Welk keyboard met drumbox voor 6 jarige ?

DD626

Stamgast
Lid sinds
28 juli 2006
Berichten
277
Locatie
Holland
Onze kleinzoon van 6 jr. blijkt vrij fanatiek te werken met simpele softsynth/drumsynthprogrammas online.

Hij maakt zelf beats en heeft daar erg veel plezier in.

Nu willen opa en oma voor zijn verjaardag iets van een keyboardje cadeau doen.

Zijn er sf leden met een zinnig idee ?

Iets waarmee een 6 jarige toch iets van creativiteit qwa muziek kwijt kan op een klein handzaam keyboardje/met drumsectie .,vergelijkbaar met wat je ziet in de kinder muziek software .

alle suggesties welkom
 
Moest hij nu iets ouder zijn, zou ik zeggen een JD-XI. Maar die is voor iemand van zes waarschijnlijk nog iets te complex.

Vroeger had je de Casio MT reeks. 500, 520, 640 hebben drumpads. Geen profi instrumenten, maar ook niet "schaap en hond geluid" kleuterspeelgoed. MAARRRR let goed op want bij bv de 500 en 520 kan je niet zelf je drums opnemen en dus niet zelf beats maken. Bij de 640 weet ik het niet zeker maar volgens mij kan je daar ook niet opnemen.

Een heel andere denkpiste is bv een Volca Drums met Volca Keys?
 
Laatst gewijzigd:
Mmh, goeie vraag, ik kan zo snel niks bedenken.

Is een drum+bas machientje niet beter? Eventueel met een externe keyboardje?

Ik heb zelf een Akai Rhythm Wolf: analoge drums + bas synth en echt heel makkelijk te gebruiken. Maar er zijn niet veel fans, vermoedelijk omdat hij behoorlijk beperkt is. Ik vind hem lekker klinken.
 
DJX (II) is inderdaad een goede keuze. Daar kan hij zelf op opnemen, samplen (kind van zes dat niet van samplen houdt is zijn pap niet waard!), met arpeggio spelen etc. Tegen dat hij daar uit gegroeid is, is het tijd voor het echte werk.
 
Yamaha PSS-A50
compact model met kleine toetsen, handig voor kinderhandjes
heeft beats
geluiden zitten achter categorie knoppen..
batterijen of netstroom
speaker maar ook hoofdtelefoon aansluiting
heeft een eenvoudige sequencer.. dus kan simpele riedeltjes opnemen..
heeft ook midi out.. dus kan als hij wat ouder is als midi controller gebruikt worden - is geen speelgoed ding..
nieuw te koop voor 90,-



 
Laatst gewijzigd:
roland mc 303 :) goedkoop en hoofdtelefoon uitgang. lekker belangrijk voor de ouders :DD

anders volca FM - lekker veel geluiden in. en als er nog budget is, de volca drum. Opletten: adapters zijn apart bij te kopen anders is 't op batterijen.
maar als paps en mams 't niet kennen, is ie er te klein voor bedenk ik net, vermoedelijk te ingewikkeld. O, en te duur als verjaardag... tenzij ik geen idee heb vd kado's tegenwoordig qua budget haha
 
Een volca beats is ook wel leuk. :)
Jammer dat die AR48 van Zoom niet meer in de aabieding was.. dat ding is echt te gek voor kids. Zijn nu uitverkocht maar was voor 90 euro te koop ooit.

Of misschien een Maschine MK1? Maschine MK1 inclusief Maschine 2 software Ik vond de MK1 in vergelijk met de nieuwere controller nog helemaal niet zo gek.. en ik lees dat ie al met een computer om kan gaan?

ohw.. of een SparkLE. Die zag ik toevallig te koop net. Is voor computer maar kan ook op 'n iPad Te koop Arturia Sparkle

edit: voor iPad moet je app appart kopen realiseer ik me net. Maar bij de advertentie zit een licentie voor de computer software.

 
Laatst gewijzigd:
Yamaha PSS-A50
compact model met kleine toetsen, handig voor kinderhandjes
heeft beats
geluiden zitten achter categorie knoppen..
batterijen of netstroom
speaker maar ook hoofdtelefoon aansluiting
heeft een eenvoudige sequencer.. dus kan simpele riedeltjes opnemen..
heeft ook midi out.. dus kan als hij wat ouder is als midi controller gebruikt worden - is geen speelgoed ding..
nieuw te koop voor 90,-




+1

Ik heb de Remy voor mijn kids (4 jaar oud) en die hebben er erg lol in. Gebruik hem zelf ook wel eens.
 
+1

Ik heb de Remy voor mijn kids (4 jaar oud) en die hebben er erg lol in. Gebruik hem zelf ook wel eens.

Ah da's idd ook een cool ding.. Die heeft alleen geen midi. Dus je kan geen superdope koe, kip en geit sounds mee triggeren vanaf je DAW ;)
 
deze zag ik onlangs, vond het wel geinig:

 
roland mc 303 :) goedkoop en hoofdtelefoon uitgang. lekker belangrijk voor de ouders :DD

anders volca FM - lekker veel geluiden in. en als er nog budget is, de volca drum. Opletten: adapters zijn apart bij te kopen anders is 't op batterijen.
maar als paps en mams 't niet kennen, is ie er te klein voor bedenk ik net, vermoedelijk te ingewikkeld. O, en te duur als verjaardag... tenzij ik geen idee heb vd kado's tegenwoordig qua budget haha
Ja de MC303 schoot ook door mijn gedachten.
Ah da's idd ook een cool ding.. Die heeft alleen geen midi. Dus je kan geen superdope koe, kip en geit sounds mee triggeren vanaf je DAW ;)
Nee de Remy heeft geen midi, maar 1 of 2 hoger heeft wel usb midi.

Dit heb ik er ooit mee gemaakt met een gitaar en een op1:"

Mijn meiden gebruiken hem met muziekles of voor fun.
 
Back
Top