Junkie XL's nieuwe studio, synths en sh!t.

Dit x6 Buchla - Skylab = 120000 euries.

Ook zelfbouw kost nogal wat, zo te zien gebruikt hij goede kwaliteit mechanische componenten.
En dan heb je nog niet de mooie modules :dubbel: :frons:
Het heeft bij mij toch wel z'n grenzen in ieder geval, Buchla lijkt me mooi maar het kost een berg geld.
Ik heb nu sinds kort een Arturia V coll tweedehands overgenomen vanwege een paar vst's en de buchla was daar eentje van om 'ns te kijken wat dat is maar bij mij in het beste geval komt er misschien zo'n tiptop setje of een Enigma van Behringer maar dat is het dan ook wel
 
Hoe vet is de 296T spectral processor.
Hier hoor in de intro je hoe iemand geweldige cinematica eruit krijgt.
Dus wellicht dat Tom hem daarvoor heeft.
Het lijkt dat je met specifieke modulatie van banden hele diepe spacey sound krijgt.


Ik heb het idee dat tot 1:40 er muziek speelt die niet met/middels deze Module is gemaakt, althans.. dat valt niet te verifieren. Als je luistert wat er na de introductie voor geluiden komen, dan lijkt dat niet op de Introductie muziek. Ik hoor de 296T wel "zappen" in de eerste paar seconde, maar het Cinematische zit wmb in het brongeluid.

En netals bij de Demo video's van de MN Spectraphon, men laat niet horen wat ze er in stoppen.. zodat je een idee krijgt wat is geprocessed c.q. hoe het eruit komt.

Waarom laat men niet eerst horen wat het kale signaal is -audio of control- en dan wat er van wordt gebakken met de Spectral module? Hoe kan iemand dit nu beoordelen.
Zo van: Hoi, dit is een droge pad die ik eerder heb opgenomen.. en dit is dezelfde pad, maar dan door de 296T. (of door de Spectraphon, of FrapTools Fumana, etc etc)

Want als het geluid dat erin gaat al rijk en complex is, waar zit ik dan precies naar te luisteren?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb het idee dat tot 1:40 er muziek speelt die niet met/middels deze Module is gemaakt, althans.. dat valt niet te verifieren.
Ik hoor duidelijk strijkers die door de processor zijn gehaald.
De 296T doet de subtiele modulaties die je ook los verder in de video hoort.
 
Ik hoor duidelijk strijkers die door de processor zijn gehaald.
De 296T doet de subtiele modulaties die je ook los verder in de video hoort.
Klopt, maar dan is het Cinematische niet perse te danken aan de 296T, dat was m'n punt :P En, zoals bij zoveel demo's, het "begint gewoon" en je krijgt niet te horen wat er kaal in de unit gaat.

Als ik nu een FX apparaat maak, dan zou ik tenminste laten horen wat er in gaat, zodat je kan AB-en wat het beste ding doet.. zeg ik nu iets raars? :D
 
Gisteren de walkthrough van zijn eurorack bekeken.
Zijn kleuren schema voor kabels is wel een goed idee.
Ook leuk te zien dat hij veel Makenoise spullen heeft.
Kwa behringer modules heeft hij 4x Arp 2600 vco's en de 2500 series filteramp.

Het valt me op dat hij moeilijk uit zijn woorden komt soms.
Dus nu...pure speculatie...wellicht is hij echt ziek geweest en daarom in Amsterdam ?
 
Dat deed hij vroeger al, heel veel werken aan zijn muziek en ook zijn organisatie. De energie zat er al. Ik denk dat het met alles is waar je echt goed in wordt, het heel veel uren erin stoppen is en vooral veel leren en ook saaie maar belangrijke zaken moeten doen. Altijd op komen dagen, en dat is waarom sommigen met veel talent en een slechte werkethiek het niet redden en andersom wel.

