Stel, je hebt 7500 euro om ergens op kapot te meppen, wat wordt 't?

Ja want niets ingericht en super omslachtig suckt echt.

Een Macbook die moet hele dagen aanstaan voor een middeleeuw protools bakje inputs te geven.
Die out gaat dan naar in iets van Behringer in zo krijgt mijn Mac Pro toch geluid binnen,
zotte mixer ook, 4x mono voor 20 euro, iemand had da per ongeluk gekocht
en zag toen dat het mono was + toch te professioneel om met do een speelgoed
om met zoiets van Behringer gespot te worden live, 4 vintage synth, Korg 770 waar der bier wordt gesmeten.
Dus geeft da zomaar, kan ik wel vijf synths tegelijk al, alleen staan drie bij hem.
Want hij revisseert sinds tenzij hij hits maakt, ik geef dan de echtste Revox want heb ik toch twee.
En de andere heb ik de amp ook, ze staan ook allebij bij hem. Wat zijn een take voorzien van tape saturatie.
De high hats Revoxen anders klinkt alles pro-tools, ontzield en naar Pro Tools.
De sound van iedereen. Pro Tools beetje revoxen, en da het zo klinkt omdat een pc van blik gemaakt is.
Tegenwoordig pro produce en ik en doe ik pro counterstrike ook weer.
Ma een 43" 4K monitor dat heel overzichelijk is, ma tsta te dicht door een boekenplank te te laag hangt.
En een midi keyboard. En heb geen plaats voor die mega grote muismat, dus kan niet zo zotte clutches doen
en nog winnen met allemaal headshots, en heel mijn team is dood.
Ik heb geen bovennatuurlijke reflexen meer en een reactiesnelheid, dat toen mensen uit de klas of op training
en in ja spelen voor de beker. DIe mee keken op mijn scherm drie of vier mensen al dood waren met headshots
zagen zij da nie da ging te vlug. Nu schiet ik er soms naast, Mac Pro is nie de gamers pc, en moeten aimen
heel tijd aan de afgrond vaan u bureau blad. Ma nu speel ik voor de fun ... en die weer pro muziek.
Ik heb bijvoorbeeld nu een mixer moeten kopen, die veel duurder was, omdat er weinig op stock is.
Ook een synth rack voor mijn synths, ze staan allemaal in elkaars weg en de verste synthesizer.
De verste drie meter ver langs al de kanten en de gene die het tweede dichste bij is kan ik aan
ma kans da ik een krasje maak in mijn Juno 6 die er nog als nieuw uitzie en daar heb ik geen zin in,
dat'k buiboard camera's van 20.000 euro wel gewoon trash, en verschillende Alpha's heb,
ene is kapot omdar iets los kwam ik heb alle knoppen vastgelijmd, door een seconde naar iemand te luisteren.
Ma 's morgens heb ik al een nieuwe van drieduizend euro. Moet daar ook geen BTW op betalen.
en der wordt nie over zulke dingen ngedacht, em ontlijmen duurt langer dan een nieuwe direct.
Kga het bij synthesizers wel nooit doen, bij mijn werk waren zo dingen nodig,
maar voor mijn tracks niet, 't zijn ook geen modeshoots op het strand enzo ...
Het staat gewoon in een kamer. Met teveel Mac Pro's, ma nu ik midi in de Juno en de Jupiter krijg en ruimte.
Mijn tracks staan ook op drie computers ofzo ... en het grootse deel van tijd gaat in, er werkt iets nie ofzo ...
En album hoezen doe ik ook nie meer, dan ben ik bezig met de muziek van andere mensen ...
ook is de clubscene redelijk dood, en gewoon niemeer de moeite een electronisch project te beginnen.
En bands nog minder. Enkel modellen voor mijzelf soms.
En een jaar door de lockdown om Jupiters te kunnen halen ipv nie weten hoeveel ik heb.
 
Laatst gewijzigd:
Moet het wel release waardig zijn natuurlijk. Ken Klinske z’n werk niet, maar als je niet 100% tevreden over bent is dat weggegooid geld imho.
 
