Stel, je hebt 7500 euro om ergens op kapot te meppen, wat wordt 't?

Ik heb ivm ruimte het meeste verkocht, want ik woon te prettig om te gaan verhuizen voor meer ruimte voor gear. Bovendien vind ik dat minder gear beter is dan heel veel.
Maar al dat terzijde is het eerste wat ik weer terug zou kopen als het zo uitkwam een MFB Dominion 1. Er is gewoon geen beter klinkende en inspirerende monosynth. Zoiets als een sub37 komt er qua klank gewoon niet in de buurt wat mij betreft. De rest van het geld zou ik een modular van neerzetten dan. En een hele goede stoel.
 
Je hebt al zoveel (gehad). Ga je gelukkiger worden met iets nieuws? Geef een gedeelte weg. Is echt leuk om te doen. Geen megabedragen, maar bv 20 euro aan de Thuisbezorgd-bezorger, 25 euro extra aan je kappper, etc etc. Leuk om te geven, leuk om te ontvangen.

(Beetje zweverig, sorry...., maar het werkt echt)
 
Als je ziet wat klinkske allemaal staan heeft dan heeft ie meer dan genoeg om los te gaan.
Een toevoeging van 7500 euro aan een instrument ( of 2) gaat je niet bepaald nieuwe inspiratie maar gewoon nog een toestel die niet op z'n volste potentieel benut zal worden.
Tenzij je veel wegdoet en een soort nieuwe start zou nemen.
 
???
Een toestel die bij de introductie prijs al zo'n 3500 a 4000 te veel was, enkel omdat er Moog op staat.
Heb er anders samen met de P10 veel plezier van Zenology voor alles Roland en dat is polyfone synths sorted. Er is niks wat als de One klinkt.
 
Als je ziet wat klinkske allemaal staan heeft dan heeft ie meer dan genoeg om los te gaan.
Een toevoeging van 7500 euro aan een instrument ( of 2) gaat je niet bepaald nieuwe inspiratie maar gewoon nog een toestel die niet op z'n volste potentieel benut zal worden.
Tenzij je veel wegdoet en een soort nieuwe start zou nemen.
Uit jou pen is dat een verrassend antwoord, Efexor :) Het was fijn bij je thuis, ik had een gezellige avond. Wij 3 samen in een studio lijkt me wel wat, spijtig dat je zo ver woont.
Je hebt helemaal gelijk, kaf scheiden vh koren en focussen op de créme de la créme.
Maar jij kan me vast vertellen wat je zou zoeken mocht je niks hebben, en 7500 euro in je hand.
groetjes makker, take care!
 
Ik zou verlofdagen kopen om eindelijk eens muziek te kunnen maken met wat ik al aan gear heb. Niks zo kostbaar en zeldzaam als tijd.
 
Voor te investeren moet je geen Moog One kopen inderdaad.
Van deze meeste nieuwe dingen worden er toch wel meer verkocht dan die oude die eerder voor muziekstudio's bedoeld waren, dan voor iedereen die graag een synth wou.
Want het helpt dat er van die oude synthesizers ook maar weinig zijn en mensen die echt veel geld willen geven willen een mooie.
Zo een Arp 2600 in beperkte oplage, dat gaat nog.

Een Jupiter zes kost al 7500 euro soms.

Een Jupiter 4 is nie waardeloos, het is een poly van Roland.
En een verzamelaar zal toch liever de drie Jupiters hebben, dan de Alpha Juno 1 of de JX-8P die zijn zo lelijk.
En al de MKS'en hebben is ook nie echt leuk, da had ie niet iemand die alle synthesizers had behalve de OBx, OBxa en OB8.
Wel ook de Poly Evolver enzo ... en natuurlijk de Arp 2500.
Geen xpander, wel de Matrix 12. Soulwax die hebben wel de Xpander.

