• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Kilo Utrecht Tango

Hooihuis

Acta est fabula
Sfeervol hoor :okdan:

Die Matriarch....blijft me aantrekken. Maar ik hou me in wat het staat hier al veel te vol.

digit62

Stamgast

Ik ken het gevoel van teveel. De Matriarch blijft me iedere keer weer verbazen door zijn geluid en mogelijkheden. De Hydrasynth trouwens ook.

kobuz

Ouwe rot
Die matriarch heeft wel een grote aantrekkingskracht ja :)

Mooie soundscapes dit, oogjes dicht en even helemaal weg... is dit 1 take met de moog en hydra? En wat drums?

digit62

Stamgast
Ja is1 take met de Matriarch, de Hydrasynth Desktop en een simpel patroon op de RD-8. Een clocked vintage delay van de H9 in de send/return.
Er zit een expressie pedal in de Matriarch die de clock van de LFO naar de filter en delay kan schalen. ALs je naar audio rates doordrukt krijg je die bel geluiden.
Matriarch is echt heel flexibel in het moduleren.
Leuk aan de PResonus AR-12 desk is dat hij een SD recorder heeft die de main stereo mix met een druk op de knop kan opnemen als wav.
Handig als je een leuke groove aan het verkennen bent. Die 'happy accidents' leveren soms leuke soundscapes op.