Fifth Bot - DIY 19" Console Desk Module - Deel 7

Fifth Bot - DIY 19" Console Desk Module - Deel 7

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.734
Locatie
Nijmegen
Fifth Bot heeft een nieuwe Bit gepost:

Fifth Bot - DIY 19" Console Desk Module - Deel 7 - Lammellen, dat is echt een heel stuk makkelijker dan deuvels

De lammellenfrees​


Dit is de lammellenfrees. Met deze frees maak je sleuven in het materiaal, eigenlijk hetzelfde principe als met deuvels maar dan voor zogenaamde cookies (die heb je in 3 standaardmaten, 0, 10 en 20).

Bekijk bijlage 3808095

Kijk dit is de bedoeling. Het grote voordeel van deze lammellen is dat je eea niet precies hoeft af te tekenen. Als je maar een kort stukje hoeft te doen, zoals hier, dan teken ik helemaal niks af, ik gebruik gewoon...

Lees hier meer...
 
Da's dezelfde die ik heb, een echte Lamello vond ik echt te duur en dan is zo'n Dewalt is prima natuurlijk. :okdan:
 
Da's dezelfde die ik heb, een echte Lamello vond ik echt te duur en dan is zo'n Dewalt is prima natuurlijk. :okdan:
Ja precies, ik ben gewoon een hobbyklusser, en ik ga zeker nooit meer voor het goedkope spul, te vaak een miskoop gedaan (en bosch groen valt daar ook onder), maar om nou perse de hoofdprijs te betalen, daar pas ik ook wel weer voor. Dus beetje de middenmoot probeer ik te kopen, Festool zit dan echt wel aan de bovenkant, maar ja, zoals ik al eerder zei, dat spul is toch wel erg leuk op elkaar geengineerd en past allemaal perfect in elkaar, die tafel, rails, klemmen en andere ascessoires, dus dat moest maar....
 
Ben geen fan van mdf. Breekbaar. Brokkelbaar. Kan totaal niet tegen water. buigt door.
ik doe t in vezelplaat of betonplex (en niet die rommel vd gamma enz)
tenzij t niet boeit, dan is ikea goed genoeg. Wel benieuwd naar t afgewerkt resultaat. Kan ‘e voorstellen dat t er erg gelikt kan uitzien, want mdf werkt wel mooi af ( hebbik gelezen)
goed bezig :)
 
Ben geen fan van mdf. Breekbaar. Brokkelbaar. Kan totaal niet tegen water. buigt door.
Kwestie van goed behandelen en de juiste constructie toepassen, dan valt dat allemaal wel mee. Ik ben trouwens niet echt van plan met water aan de gang te gaan in deze opstelling :P.

Maar je hebt wel gelijk hoor, als je een (boeken)kast gaat bouwen of zo, dan moet je zeker geen MDF gebruiken.
 
mja water ... jij zit niet in een kelder he :D Je weet maar nooit. Omgestoten koffie of bier is ook nat ;)
 
Ja precies, ik ben gewoon een hobbyklusser, en ik ga zeker nooit meer voor het goedkope spul, te vaak een miskoop gedaan (en bosch groen valt daar ook onder), maar om nou perse de hoofdprijs te betalen, daar pas ik ook wel weer voor. Dus beetje de middenmoot probeer ik te kopen, Festool zit dan echt wel aan de bovenkant, maar ja, zoals ik al eerder zei, dat spul is toch wel erg leuk op elkaar geengineerd en past allemaal perfect in elkaar, die tafel, rails, klemmen en andere ascessoires, dus dat moest maar....
Als je iets van Bosch koopt moet je de blauwe serie hebben anders is het niet geweldig.
Ik heb indertijd in een aanbieding een Bosch boorhamer gekocht en na een paar jaar was het gewoon over.
Nog ff geinformeerd wat het ging kosten als ik 'm opstuurde naar Bosch en dat was incl onderzoekskosten zo'n 60% van het aankoopbedrag indertijd dus dat vond ik teveel.
En dan was ik verplicht om 'm daarna ook te laten repareren en anders zouden ze 'm geheel uit elkaar weer terugsturen, vond ik echt belachlijk.
Explosietekening op internet opgezocht en onderdeel besteld en zelf gerepareerd en na een jaar was het weer mis.
Voor mij zijn Dewalt en Makita voor het gewone kluswerk de betere merken en festool zit daar weer wat boven.
Het mooie van Festool vind ik dat alles zo goed gedesigned is, daar is echt over nagedacht en mooie materialen ook.
Ik heb een paar keer met zo'n invalzaag en rail gezaagd maar dat werkt heel netjes en precies allemaal.
Ik heb wel een keer van een kennis meegemaakt dat ze slechte service gaven, hij had een bovenfrees ongeveer een klein jaartje en die begon te roesten en dat mag eigenlijk niet bij zo'n merk.
Maar Festool gaf toen niet thuis en maakte 'm wijs dat ie dan 'm constant in een vochtige omgeving had gelegd en zo terwijl die jongen echt netjes is op z'n gereedschap, dat had ik niet verwacht.
 
Blijf weg van de Festool Domino. Als je dat eenmaal een keer hebt gebruikt dan wil je niet anders meer... daar kan echt geen koekje of deuvel tegenop.
 
Blijf weg van de Festool Domino. Als je dat eenmaal een keer hebt gebruikt dan wil je niet anders meer... daar kan echt geen koekje of deuvel tegenop.
Zo’n vermoeden had ik al :D, dus daar idd maar verder niet naar gekeken. De Kapex daarentegen lonkt nog steeds :P
 
Back
Top