Sommige Yamaha's waren best redelijk dus ik heb een CS-30 gekocht, nadat ik een CS-10 had gekocht.
Jupiter en het was dan nog een Jupiter 4 ook, want die maakt mij blij en de rest boeit mij niet echt ... en toch nog een Juno
en veel van de crap synths zoals de Poly 61, JX-3P, Matrix 1000, Nord rack 2, Yamaha SK20, Korg Delta.
en die waren nu ook niet goedkoop, Poly 61 was 350 en mint en daar zit nu ook ook midi in en nieuwe batterij enz ...
Niet dat die crap zijn, ma een Juno 60 en een Polysix en een redelijke mono en je 7500 is bijna op, toch als het vintage is.

Ik wil graag nog een Moog, waarschijnlijk de Grandmother, want ik wil ook een modular en dan is de Matriarg wel duur.
Dat gaat nie enorm stijgen, zo een hoop modules die ik leuk von.
Kging een MKS's 80 kopen, ma was net te laat. En waarschijnlijk nog de module van de Prophet 5.
Die's veel goedkoper, de P5 is wel de mooiste. K'arp ma dat kost niks.
En heel graag een SH2 of anders SH1 ma die gaan te duur zijn,
die staan bijna nooit te koop en dan voor 3000 of 2000 ma in Japan.
Om daar meer voor de geven dan een modular, waar een stuk of vier synths in zitten ...

7500 is niet super veel, als je synths wil kopen, wat Korg en Behringer niet te dure nieuwe Moogs of Sequential.
Een Prophet 5, OB6 en een rev2 ofzo is ook al heel duur. Een Prologue is maar 1000 en een JD-XA ( af en toe staat de mat zwarte versie te koop voor 800 ofzo ).
Ik zit aler al effe over denk ik. En ik wil gewoon wat muziek maken met vintage synths ...
Zeker nu ik netflix uitgekeken heb.

Ik had enkel Erebus, Delta wat later Nyx en wat doorsnee gratis VST's ... en de Elelctribe op Ipad van 8 euro.
Iets voor de lockdown begon had ik dan JX-3P een gekocht en een Poly61 die had wel een arpeggiater.
En ook die SK20, vond die sound wel uniek.

Ik ging altijd jammen bij een maat die de hele tijd Prophets en Jupiters in de studio had.
Jupiter 4 vondek echt de aller coolste synth en de Prophet 5 rev 3 ook. Ma een Jupiter 4 kon nog wel lukken zo.
Oude Korg zijn ook leuk, 770 enzo ... ma die zijn ook super duur.
En veel leuker dan de Jupiter 8, ook de 6. Doe mij maar een Jupiter 4, Prophet 5, OB-X, natuurlijk de CS-80, SH5 en Pro One en een Crumar Performer.
een synclavier en ook een Fairlight want die heeft een TV.
Ik ga er gewoon eens een kopen, en op een Youtube channel van die Italo doen, met Linn Drums, of Oberheim drums.
Iedereen heeft die wel al es gezien, stuk of 4 synths en ie doet zo een nummertje en de Jupiter 8 gewoon slecht patchen
dat die altijd de slechtste is of enkel als master keyboard gebruiken voor een Virus B en dan weer de microkorg.
Mono's een Arp 2600, Korg PS3200 EMS Synthi AKS en iets kleiner zoals Korg 770, Maxikorg.

En ik zou dan weer zeggen door Prince alleen al is de LM-1 zo duur.
Tis ook wat mensen er mee gedaan hebben. Een CS70m wa minder gewild, dan de CS50 en een CS60.
CS-30 ook niet, het is niet dat die slecht is ofzo, da's wel bijna of helemaal een CS80 voice en de CS15 niet.
Ma het was stoerder om een Minimoog te hebben en de Prophet 5.
Der zijn zo van die echte veilingen, voor die arp 2500 achtige synth en anders waar wij amper zeker weten of die ooit echt bestaan hebben.
Als Soulwax meedoet en je wil die arp en hebt er meer van 100.000 euro voor over weet je dat jet kan vergereten.
of wat veel geld is voor een arp 2500
dat gaat crazy dan ...
Zo een Baloran - The River, daar zit denk ik geen verhaal achtiger
als iemand ook eens een hele mooie designer stoel ontwerp, bestaat die niet
het instagram van Kim Kardashian er vol mee staat.
En alle muziekanten het hebben moesten. Maar kan verkeerd zijn.
Het kan wat worden en ik ken die niet, die McBeth's waren ook nie mis.
En er komen af en toe zo synths, ook gemaakt zijn ...

