[Hiphop] Like I Ain't

Zie de knipoog, het was een grapje. Ik had ook maschine kunnen zeggen. Of wat dan ook waarmee je samples kan gebruiken. Ik bedoel in ieder geval niet dat je een mpc nodig hebt om hiphop te maken.
He ja komt wat kritisch over, maar er zijn zoveel hiphop producers die er bij zweren terwijl het zo eenvoudig gaat met FLstudio en ik heb zelf sinds release mpc2kxl. Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen, maar gemakshalve geef ik flstudio de voorkeur. MPC is bij uitstek leuk voor techno livesetjes
 
Volgens mij kan je nog Hip Hop maken met de pannen en lepels uit je kast. Fruity Loops, mpcs of je behang wat maakt het uit?
 
Volgens mij kan je nog Hip Hop maken met de pannen en lepels uit je kast. Fruity Loops, mpcs of je behang wat maakt het uit?
Ja dat kan je altijd over alles zeggen en er zit ook zeker een kern van waarheid in, maar ik wil ook niet alles kapot relativeren tot het niks meer uit maakt.. dan zeg je dus helemaal niks. Ik vind dit werkelijk 1 van de beste forums netjuist omdat mensen dat hier niet doen eigenlijk.
 
He ja komt wat kritisch over, maar er zijn zoveel hiphop producers die er bij zweren terwijl het zo eenvoudig gaat met FLstudio.
Dit zijn bekende FL gebruikers:

Boi-1da (producer of Eminem, Drake, Blake, Rihanna; Hit-Boy – Kanye West, Beyonce, 50 cent), Abaz, Metro Boomin, T-Minus, 9th Wonder en Soulja Boy.

Niet de minsten dus, hoewel ik er bijna niet een ken 😁
 
Dit zijn bekende FL gebruikers:

Boi-1da (producer of Eminem, Drake, Blake, Rihanna; Hit-Boy – Kanye West, Beyonce, 50 cent), Abaz, Metro Boomin, T-Minus, 9th Wonder en Soulja Boy.

Niet de minsten dus, hoewel ik er bijna niet een ken 😁
Ken er zat maar dat is terzake, er is vaak een uitgangspunt in de hiphop scene waarbij producer x enkel apparaat x gebruikt en daarom moet je dat hebben omdat je producties dan ook zo klinken. Ergens is dat natuurlijk goed want het motiveert mensen om te gaan produceren, maar producties van premier klinken zo omdat hij een vaste engineer heeft die zijn producties delivery geven. Dat hij een mpc en s950 gebruikt is wellicht maar 30% van zijn "sound". Hetzelfde geldt voor scott torch in zijn top jaren, menig hiphop producer die ook alle gear kochten die hij ook had en bij de meesten klonk het echt niet zoals scott torch.

Uiteindelijk zijn beperkingen in welke hoedanigheid significant voor veel producers en hebben cultbakken zoals de mpc60/3k sp1200 S950 asr-10 een toegevoegde waarde en een significant sound. Bij de "underground" producties hoor je deze sound vaak en als dat je uitgangspunt is dat zit je vaak goed inderdaad, maar bij premier of gasten scott torch is dat gewoon een misvatting dat die signature sound uit de gear komt.
 
Ik denk inderdaad dat er meer zit in een engineer die de sound bepaald dan welk platform wordt gebruikt om te creëren. Bob Power bv was essentieel voor die hele native tongues posse. Hetzelfde geld voor dat lijstje FL gebruikers, FL is echt niet het eindstation. Dat is ook wat ik wou zeggen, wat je gebruikt doet er niet zoveel toe als je maar je doel bereikt.

Je ziet het bv met die SP dingen van Roland. Ook een hype omdat Dilla er wel heel misschien ooit iets op heeft gemaakt en Madlib drie tracks op madvillany. Tot je kijkt wat voor Gear die gasten allemaal hebben. No offence naar SP gebruikers trouwens.
 
Bijna alles eindigt nagenoeg in een DAW, en het is idd 99.999% skillz en de rest gear. Natuurlijk wordt er gejamd op outboard maar dan wordt het al heel snel opgenomen en nabehandeld in DAW.
Ik ken eigenlijk geen artiesten meer die live een midi sequence als instrumental mixdown doen.
 
Als hiphop DJ vind ik hier eerlijk vind ik hier weinig aan.
Ik bedoel ja met de rap loopt het wel en is het een track maar: De rap is hetgeen wat de track maakt.
Ik denk de rap weg en hoor ik eigenlijk alleen maar een loopje en weinig creatiefs.
Funk platen op deze manier samplen is echt iets te old scool. En er is een reden waarom dit niet meer prominent in hip hop word gedaan.

Common, waarom niet een vette baslijn, dikke beats en mooie chops, ipv een simpel loopje met een rap erop.

Wat ik wel tof vind is dat je probeert een hiphop track te maken.

Grappig want ik ben volgens mij de enige die dit niet kan waarderen, Maar helaas ben ik een kenner en moet ik je uit je wolk trekken:D
 
Als hiphop DJ vind ik hier eerlijk vind ik hier weinig aan.
Ik bedoel ja met de rap loopt het wel en is het een track maar: De rap is hetgeen wat de track maakt.
Ik denk de rap weg en hoor ik eigenlijk alleen maar een loopje en weinig creatiefs.
Funk platen op deze manier samplen is echt iets te old scool. En er is een reden waarom dit niet meer prominent in hip hop word gedaan.