Korg Trident. Als het dan met houten latjes moet, dan ook met super-romige vanilleijs erin. Maar wellicht heb je dan nog wel wat over en kan er nog een DX5 naast.
En nog twee losse replica-zijkantjes van een Jupiter 8. Die is zelf veel te duur, en alleen de zijkantjes vind ik ook prima om te aaien of te likken. Waarom heeft Roland die niet op meer synths dan de 8 en de 6 geschroefd en zijn ze weer overgegaan op vunzige plankjes zoals op de Juno-60? Oeps, die was ik net voor de Trident nog aan het goedkeuren.
Vergeet het geneuzel maar, misschien moet ik gewoon van 7500€ een NextCube kopen om lekker fancy te DAWen met een D50 en DW8000. Minder last van al die oude analoge electronica die steeds stuk gaat.
 
Laatst gewijzigd:
Als iemand iets in u werk ziet, hunt ge het proberen
ma als ge alles zelf moet doen lukt da nie
meestal is het beter da iemand anders toch wel masterd, die dat ook echt alleen maar doet

En ge moet zichtbaar zijn, en team hebben, en iets van verhaal een link tussen de twee.
Veel slaven als ge geen label hebt en ook met een label meer slaven
of mensen die u echt cool maken, en niet een nieuw prentje op de site, met een tekst bij
en ge de nl of belgische van da label zijt, en iemand die die allemaal fotografeerd
trekt u net zo, dus uw eigenheid, is net zo saai zijn als die uit "ijsland" of Berlijn whatever.
Als iemand da voor u doet die echt wilt dat ge door breekt + u nog eens kent ook.
Dus wereldberoemd kan op een manier die u aanstaat,
een styliste die bekend is met mode geschiedenis, zodat ge niet
een artiesitieke look hebt gevonden en het is die van Mon Martre 100 jaar geleden.
en te zorro, zeker met een mondmasker.

En elke kans benutten, toen we de prophet 5 hadden, heb ik daar toch meer goeie portretten
ma alsof het elke dag zo was voor gratis, en nie ook de hele tijd op de prophet 5 willen spelen
Da klinkt makkelijk en logisch, ma met 20.000 euro fotogrief is da al minder.
De week erna is het toch een Jupiter 4 ook, voor hem heb ik dreadbox mee,
de klik was zo hard, ik was volledig met de Jupiter verweven, een heel episch stuk 8 uur lang zelfs zonder plaspauze
want dat is samen jammen ;)

En Marketing is ook belangrijk, ge krijgt muziek nie gratis weg vandaag, u cd moet niemand hebben
tis vast virus en venyl is veel te duur, dat moet ook top beeld zijn
anders is slecht en lelijk gewoon veel groter uitgedrukt
ge moet een plan hebben, en ook niet alleen jongens die u genre vet vinden,
terwijl het voor een vrouw echt naar niks klinkt,
alleen al omda de nummers geen verhaal vormen, en zoveel fouten ...
wa suckt o een plaat, tis gewoon een veredelde playlist,
en ge snapt u muziek zelf nie
de vorige plaat had iemand da voor u gedaan, en deze, had geen balans, het stond nie bij elkaar, en paar nummers die zwoel part groove hadden
moest er altijd een synth de boel onderbreken, en penetrant was, en al de sexy was weg, het is vijf sec overleven voor iedereen.
en ze luisteren hem nie uit, terwijl ze der aan hebben mee gewerkt ...

de druk en concurentie is insane, de formule moet ook kloppen
ik ga dus ook express wel laten masteren, want iemand wil da graag doen
en een clip maken, die niet wel dan klaar moet zijn
producen is toch niks voor mij
muzikanten zichtbaar maken wel en gewoon altijd veel beter dan iemand anders

en als de muziek niezo goed is
maak een hollywood niveau achtige clip
die zonder de muziek al geniaal is
en laat iemand die goed kan masteren
conservatorium gedaan heeft
uw slecht nummer, echt tof voor de radio enz maken

ik ken mensen die da speciefiek echt doen, ge moet afkomen met een zang of melodie idee of whatever
en die maken daar iets geweldig van en komt autimatisch op stu bru
 
Laatst gewijzigd:
Moet het wel release waardig zijn natuurlijk. Ken Klinske z’n werk niet, maar als je niet 100% tevreden over bent is dat weggegooid geld imho.
Leren afmaken en loslaten is goud waard ;)

Maar daarom is een goede mix engineer ook waardevol. Iemand die met frisse oren naar het materiaal luistert en je kan helpen om de laatste puntjes op de i te zetten.