Hadden de dance Pioniers met drubakken van iets anders gewerkt en ritme dingen sounds in FM.
En ook hiphop niet meest weten van van die 909 en Madonna ook niet.

En dat de drumdozen waren, voor kinderen. En 909 Barbie een tijd in de winkels lag.

In ieder geval gaan mijn Jupiters, ook die niet als nieuw zijn en wel een krasje hebben ergens,
meer waard zijn. En heeft iemand echt één nodig, Nick Rhodes ofzo want 1 van zijn drie Jupiters
begeeft het. Dan wordt die met dat krasje zeker voor meer verkocht.
Ze kunnen 't niet risceren die niet te hebben, Soulwax wil em ook
en legowelt die skateboarde tegenwoordig van om meer synths te kunnen coveren per minuut, omdat die er nog twee keer zoveel had.
recht in de Jupiters en hij had niet terug een zes gekocht, omdat iedereen hier zei niet de Jupiter 4, minstens de 6.

Als je gaat speculeren, spelen heel veel zaken mee en ook al ben je goed geïnfermeerd.
Nick Rhodes zou die Jupiter vast hebben, die heeft vast nog meer geld en Roland zou em kopen.
Een van z'n laatste toers gebruikte hij gewoon vier JX-Xa's en de programmers moestaan maar zien dat alles zo super natural was.

En die CS80 cloon, de sound is ook net niet, mooie synth wel.
Wat de CS80 zo speciaal maakt is, dingen als heel goed klinken,
maar ook die bolly aftertouch, al die dingen dan iemand als Vangelis
zich daar muziekaal op uit kan drukken.
Daarom vind ik em wel duur, klinkt goed, kopen ga ik niet doen.
Net als hele dure Yamaha's, de enorm tof om te reparreren zijn.

Iemand had laatst een volledig in orde CS80 gekocht. Was 20.000.
Had duurder verwacht, duurder dan Jupiter 8.
Ma dat is persoonlijk, dat ik een Jupiter 8 gewoon minder vintage synth per euro vind
dan een CS-80 ... die ik niet ga kopen, er wifi in steken alleen al ...

Vind dat je moeten kopen wat je blij maakt,
voor sommige mensen is dat 50.000 euro software en zo troep dat rond de PC hangt.
En bij mij is dat veel te veel of veel te dure synths
niet teveel, mijn maat heeft er viertig en kennissen tussen de zestig en de honderd.
Toch ben ik blij. Jupiter 4, zelfs als ik cash genoeg had, heb ik lang getijweld.
Tuurlijk kan het en het gaat me altijd sturen, daarvoor hebben we teveel gejammed
en voorheen ben nog nooit één geworden met oscillators.
En ik dacht dat die natuurlijk dommer ding zijn, dan de Jupiter 6 of 8.
Wel stom als ik er 5000 voor betaal die dan nog uit Australië komt,
en 3200 in de Duitse shop, zodat de BTW terug gevorderd kan worden.
En dat bij elke synthesizer.

Ahja synthesizers.
 
Uit jou pen is dat een verrassend antwoord, Efexor :) Het was fijn bij je thuis, ik had een gezellige avond. Wij 3 samen in een studio lijkt me wel wat, spijtig dat je zo ver woont.
Je hebt helemaal gelijk, kaf scheiden vh koren en focussen op de créme de la créme.
Maar jij kan me vast vertellen wat je zou zoeken mocht je niks hebben, en 7500 euro in je hand.
groetjes makker, take care!
Hey,aangename kennismaking trouwens.Was leuk om nog eens een babbel te doen met een synthhead.En een oude bekende terug te zien.
Ik zou me veel meer amuseren met de hoeveelheid die jij staan hebt.
De hoeveelheid die ik staan heb maakt het des te moeilijker om iets deftig te doen.
Altijd terugvallen op dezelfde synths en drums en de andere die gewoon stof staan te happen.
Zou van m'n hart een steen moeten maken en alles eruit kegelen die me niks meer boeien.Bijhouden om bij te houden is 1 ding,een andere is dat ze na verloop van tijd dan iets voorhebben en je het dan opnieuw geld kost om te laten fixen als je het zelf niet kan.
 
