces zullen vast nog wel wat creatieve concessies gedaan moeten worden en dan helpt het natuurlijk enorm als de samenwerking constructief is. I.p.v. op je creatieve 'strepen' te gaan staan bijv.
 
hij werkt met iedereen prettig samen (althans zo komt het over)
Ik heb 1x met hem samengewerkt (voordat hij Junkie XL werd), ergens halverwege de jaren '90. Inderdaad een zeer aardige en bevlogen kerel. Ik denk niet dat Hollywood hem wat dat betreft veranderd zal hebben.
 
In een van z’n filmpjes vertelt ie dat hij zijn kamer onbehandeld laat omdat de muziek ook in een onbehandelde kamer goed moet klinken.
Ik vind dat wel bijzonder hoor; dat het wel of niet behandelen van je studio puur voorkeur is en dat het voor de kwaliteit van het resultaat kennelijk niet uitmaakt.
Laten we niet vergeten dat deze ruimte alleen voor productie is en dat het mixen vervolgens in/op een professionele Dolby Mix Stage gebeurt.
 
Laten we niet vergeten dat deze ruimte alleen voor productie is en dat het mixen vervolgens in/op een professionele Dolby Mix Stage gebeurt.
Dolbi Atmos is nu het meest gebruikte monitor weergave systeem.
 
Inderdaad een zeer aardige en bevlogen kerel. Ik denk niet dat Hollywood hem wat dat betreft veranderd zal hebben.
Geloof ik ook niet. Ik heb hem een paar keer geïnterviewd en hij had écht voor iedereen tijd. Hoe klein je tijdschrift, blog of site ook was. En hij herkende me de tweede keer, dat is ook ijzersterk. Vast ook een reden van zijn succes. We zijn allemaal mensen en iedereen wil gezien worden 👍
 
Ik heb nog wel eens zijn youtube kanaal gechecked en zie daar al tijden geen updates meer.
 
O jee
Hier werkt hij aan muziek voor Red Bull:


En hier een lijstje met het aantal streams van zijn nummers:


In totaal 473,717,611 en dagelijks meer dan 155.000. Dan kan hij het even rustig aan doen, lijkt me 😁
 
Back
Top