Stel, je hebt 7500 euro om ergens op kapot te meppen, wat wordt 't?

Ik vond de titel wat verwarrend.

Ik dacht te lezen: "Beste lezer, stel (hypothetisch) dat jij €7500,- mocht besteden aan gear. Wat zou jij, beste lezer, ervoor aanschaffen"

Maar ik begrijp nu dat er staat: "Ik Klinkske heb €7500,- te besteden aan gear. Wat vind jij, beste lezer, dat ik het beste kan aanschaffen?"

Het is je van harte gegund. Koop iets waar je eigen hart sneller van gaat kloppen. Tenzij je dokter dat geen goed idee vindt.
 
Wat is er mis met 1.75m?
:P op zich niks, maar dan al klagen over weinig beenruimte in een vliegtuig... ben zelf niet niet megalang, 1.90m, maar dat is al knap vervelend.... Moet je eens een vliegtuig pakken van Brazilie naar Chili, lachen joh (vliegtuigen ingericht op een gemiddelde lengte van 1.60m...)
 
Haha heb de mc303 paar jaar terug verkocht voor 80 euro op ebay. En die had witte tanden. Geen gele.
pokkeding.
vriend heeft een p5. Laat me steenkoud als ik m hoor. Raar he, smaken.
Zou het met leeftijd te maken hebben? Oudere synth, oudere muziek. Hij is 9 jaar ouder dan ik en is er heel vol van.
vraag ik me soms af.
en je hebt helemaal gelijk flyweight, hier staat al veel teveel.
Eigenlijk twijfelde ik bij de P5... Vind de sound wel cool maar mijn Matrix 6 kan een stuk meer en kan ook veel sounds in die richting.
De Deckards dream en JP6 zijn iig wel twee droom bakken van mij.

Ik heb 2 MC303's moet er echt 1 weg doen/geven :)
Het is een pokke ding maar toch kun je er leuk harmonmie mee sequencen, Dat ding heeft echt een rete onstabiele midi clock. vind dat juist wel leuk. Maar het blijft idd een pokke ding ;)
 
Eigenlijk twijfelde ik bij de P5... Vind de sound wel cool maar mijn Matrix 6 kan een stuk meer en kan ook veel sounds in die richting.
De Deckards dream en JP6 zijn iig wel twee droom bakken van mij.

Ik heb 2 MC303's moet er echt 1 weg doen/geven :)
Het is een pokke ding maar toch kun je er leuk harmonmie mee sequencen, Dat ding heeft echt een rete onstabiele midi clock. vind dat juist wel leuk. Maar het blijft idd een pokke ding ;)
lol die mc303 choked echt hard in zn eigen polyfonie, beetje ritme sectie met percussie en die hats gaan alle kanten op lol.. kon er echt niks mee
 
Ik heb nog een lege ‘vintage’ 9v batterij van Roland.
Voor jou wil ik wel zakken naar €7500.

ik hoor het wel :D
 
Baloran - The River

Die is over 20 jaar super rare en meer waard
 
Ik vond de titel wat verwarrend.

Ik dacht te lezen: "Beste lezer, stel (hypothetisch) dat jij €7500,- mocht besteden aan gear. Wat zou jij, beste lezer, ervoor aanschaffen"

Maar ik begrijp nu dat er staat: "Ik Klinkske heb €7500,- te besteden aan gear. Wat vind jij, beste lezer, dat ik het beste kan aanschaffen?"

Het is je van harte gegund. Koop iets waar je eigen hart sneller van gaat kloppen. Tenzij je dokter dat geen goed idee vindt.
Klopt. Ik was benieuwd en zocht inspiratie. Dat besefte ik later, dat mensen hun wens niet telkens moest worden beantwoord door me. Dat is veel interessanter voor iedereen. Vrijblijvender.
 
zegt ie doodleuk met 1.75m :D
Ik lig graag dwars te slapen op de achterbank vd auto op weg nr zuid frankrijk, met geïsoleerde hoofdtel en synth muziek. Ogen dicht. Geen stewardessendansje, verplicht eten en drank n vuilbak moment. En veel te weinig elleboog ruimte in die te rechte stoel.
Mijn vrouw wil met me naar r geboorteland. Nee dank je wel. Verre Oosten... in mijn kelder is t lekker fris in de zomer
 
Oberheim OB-Xa. Volgens mij (wat ik gelezen heb) heeft het weinig van doen met die nieuwe unit. Sowieso een ongelooflijk mooie bak volgens mij om in de studio te hebben.
 