Ach, zelfs al heb je alle poen, dromen doet iedereen denk ik. De ene wil de sh101 in elke kleur. De andere walgt van de verzamelaar.
Dingen worden de hemel in geprezen, en het leven (zelfs met 4/5e) is te kort om al die dingen te leren die ze je verkopen, als geld niet zo'n issue is; Dan is tijd de issue.
Ik ga stoppen met influencers hun video's te bekijken over synths die ik niet heb. Dus al die nieuwe gear die hier voorbijkomt, ga ik niet youtuben. (mooi voornemen hé, lijkt wel nieuwjaar)
heb babbeltje gedaan met de vrouw en ze zei dat de verzameling gewoon maar moet blijven tot ik weet wat ermee moet gebeuren.
Maar of ze me echt overtuigd heeft voel ik weldra mogelijk weer anders aan. Dit is wel een gezellig draadje geworden, dank heren.

Misschien nog even over Soulwax, ik weet niet of ze zich nog suf kopen, maar hopelijk grijpt hun volgende releases me wat meer want de laatste vinyl's staan hier vergeten in mijn kast. Poohoo.
Blijf ze verafgoden, daar gaat 't niet om... Heb zelfs vorig jaar gedroomd dat ze in mijn studio stonden (hoe belachelijk kan je dromen hahaa)
 
Zou van m'n hart een steen moeten maken en alles eruit kegelen die me niks meer boeien.Bijhouden om bij te houden is 1 ding,een andere is dat ze na verloop van tijd dan iets voorhebben en je het dan opnieuw geld kost om te laten fixen als je het zelf niet kan.

Ik wil wel je ARP2500,Grey Meanie en VCS3 dan...
 
Maar ff serieus, als je 7500 wil stuk meppen en je weet niet wat voor 'gear' je mot kopen dan, je kan het geld ook gebruiken om je studio eens onder handen te nemen qua inrichting en monitoring / akoestiek.
Ik denk dat je veel plezier kunt halen uit een net ingerichte studio waarin sfeer, ergonomie en geluid optimaal zijn.
 
Dat ook idd, ik zie die foto’s van de keuken, daar kan je toch niet in werken man :D
een fatsoenlijke desk, wat mooi Jaspers spul op maat, laminaat vloertje, bass traps en diffussie, lijkt me geen overbodige luxe?
misschien wat goede full range monitoring ook?
 
Dat ook idd, ik zie die foto’s van de keuken, daar kan je toch niet in werken man :D
een fatsoenlijke desk, wat mooi Jaspers spul op maat, laminaat vloertje, bass traps en diffussie, lijkt me geen overbodige luxe?
misschien wat goede full range monitoring ook?
Helemaal mee eens. Een goed ingerichte ergonomische studio is zo lekker werken. Je kan wel de hele behringer lineup neerzetten, maar dat is niet erg productief. Zeker niet als je de hele handel niet eens remote kan bedienen vanuit je luie stoel. En de hele tijd rondlopen om hier een daar een tweak te doen lijkt leuk, maar je hebt maar 1 paar handen. En 5000 knoppen.

En een rustig ingedeelde ruimte geeft je ook rust in je hoofd.
 
Je kan wel de hele behringer lineup neerzetten, maar dat is niet erg productief. Zeker niet als je de hele handel niet eens remote kan bedienen vanuit je luie stoel. En de hele tijd rondlopen om hier een daar een tweak te doen lijkt leuk, maar je hebt maar 1 paar handen. En 5000 knoppen.
Een ex modulair addict.. das duidelijk.. en dan ook nog eens Behringer bashen.. joh.. :D
 
Je kan ook investeren in de mix en mastering van een paar tracks, ontwerp van artwork en de persing van een paar honderd vinyls om te verkopen en weg te geven. Laat je iets tastbaars na van al je muzikale inspanningen
 
Back
Top