Klinkske's Grote Never Ending Studio project

Klinkske's Grote Never Ending Studio project

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.687
Locatie
Streek rond Herentals - België
klinkske heeft een nieuwe Bit gepost:

Klinkse's Grote Never Ending Studio project - Studio bouw

Hallo

omdat ik naast muziek maken, ook graag luister, jeuken mijn handen. En dan ga ik aan de slag om mijn studio omgeving nog meer naar mijn dromen te maken. Doe het zelf hacks allerlei. Dat kan gaan om wat electronica gesoldeer, wat aanpassen van meubels, stands, ...

Nu heb ik natuurlijk al een hele basis, begin totaal niet van nul...
Maar het volgende projectje wordt het proberen van een boel 19 inch rack spul, goedkoop en toegankelijk in een Ikea keukenkast te duwen...
Ik moet alles...

Lees hier meer...
 
Mooi project. Ik wou dat ik nog echt een eigen hok had. Moet helaas de zolder delen. Soms gezellig, maar t moet netjes enzo..

Misschien gek, maar ik heb een tijdje die LACK tafeltjes van Ikea gebruikt voor 19-inch rack gear. Ze kosten niks en je kunt ze stapelen/op elkaar maken. Rack units passen precies tussen de pootjes. Het is allemaal karton dus de kabels kunnen overal makkelijk worden doorgevoerd. Door het midden (zo'n plastic bureau stekkergat er in met de cirkelboor) en door de pootjes. Makkelijk, modulair, spotgoedkoop.
 
ha juist, heb dat hier ook nog liggen, zo'n tafeltjes. Nadeel is dat ze nogal diep zijn. En denk ook dat ze geen zwaar 19 inch spul gaan houden. De akai samplers die ik bovenin wil zijn heel diep en behoorlijk gewichtig, maar je inspireert me wel, waarvoor dank!
Mijn oplossing momenteel (dat rack standje) is onder hoek en dat is nu niet bepaald nodig in die keukenkast...
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Rack attack

Rack attack dag.

Wat zou er allemaal in 't rack mogen wonen... Wat synths... Wat samplers... En enkele daarvan hebben nog wat werk...

oa de S700:
De S700 heeft ondertussen zijn GOTEK update. Net klaar mee... Ik heb ook nog een USB oplossing onderweg voor de S612 via Hideway studio, maar dat zal pas ten vroegste wat voor volgende week worden.

Dit is 100% een Espen Kraft inspired rack geworden... Ik zoek nog achter een module maar die is quasi onvindbaar, dus ik hou nog achter de hand...

Lees de gehele post...
 
Gaaf om te zien.
Ik ben momentele bezig met een grote renovatie van de berging / werkruimte / studio.
Hij is helemaal gestript en ik ben klaar met het isoleren van de lange buitenmuur (was een half steens muurtje) en de elektra zit er ook weer in.
Morgen het hout wat er in komt in de grondverf zetten (dat is nogal wat meters hout) en verder met de twee kopse muren isoleren.
Daarna is het plafond aan de beurt (isolatie en aftimmeren) en ga ik de vloer ophogen en isoleren.

Het blijft een multi purpose ruimte, waar ik aan 1 muur een plekje heb om rustig te werken en muziek te maken.
Voor mij genoeg nu, want zo is het allemaal nog behapbaar.
Als de kinderen ooit het huis uit zijn, zal er meer ruimte komen en wil ik een U vormige opstelling maken. Dat lijkt me makkelijker dan alles naast elkaar.
Maar zo is het nu even.

Als ik tijd en zin over heb, dan zal ik eens een eigen draadje starten.
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

korte update rack attack 2

Heb niet écht de indruk dat mensen die 'update' begrijpen van een blog, maar we doen er nog eentje - lees er iemand dit? Vindt er iemand dit? :D (behalve de melding in 't forum)

Toch maar beslist om er midi en audio atchbay in te stoppen. Bleek niet helemaal te werken, tot ik wat bewoog met de midi kabel, die zit blijkbaar qua aansluiting niet meer lekker in de roland A880 dus input op een andere poort dan maar.

Ondertussen is de Quickdisk oplossing voor de S612 aangekomen, door hideway...

Lees de gehele post...
 
Mooi, die sample legendes zo bij elkaar!

Toen ik de eerste foto's van je studio zag, dacht ik meteen: keukenkastjes: da's toch niet handig? Je kunt niet zitten, want je kunt je benen niet kwijt..
Totdat ik me realiseerde dat ik zelf het liefste muziek maak ....in onze keuken! Ik zet vaak 's avonds wat zooi op het aanrecht en ga dan staand werken. Is dat ook jouw plan?
Misschien een tip: plan voor jezelf een datum dat 't "af" moet zijn? Anders blijf je misschien schuiven en doen? Dat heb ik zelf altijd..
 