Of iemand zoeken met verstand van zaken die je een periode lang in je eigen studio op reis neemt om de fijne kneepjes van het vak te leren. En dan echt de diepte in (voor 7500 kan je heel wat tijd kopen), niet hoe je een sequence maakt of wat een vca doet, maar bijvoorbeeld sessies met steeds een aantal synths/drumdozen. Met alle respect (en voor mij geldt dat zeker ook), volgens mij haal je nog geen 25% uit al het moois dat je al hebt ;)

edit: maargoed, dan is het geen financiele investering en volgens mij is dat ook wel een drijfveer...
 
Als je een CS80 of een CS60 saaie bakken vindt kun je het best naar Tahiti om daar met je pik te spelen. Wellicht wil je het even aan 'm doorgeven.

Misschien moet je gewoon een Harley kopen. Dat helpt bij de overgang.
ben eerder voor undercover gepept japans.
 
Of iemand zoeken met verstand van zaken die je een periode lang in je eigen studio op reis neemt om de fijne kneepjes van het vak te leren. En dan echt de diepte in (voor 7500 kan je heel wat tijd kopen), niet hoe je een sequence maakt of wat een vca doet, maar bijvoorbeeld sessies met steeds een aantal synths/drumdozen. Met alle respect (en voor mij geldt dat zeker ook), volgens mij haal je nog geen 25% uit al het moois dat je al hebt ;)

edit: maargoed, dan is het geen financiele investering en volgens mij is dat ook wel een drijfveer...
Geen 10% wed ik. Heel terecht!
ik heb mezelf 5 jaar 4/5e geschonken. Dat is al veel duurder. Tijd voor de hobby. Laatste jaar begon deze maand..
vriend heeft een ob. Heb m destijds gevraagd m nooit aan me te laten horen, zodat ik m kan weerstaan 😅
 
Ik heb een moog voyager xl staan. Zware eye catcher, en het klinkt ongekend goed. Pm als je interesse hebt
 
Als het een investering moet zijn een Jupiter 6 maar wel helemaal top mint condition,die komt vroeg of laat in het zog van de JP-8 terecht ,niet voor de sound maar omdat die op de JP-8 lijkt,een collector die een JP-8 wil aan 18k in de toekomst zal de JP-6 erbij willen om de set te hebben ,niet voor de sound van de JP-6 en die zal graag duur betalen maar hij moet als nieuw zijn.

Maar opgelet geen JP-4 ,die is 'waardeloos'.

In geen geval een Moog One lol,dat is geld weg gooien die gaan nu al 2dehands met moeite weg.

Ook geen P10 of nieuwe synths dat zakt allemaal in prijs,of het zakt niet maar niemand wil het,met vraagprijzen moet je geen rekening houden..net zoals die FS Korg ARP2600

Een linndrum is niet al te goede investering,basic drummachines niet analoog met vaste sounds als bron digitaal is nooit ideaal als investering. met geheel uitzondering van de LM-1

Al de rest laten staan maar een SP-1200 bvb is wel een goede investering,cult status is hoog en dat is voor dit toestel evenveel waard (lees : meer) als de sound van het ding,is een beetje zoals een Jupiter 8
 
Dat besefte ik later, dat mensen hun wens niet telkens moest worden beantwoord door me.
Dus ik vis achter het net? Jammer, mijn Waldorf Iridium wens had je best mogen beantwoorden. De Quantum heb ik op zich ook geen moeite mee, maar wil niet hebberig doen. Dus doe mij die Iridium, houd jij €5300,- over voor iets waar jouw hartje sneller van gaat kloppen.

(Sorry, ik begrijp echt niet wat jij @klinkske bedoelt in hetgeen ik @M01C citeer.)
 
Back
Top