RADIOARTE ITALIA presents Sculptured Reflections

Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-
2021.03.26 11:00h C.E.T.

RADIOARTE ITALIA presents:

Sculptured Reflections - Roland Emile kuit
For R. van de Wint (1942-2006)

Radioart italia_Roland_kuit_sculptures.jpg


The work of Rudi van de Wint focuses on how a work of art interacts with the surrounding space.
By using contact microphones to record impulse reflections from the sculptures, Kuit managed to
create sonic textural forms in dialogues with the open air surroundings at the Nollen.

Radioarte Italia Sculptured Reflections Roland Emile Kuit 2.jpg

https://www.radioarte.it/#
 
Laatst gewijzigd:
... Rudi van de Wint ...
De naam deed me niet onmiddellijk een belletje rinkelen, maar ik lees dat van hem oa. het kunstwerk Tong van Lucifer is, aan de A6. Veel mensen zullen dat wel kennen. Lees dat het op dit moment daar niet staat en dat het onzeker is of het weer terugkomt, kennelijk. Er is nogal wat weerstand tegen het werk.

Mooi bron van inspiratie om met het werk van hem iets te doen.
 
Ik vind de weerstand die men kan hebben tegen een bepaalde werken van hem minder belangrijk dan een wereld vol eigen schoonheid scheppen.
Dat is wat hij gedaan heeft - wars van modegrillen en commercie. Hij leefde zijn kunst omdat het totaal was. In zijn denken, kijken, omgeving en creaties.
Dat hij wat verder af komt te staan van het gangbare komt juist door de focus die hij had voor zijn werk.
Wanneer je de politiek in het nieuws ziet zie je elke keer zijn werk.

R.W-vd-Wint0004-scaled.jpg

Het was nog een behoorlijke discussie tussen hem en de architect van deze zaal.
Rudi vond dat de zaal zo ontworpen moest zijn dat het om zijn kunst paste. Mooi he?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top