O... maar in deze keuken kook ik nooit hoor :) die kasten blijven staan. Aan de andere kant staan buro s om aan te zitten met treklade voor de master keyboards. En ivm plannen wanneer wat klaar moet zijn: nee. Dat doe ik nooit.
Tenzij de synth contest... Als ik plan, is t een dag aansluiten en geluiden en patterns zoeken. Dag erna jammen en opnemen. 20 keer. Beste uploaden en klaar.
Of met de daw toch maar laagjes leggen. En t vervolgens ooit afwerken en alweer iets nieuws beginnen afh van de inspiratie.
 
wow.. zit ik een heel bericht te tikken over dat het misschien wel onhandig is met aansluitingen om bij de achterkant te komen.. staat er al een update. :D Ik vind het wel optimaal benut qua ruimte maar je kunt het niet tevol hangen zo. De warmte kwijtraken gaat een probleem zijn.. en bij de achterkant kunnen idd. Maar zie al dat je een patchbay in het leven hebt geroepen.

Heb zelf ook een rackje met samplers, maar die staat op wieltjes. En trek ik dan naar voren als ik aan de achterkant moet zijn. Mixer staat er boven op om spaghetti zo kort mogelijk te houden. Geloof dat ik niet eens alles kon aansluiten (32 outs totaal). De DSM1 heeft al 16 outs..
Ik vind het in de praktijk ook niet zo heel erg lekker werken als ik eerlijk ben. Heel de tijd op knieën voor je samplers.. :D Het liefst zou ik het hoger plaatsen maar die ruimte heb ik niet.
 

Attachments

  • P1010326.JPG
    P1010326.JPG
    228,1 KB · Bekeken: 237
Stofzuiger mag nog eens worden uitgelaten inderdaad :)
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Multi Echo & gangpad

hoi hoi

kort weekend want moet veel meer werken dan de gemiddelde mens, deze periode... Maar snelle update.

De hier recent gekochte tape delay die een hele uitdaging bleek voor de hersteller, is hersteld. Heb 'm eindelijk een plekje gegeven en zijn plaatsje in de patchbay (boven de ms20 mini)
Ik deel ook nog een foto vd rack attack, ondertussen met patchbays. En een blik achter de schermen. Want jullie weten, de (kabel)spagetti wordt nooit ze het gegeten als ie wordt opgedient.
Moest je je...

Lees de gehele post...
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Laat er licht zijn. En een Gotek voor de S612 Akai...

Eindelijk. Ben nog eens in gang geschoten zoals ze dat hier zeggen. De Akai S612 heeft nu Gotek. Heb wat foto's gemaakt, is vooral heel erg opletten bij het monteren vd koper afstandshoudertjes, die breken erg snel af, ik ging ze niet hard aanschroeven, maar dat was al te hard - dus ipv 4 doet ie het met 3.

Gotek zelf zit met velcro (klitteband) gekleefd op de midi patchbay, want hoger was onhandig. Merk op dat 't een andere display is dan de S700. Een is feller, een is veel beter...

Lees de gehele post...
 
Je hebt er maar werk aan. Maar dit is toch wel echt een hele coole ruimte aan het worden! En je hebt een R-100 zie ik? Vette 80's sounds zitten daar in. Ik vraag me af of het mijn oude is, die heb ik ooit aan een Vlaming verkocht..

(note: Ik vind het hele Blogs-gedeelte incl. Bits nogal onoverzichtelijk, maar hopelijk ligt dat aan mij ;) )
 
De r100 kocht ik op ebay denk ik. Hij had een gebroken stuk plastic binnenin zodat de nummer toetsen dieper zaten dan normaal. Gelijmd. Gemod, gereinigd. 99% ok.
 
klinkske heeft Klinkske's Grote Never Ending Studio project bijgewerkt met een nieuwe update:

Jaspers. The sequel

Omdat ik echt het gevoel heb dat mijn plezier zit in triggers van en naar spil te sturen, ben ik toe aan een andere manier van opstelling. Inspired door Mathew. Wil Roland dicht bij de
Mixer. En al staande en zittend. Dus alweer passen en meten. Doe ik heel graag, geen straf...

paar fotos... wie weet komt er naast een “roland” eiland een korg ms eiland. Yamaha eiland. Blijven bezig. Je zit Mathew zijn setup. En mijn bouwdoos...

Lees de gehele post...
 
Back
Top