Sequential Circuits Sixtrak stukken uit de vroege jaren 80

NuNu

Nieuwkomer
Lid sinds
3 januari 2021
Berichten
7
Locatie
Zuid-Holland


In de jaren 80 maakte mijn mmuziekvriend Cinnamon Circle stukken met enkel een Sixtrak en een 4-sporen recorder. Ik heb 10 cassettes gedigitaliseerd en een beetje opgepoetst, een aantal stukken is nu te beluisteren op SoundCloud. Het zijn vaak inventieve filmachtige stukken die ik 40 jaar later nog steeds mooi vind. Veel plezier!

NN
 
Max 35 jaar later he. Wel geslaagd voor die tijd hoor, lekkere ambient.
 
Ik hoor toch wel wat andere dingen er tussen, de lead uit Gnomes in the summergrass, wat percussie met behoorlijk wat attack. Misschien een sampler gebruikt of zo? Of ik ken mijn Six~Trak nog steeds niet van binnen en buiten, dat kan ook!

Verder wel een hoop mooie geluiden er uit getoverd, mooie sfeer gebouwd, niet altijd makkelijk met maximaal 6 verschillende stemmen uit de Six~Trak tegelijk. Met name die Australian dissociative landscape is echt aardig gek.
 
Ik hoor toch wel wat andere dingen er tussen, de lead uit Gnomes in the summergrass, wat percussie met behoorlijk wat attack. Misschien een sampler gebruikt of zo? Of ik ken mijn Six~Trak nog steeds niet van binnen en buiten, dat kan ook!

Verder wel een hoop mooie geluiden er uit getoverd, mooie sfeer gebouwd, niet altijd makkelijk met maximaal 6 verschillende stemmen uit de Six~Trak tegelijk. Met name die Australian dissociative landscape is echt aardig gek.
In die tijd, 1983 of 1984 had hij echt geen sampler, alleen die Sixtrak.
 
Nagevraagd: Cinnamon Circle had in die tijd alleen de Sixtrak en een chorus effect pedaal. Probeerde de Sixtrak zoveel mogelijk als een Fairlight te laten klinken. Maakte 'veel gebruik van osc amount ruis en resonance'.
 
OSC MOD amount of zo heet het inderdaad geloof ik, filter moduleren door de oscillator, wat met resonantie inderdaad lekker metalig klinkt
 
Ik heb ooit toen ik mijn Six~Trak kocht gezegd "ah joh hou maar wat moet ik er mee" toen ik ook de C64 software en interface mee kon krijgen. Nog steeds spijt van....
 
Dat moet wel een geliefde modulatie van Dave Smith zijn want in de Prophet '08 zit die ook.
 
Back
Top