Common, waarom niet een vette baslijn, dikke beats en mooie chops, ipv een simpel loopje met een rap erop.

Wat ik wel tof vind is dat je probeert een hiphop track te maken.

Grappig want ik ben volgens mij de enige die dit niet kan waarderen, Maar helaas ben ik een kenner en moet ik je uit je wolk trekken:D
Ik kan het niet waarderen gaat mij wat ver lol, maar het is totaal niet mijn ding om de redenen die jij ook zegt maar ik vind wel dat hij er mee moet door gaan. Als beginner is het leuk gedaan als je referentie nog van voor mijn tijd is (ik ben geen 80's hiphoppert).
 
Als hiphop DJ vind ik hier eerlijk vind ik hier weinig aan.
Ik bedoel ja met de rap loopt het wel en is het een track maar: De rap is hetgeen wat de track maakt.
Ik denk de rap weg en hoor ik eigenlijk alleen maar een loopje en weinig creatiefs.
Funk platen op deze manier samplen is echt iets te old scool. En er is een reden waarom dit niet meer prominent in hip hop word gedaan.

Common, waarom niet een vette baslijn, dikke beats en mooie chops, ipv een simpel loopje met een rap erop.

Wat ik wel tof vind is dat je probeert een hiphop track te maken.

Grappig want ik ben volgens mij de enige die dit niet kan waarderen, Maar helaas ben ik een kenner en moet ik je uit je wolk trekken:D

Dit is wel een beetje te kort door de bocht. Zeker als Hip Hop DJ zou je bekend moeten zijn met alle stromingen, dat de jeugd vooral naar 808 kitjes luistert betekend niet dat samplen dood of van de vorige eeuw is. Het is een valide subgroep onder het genre Hip Hop/Rap. De afgelopen tijd is er zelfs een revival gaande onder de noemer lofi. Die term jeukt trouwens heel erg bij mij.
 
ik bedoel dat ik de muziek van deze track niet kan waarderen voor wat het is. ook omdat er in deze trackt niets creatiefs met sampling word gedaan.
kan het wel waarderen dat @bombario een hiphop track probeerd te maken.
moet je zeker meer doen.

sampling is meer dan een loop uit een plaat rippen met wat hits en een beat erbij. al hoewel er ook zo master pcs zijn gemaakt.
maar goed het is maar mijn mening.
99% in het topic is lovend over deze track.
voor mij blijft er zonder rap weinig over.
 
Dat is ook mijn gevoel een beetje, de Rap is andermans werk, kant en klaar gemixed, dus alleen maar erop droppen.
Dan hoor ik een aantal timing dingetjes, die in het origineel op z’n plaats vallen, maar hier naast de groove zitten.
Dan zou ik i.i.g. De moeite nemen om dat in Melodyne even in de groove te zetten.
dan de beat, die is lekker, maar als je die dan opbreekt in loop en eigen one hits, dan is het de loop die het doet.
dus aardig bij elkaar gepuzzeld, goede oortjes voor wat bij elkaar past. Maar als dat het doel was (soort van Ben Liebrand Minimix/mashup) focus dan juist op de zaken die het 100% laten passen. Maar als casual tussendoor dingetje, wel goed gedaan. :okdan:
 
Lieve mensen, dit was 2 uurtjes werk en zonder enige vorm van pretenties. Ik heb ook niets gemixed, dus neem het niet te serieus he.

Dit is trouwens wél de reden waarom ik zelden iets op SF plaats. Die vindt dit, de ander vindt dat en als ik niet uitkijk ga ik er nog in mee ook.

Aan de andere kant wel bedankt voor het luisteren en dit was voorlopig de laatste. Ga ik weer fijn muziek maken, zonder me van iemand iets aan te trekken 😊
 
Dat weet ik. Maar ik geef alleen maar eerlijk mijn mening en construtieve feedback.
Als je geen kritiek wil moet je niets posten.
Je kan me toch niet kwalijk nemen dat ik eerlijk ben?
Maar goed doe maar wat je niet laten kunt.
Ipv weg te blijven kun je ook juist de volgende beter doen.
Zoals gezegt vind ik het leuk dat je hip hop probeert te maken. En de track als geheel klinkt best leuk. de rest heb ik al gezegt.

Who cares. is alleen maar mijn mening.
 
Lieve mensen, dit was 2 uurtjes werk en zonder enige vorm van pretenties. Ik heb ook niets gemixed, dus neem het niet te serieus he.

Dit is trouwens wél de reden waarom ik zelden iets op SF plaats. Die vindt dit, de ander vindt dat en als ik niet uitkijk ga ik er nog in mee ook.

Aan de andere kant wel bedankt voor het luisteren en dit was voorlopig de laatste. Ga ik weer fijn muziek maken, zonder me van iemand iets aan te trekken 😊
Neem jezelf niet te serieus, iedereen met een beetje oren en brede muziek interesse hoort dat dit 2 uurtjes pretentieloos freubelen is en daar is NIKS mee.
De commentaren die je krijgt zijn de zaken die opvallen, die hoef je niet te verdedigen. Want je hoeft er verder de boer niet mee op. Toch?
 
klinkt lekker man. Lekker rauw. Ik denk dat ik minder links en rechts had gepand voor een echte begin nineties sound maar that’s it.
 
Back
Top