En als je echt nog zó ver weg zit van een resultaat waar je tevreden mee kan zijn, dan zou ik zeker geen 7500 euro investeren in gear. Ik zou het dan investeren in kennis (cursussen, opleiding, boeken), zodat je daar wél kunt komen.
 
Dat kan allemaal heren. Maar het dient een solide investering te zijn om mij te motiveren. Lees: verkopen is geld terug. Dus studio meubels en bass traps gaan t niet worden. En vanuit de luie stoel spul bedienen is te saai voor mij. Gaat t heus niet worden. Niks mis met rechtstaan (en dansen) tijdens t knoeien :)
trouwens die ikea keuken doet t al 20 jaar. Ik vind het heel praktisch. En de jaspers staan er bovenop, en aan de andere kant staan er 2 zoar meubels. Het is goed zo voor me. Ok ok, wou nog wel een zoar extra maar dan wordt het gangpad te smal.


en ivm producers die mijn track moeten rechttrekken (Lees, totaal moeten af maken naar aanleiding van een schetsje) Die zijn er al genoeg. Ik val nog liever dood zonder luisteraars :)

Dit is een hobby. Geen stress. Geen doel. Geen ambities. Geen winstbejag. Geen hoop op enige erkenning. Ik wil onbekend en underground blijven en koppig mijn ding doen. Wil enkel niet dat ik niks achterlaat behalve een waardeloze studio. Dat de vrouw t kan verkopen en t huis er verder mee kan afbetalen als ze alleen achterblijft.
 
Laatst gewijzigd:
Ok, als het (vintage) synths moeten worden, ik zou gaan voor een Roland SH5 + Octave CAT SRM, ga je echt geen spijt van krijgen. Of anders System 100 model 101+102 + CAT
 
en ivm producers die mijn track moeten rechttrekken (Lees, totaal moeten af maken naar aanleiding van een schetsje) Die zijn er al genoeg. Ik val nog liever dood zonder luisteraars :)
Puntjes op de i is heel wat anders dan de track ongeveer voor je maken op basis van een schetsje. Maar inderdaad, als je niet verder komt dan schetsjes dan lijkt het me ook absoluut niet de moeite waard
 
Ik deed ooit een track bij SB Six thuis, samen. Die track dient als ondesteuning voor een YT video waar ik een ikea hack toon. 35K views momenteel. Maandelijks (eergister nog) comment en dank voor de video. Af en toe mensen die naar de muziek vragen. Daar krijg ik voldoening van. Levert geen cent op. Maar wel geluk.
Maar de eer gaat naar SB six, zonder hem was 't nooit gelukt.
 
Ik deed ooit een track bij SB Six thuis, samen. Die track dient als ondesteuning voor een YT video waar ik een ikea hack toon. 35K views momenteel. Maandelijks (eergister nog) comment en dank voor de video. Af en toe mensen die naar de muziek vragen. Daar krijg ik voldoening van. Levert geen cent op. Maar wel geluk.
Maar de eer gaat naar SB six, zonder hem was 't nooit gelukt.
Ik weet niet helemaal wat je hiermee probeert te zeggen, maar het is me duidelijk dat je meer op zoek bent naar iets fysieks en waardevast om in te investeren. Daar heb ik verder niet zoveel sjoege van. Vintage gear lijkt me wel een risico, kan altijd onherstelbaar kapotgaan en dan is je investering weg. Maar goed, risico’s hou je natuurlijk altijd
 
Zou inderdaad iets anders zoeken als investering om je vrouw financieel te helpen, voor het geval jij eerst het tijdelijke met het eeuwige gaat verwisselen.
 
Ok, als het (vintage) synths moeten worden, ik zou gaan voor een Roland SH5 + Octave CAT SRM, ga je echt geen spijt van krijgen. Of anders System 100 model 101+102 + CAT
Klinkske kennende waren dit dus exact de synth die ik ook in gedachten had. Polysynths zijn toch niet echt je ding Klinkske, dus dan beter een dikke mono. En oude Roland vult goed aan op de sounds die je al in huis hebt. Plus zijn die bakken zeldzaam genoeg om waardevast te zijn.

Besef wel: als je nu niet gelukkig bent, gaat nog een synth erbij dat niet veranderen. Als je nu wel gelukkig bent, kan je er wel veel plezier aan beleven.