Helemaal waar. Hij zei wel eens dat hij om 6 uur 's ochtends start (toen nog in LA), zal misschien als hij met een score bezig is, maar ik kan me voorstellen dat hij genoeg drive heeft om echt ALTIJD bezig te zijn. En wij zien zelf natuurlijk maar of alleen zijn eindresultaat, of wat beetjes van het creatieve proces. Maar die scores gaan eindeloos heen en weer tussen studios/producers (kan ik me zo voorstellen, zelf geen ervaring mee) het creatieve gedeelte is dan uiteindelijk maar een klein stapje in het grote plaatje.

Voor modular moet je denk ik ook wel een doener en doorzetter zijn, ik zou zelf dan een weekje naar een mooie patch gaan staren, dat schiet dan niet zoveel op :D
 
Gisteren zag ik dit.
Echt heerlijke noise.



Vandaag kreeg ik de belt kit voor mijn tascam 244 binnen.
 
De vraag die ik bij zijn videos altijd heb is hoe het mogelijk is dat hij altijd zo'n super mint unit weet te scoren en ik een of ander afvalbakding. :stupid

Maar als tascam liefhebber weet ik wel waarom hij dit zo'n meerwaarde vind. Het is niet eens alleen de tape overdrive maar omdat die tascam units een heerlijk muzikale EQ hebben. Daarom heb ik, los nog van de 644, een PE-40 op mijn patchbay staan, gelijk 4 kanalen dus gelijk voor meerdere dingen toe te passen.

Het 4 kanalen apart opnemen is een variant op het Hainbach / Ambulant tape-loop ding. Wel echt leuk om te zien hoe enthousiast hij ervan wordt :) Vergeet de topnotch outboard ook niet, op zichzelf boost dat het signaal al op een zeer muzikale wijze.
 
tja hoeveel connecties heeft hij. Kwestie van ogen openhouden en mensen zeggen waar je naar op zoek bent, denk ik, in zijn geval.
Maar daarom niet minder in ons geval :mega:
 
De vraag die ik bij zijn videos altijd heb is hoe het mogelijk is dat hij altijd zo'n super mint unit weet te scoren en ik een of ander afvalbakding. :stupid
Een groot netwerk en een volle beurs vermoed ik. Die gaat vast niet lopen lowballen op Marktplaats.
 
De 244 en 246 schijnen wel het beste van die 4 trackers te zijn kwa sound.
Maar idd hij heeft er ook nog 2 distressors, Tubetech multiband en wat andere outboard tussen staan.
Zelf heb ik een DLa2a en 2 Afterburners en een parametric eq in een chain. Soort low budget versie van wat Tom heeft.

Ben benieuwd heb zelf de EQ nog niet gehoord. @nomore welke unit heb je?
Ik heb een unit die niet werkt en een belts kit klaar liggen.
Verder nog een DBX bypass switch en eventueel recap in de planning.

Om eerlijk te zijn heb ik die Tascam snel gekocht toen hij die in de eerste video liet zien.
Lijkt me de ideale combi om BV mijn 4x volca modular jams mee op te nemen.
Maar wil ook gewoon gitaar, bass, drum en vocal tracks geheel zo gaan opnemen.
Geen edits, geen correcties, gaat het fout jammer....

Maar in combinatie met de modular is ook leuk.
Vooral ook als het tape audio signaal met modular erop weer de modular in gaat en word hergebruikt.
Zo kan een opname in een later stadium ook een modulator worden of beide.
Mijn liefde voor de 4-track is puur door de OP1 hipster doos gekomen.

Ik denk ook dat Tom zo een ding ook gewoon koopt na een revisie.
Dat zou die zelf wel kunnen maar laat dat lekker doen
 
In een oudere video zegt hij ook vaker oude synths via eBay Japan te hebben gekocht. Waar soms synths van 30 jaar oud nog (vrijwel) ongebruikt zijn. Daar kopen mensen soms spullen en laten het 30+ jaar in de doos zitten om het dan te verkopen.
 
Back
Top