Wie gebruikt nog de Novation V-Station

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Het valt mij op dat ik nog steeds veel gebruik maak van de Novation V-Station. Deze kwam uit in 2003! Op één of andere manier vind ik de sound nog steeds plezierig en kan ik er snel patches op maken. Daarnaast is hij behoorlijk overzichtelijk (oké de Double Saw zit wat verstopt :D). Overigens heb ik naast de standaard soft synths in Logic Pro X niet veel andere soft synths (nu geïnstalleerd Novation Bass Station, Korg M1, Waldorf Largo, Waldorf Edition 2 en D16 Phoscyon).

Ik vroeg mij af wie vandaag de dag nog meer (vaak) de V-Station gebruikt?

V-Station.png
 
ik heb de v-station presets gesampled en in één vd MC-909 geladen,, die gebruik ik bijna elke track als layer met twee andere MC-909 als sampler

zelf patchen maken op de v-station vind ik niet intressant, te veel windows, en alles met de muis

de powercore versie heb ik ook, maar die crasht, en de gebruik ik nooit
de powercore versie klinkt iets anders, mss ergens in het hoog, dan klinkt het als een hardware synth,,, of zo

k heb wel nog zin om v-station preset banks te kopen, om dan te samplen,
 
Heb je de Powercore versie? Ik heb deze op daarop en weleens de probeerversie van de VST weleens vergeleken. Daar zat best veel verschil in.
Maar zeker goed klinkende synth en makkelijke werking. Heb ook nog de Virus op de Powercore, die is iets complexer idd.

Edit.. Ha.. zelfde ervaring als jou @Stephen Ik vind de plug-in echt dat ehmm... plug-in karakter hebben.. blikkig in het hoog ofzo. De DSP vesie heeft dat satijnen hoog waar de Novations zo om bekend staan. Op een Powercore zitten ook dezelfde Motorola DSPs als de hardware synth. Zelfde geldt voor de Acces Virus.
 
ja, de virus powercore is ook erg cool, mss alleen lastig om er preset banks in te krigen,,
 
Ow.. dat weet ik niet.. maakte altijd zelf gewoon wat, bestaande patch en dan tweaken.. en er zitten al meer dan genoeg patches in.
Mijn eigen patches kreeg ik er ook altijd op die manier weer in na een reïnstall. Maar misschien is het format anders.
Heb ook een HW Acces C en B, nog nooit geprobeerd dat over te zetten.
 
Ja, ik doe dat via sounddiver dacht 'k, is't al effe geleden,, die vengeance virus presets vind ik erg goed,,

k weet niet zeker of er een v-station hardware synth versie bestaat ??
 
ja okey, de ultranova heb ik effe gehad,, die heeft een erg mooie midi cc edtor, maar 't is geen audio vst plugin, en dus was setup veel te moeilk, en is ie weg gegaan,,
en ja, de k-station, maar kan die v-station presets laden en saven ??
 
ja, da's wel 'graaf',, okey, merci,, zal ik eens in't oog gaan houden,
 
okey, effe topic verder zetten,, weet iemand hoe fxp presets te laden in V-Station? en heeft iemand die Trancestorm presets in .mid bank ?,
V-Station kan standard enkel .mid banks importeren,,

Het lukt met niet in ableton 10, cubase 6.5 en de nieuwste FLstudio, (maar ik weet nog niks af van FL studio,,)

 
Ik gebruik die ook nog. Voornamelijk als "legacy sound bank". Af en toe wil ik een verwijzing maken naar vroeger werk en dan komen die sounds weer van pas. Nieuwe klanken maken er in doe ik niet.
 
Back
Top