En even iets breder dan de synths, is er nog iets anders dat je interesseert? BV heb je een platencollectie waar je nog meer van wilt genieten? Technics heeft een nieuwe SP10 uit... Of wat jaarabonnementen bij Goodwill Karting?
 
Denk dar de vraag dan moet zijn waar wil je echt graag een keer op los, money no objecten doe het gewoon.
 
Ja Leo sprak al jaren terug vd sh5. Vind de 7 mooier. Heb er nog geen in t echt gezien.

ben gelukkig met wat ik heb hoor, geen zorgen. Vraag me enkel af wat me nog meer hands on pret oplevert dat nu nog haalbaar is voor t te duur wordt geprezen.

Mij vrouw redt zich wel eender wat ik doe. Heeft me niet nodig, gelukkig. Maar wil r toch eerder steunen als t zover komt,dat maarten en pijp enz.

met t verhaal over die yt track bedoel ik dat wat doen voor anderen me meer lol geeft dan n project waar t om geld draait.
heb geen nood aan positieve en vooral negatieve comments in de media. Als ik les enz ga volgen moet die lat alweer omhoog. Heb geen prestatie drang. Er moet niks meer. Behalve pret hebben. Ik,volg regelmatig les en t biedt me weinig, ik pas t niet toe. Wat kan mij de daw schelen. Of microfoon technieken of pa techniek. Blijkbaar niet veel. Is allemaal niet mijn toepassing. Ik gebruik t niet en vergeet t. De mensen die cursus volgen spreken is nog t fijnst.
Hebbal links en rechtsbgezocht naar echt les op maat. Maar nog jiemand kon t waarmaken. Hoeft ook niet meer. Ik trek mijn plan.
 
Bijna 50 jaar oude synths met unobtanium chippies lijken mij een slechte investering. Op een gegeven moment houdt het toch een keer op zou je zeggen. En met een synth pingelen waar je de hele tijd in je achterhoofd hebt; als ie het maar volhoudt. Dat lijkt me helemaal niets. Je moet die gear gewoon als een hulpmiddel/tool zien. Geen groeidiamantjes.

Koop gewoon goud, daar zit altijd rendement op. Glimt ook nog eens mooi.
 
Ik heb een SH5 gehad en een SH7 bespeeld, de SH5 is interessanter en beter klinkend. Daarnaast is het bandpass filter van de SH5 echt super vet, dat filter zit nergens anders op.
 
Bijna 50 jaar oude synths met unobtanium chippies lijken mij een slechte investering. Op een gegeven moment houdt het toch een keer op zou je zeggen. En met een synth pingelen waar je de hele tijd in je achterhoofd hebt; als ie het maar volhoudt. Dat lijkt me helemaal niets. Je moet die gear gewoon als een hulpmiddel/tool zien. Geen groeidiamantjes.

Koop gewoon goud, daar zit altijd rendement op. Glimt ook nog eens mooi.
De SH5 is volledig discreet, dus hij kan altijd gerepareerd worden. In de CAT kan je wel een IC tegen komen in het filter circuit (SSM2040 voor de SRM en SSM2044 in de SRM 2) Daarnaast zit er nog een 555 ic in voor de timer van de LFO als ik t wel heb.
 
De SH5 is volledig discreet, dus hij kan altijd gerepareerd worden. In de CAT kan je wel een IC tegen komen in het filter circuit (SSM2040 voor de SRM en SSM2044 in de SRM 2) Daarnaast zit er nog een 555 ic in voor de timer van de LFO als ik t wel heb.
Dat zal voor een aantal wel zo zijn. Maar het is niet dat je lekker onbevangen op een bak van 7500EU staat te spelen, waar door slijtage en natuurlijk-verval de kans op uitval alleen maar zal toenemen. Ik zou dat als een behoorlijke rem op mijn creativiteit ervaren.
 
Een 555 zal je de komende driehonderd jaar nog wel vinden. :) Maar het is wel een punt dat het gemoedsrust kan geven als je oude synths geen unobtainium hebben. Ik heb daar in ieder geval behoorlijk op gefocust bij de apparaten die ik nu heb. OK, die heel oude Korgs hebben die "Korg IC's" maar daar zit gewoon wat thru-hole discreet spul in dus zijn niet echt IC's.
 
Back
Top