Stel, je hebt 7500 euro om ergens op kapot te meppen, wat wordt 't?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
First world problem. Ik heb hier een oude hobby die al jaren de kast niet uitkomt. verkoop levert me pakweg 7500 euro op.
Ik twijfel al jaren het te verkopen (nee het zijn geen instumenten)

Wat koop ik met 7500 euro max, dat me veel hands on ear candy oplevert en een solide investering is?
Uiteraard zou ik 't geld in een auto kunnen stoppen (mijn 22 jarige jongste auto wordt door mijn vrouw 'wrak' genoemd haha, maar dat is zooo saai.)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Pim
Aandelen heb ik al genoeg gedaan. Het saaiste dat er is. (misschien zelfs teveel) Ze zeggen dan 'risico spreiden' - dus nog wat in 't vintage mandje.
 
Koop alle Behringer clones 🤣
Best lastig nog.....ik zou dan gaan denken aan Dekards Dream MK2 (of andere MPE polysynth) en een Waldorf Iridium of vintage PPG, een Model 1 mixer, Haken Audio Continuum. Bakken van 3K+ die je normaal niet zo snel koopt, of waarvoor je spaart naar tussendoor steeds het budget opmaakt aan "goedkopere' gear.

Beetje op jou smaakt afgaand lijk me een vette vuige bak van Analogue Solutions wat voor je.
 
Een vintage TR808. Had er een tijd een te leen en tja 😛🥰 Roland Space echo. Ook leuk als je veel budget 'over' hebt.
Buchla Easel Command.
 
Ik heb dit gepost onder 't kopje 'vintage hardware' maar misschien valt dat niet op. Nieuw spul verliest enkel waarde na aanschaf. In mijn gevoel.
 
Nou, als je een Synton Fenix II en III nieuw van Bert had gekocht van je postzegelverzameling had je nu het dubbele in waarde. Cwejman S1 mk2 is ook zo'n verhaal. Ik begrijp dat die Moog Matriarch een erg fijne synth is. Moog maakt hun producten maar een paar jaar. Dus zie ik ook nog wel stijgen.
 
P5 /p10. Weet niet hoelang ze geproduceerd gaan worden. Volgens mij is zn MiniMoog Re ook geen verkeerde om te hebben. Die had je dacht ik al.
 
Dacht een linndrum... dacht even de 909 (ook) maar langs de andere kant, zoveel geld is die laatste echt niet waard voor me. En vorig jaar konnen die nog samen binnen budget, dus dat gaat t nu niet meer worden.
Moog en modular gaat t niet worden. Klinkt,prima,maar,ik gebruik mijn moogs nooit.

wat me nog prikkelt? Oscar. Ms50. Vp330. Gnat :) had gehoopt dat de jup 4 mijn ding was maar is ie niet.
oberheim misschien... maar doe niks met de ob6. Lijkt nooit in de mix te passen. Heb niet veel met nieuwe (reissue)bakken met felle leds in. Niks eigenlijk.

808 en re201 gaan hier nooit meer weg. Heerlijk inderdaad. Die jonges naast de pro1 en de ms20 en we zitten los in mijn comfortzone, met de juno 60. De rest is echt bijzaak, thuis.
 
Laatst gewijzigd:
Voor vintage zou ik zelf denk ik voor een Jupiter 6 of MKS-80 gaan. Ik denk dat die nog wel (veel) duurder gaan worden. Dan heb je nog wat geld over. Ik dacht dat je het weleens over een TR-808 had? Ik denk dat die dan ook nog in het budget passen. En ik denk niet dat die ooit nog goedkoper gaan worden.
 
In mijn geval zou het worden omgezet in wat Eurorack modules, een workstation en een nieuwe telescoop.
 
wat zijn je basics ? afluistering, ad/da, mixer ?
Midas venice en adam. Motu. Boeit me minder want ik ga mijn ruimte toch niet akoestisch behandelen. Laat ons t steenbok koppigheid noemen.


eurorack komt er niet in hier. Heb wat roland aira eurorack en dient nooit. Te klein voor me. En n moneypit die niet eindigt ( ja vooroordeel)

jaja de tr808 staat hier al een paar jaar te blinken. Heeeeerlijk ding. Ik wou dat de cr78 een seq had zoals de 808. De fameuze programmer van chd, daar kan ik kort over zijn. Fail. Ondanks dat ik de cr78 aanbid zie ik m nog ooit weg gaan.

en Modulair, ik ga niet verder dan de TTSH. The end :)
 
Laatst gewijzigd:
Dump het in bitcoin, wacht 3 jaar, en misschien kun je er je huis van afbetalen / een nieuwe studio laten bouwen die wél akoestisch behandeld is.
 
jaja de tr808 staat hier al een paar jaar te blinken.
Ah ja, ik had niet goed gelezen. Maar ik denk dat je ook nog wel eens heel blij kunt worden van een MS-10 en de MS-50 zou daar uiteraard mooi bij passen.
 
Ah ja, ik had niet goed gelezen. Maar ik denk dat je ook nog wel eens heel blij kunt worden van een MS-10 en de MS-50 zou daar uiteraard mooi bij passen.
de ms10 is eindelijk hersteld en terug (heb m nog niet eens gebruikt sinds ie mijn eigendom is, maar dat is zeker wel 't plan) , sq10 staat hier sinds deze week. Heb enkel ellendige hoofdpijn, kom er niet toe wat aan te zetten, als mijn topic of replies dus irritant zijn, het is de hoofdpijn, heren, mijn excuses.
Ik zag een ms50 te koop vandaag, dat kan ik er niet aan geven, 3,5k - ik denk het niet.
Een jup 6 of zo lijkt me wonderlijk als je poly kan spelen, dat gaat me nooit lukken. Leven is te kort.
 
Back
Top