Onderdelenleveranciers

Als je echt een webwinkel wilt waarvoor je hogere studies moet gedaan hebben, moet je bij TME zijn.
Helaas is het de enige optie voor Synth-displays, zij hebben al die schermen die op Ebay 100€+ zijn voor minder dan de helft. Moet je dan wel zelf een snoertje aan solderen, maar dat vind ik prima.
 
TME levert meestal binnen 1 of 2 dagen. de shop database interface is wat traag, maar werkt best ok vind ik
Tayda is ook snel, bezorging binnen 2 of 3 dagen
 
Op Ali valt tegenwoordig ook wel e.e.a. te vinden. Natuurlijk moet je dan wel even de benodigde kwaliteit afwegen. Voor elco’s heb ik toch het liefste een goed merk zoals Panasonic. Simpele potmeters zijn daar dan best wel ok. Verder vind ik ook nog wel eens wat bij Baco in IJmuiden. Ik ga daar bijna nooit met lege handen weg 😄. Het vervelende bij veel webwinkels zijn de verzendkosten die weer niet opwegen tegen de kosten van wat je soms nodig hebt. Vaak bestel ik dan veel meer dan wat ik nodig heb.
 
Overigen: Synth-parts (Gregor Wallbeck), Northmusic (op ebay... vooral toetsen).. en tot een paar jaar geleden Synthalog (Martin Byrne) uit Ierland, maar die is er ook mee gestopt. Syntaur en Keyboardcountry uit de USA zijn duur en de verzendkosten en import maken het nog veeeel duurder.
 
Het vervelende bij veel webwinkels zijn de verzendkosten die weer niet opwegen tegen de kosten van wat je soms nodig hebt. Vaak bestel ik dan veel meer dan wat ik nodig heb.
Ja, dat herken ik. Je gaat dingen zoeken om te bestellen, dan zijn de verzendkosten in verhouding minder groot. Om een week later te ontdekken dat je toch net dat ene onderdeeltje bent vergeten... :o:
 
Oh, zitten die in Eindhoven?
Er komen wel weer wat van die online winkels bij, meestal alleen arduino en zo, maar toch.

Zijn er nog een berg meer waar ik eerder niet van hoorde.

Supermoduul is nu antronics.eu geworden, nog steeds zo'n warrige website, maar veel goodies te vinden.
 
On mei vertelde de ceo van Raspberry dat productie weer op gang kwam en de halfgeleider tekorten over waren. Who knows?
 
Je kunt je bovendien afvragen waar geproduceerde RPi's naar toe gaan. Ze worden best wel veel gebruikt in commercieel verkochte apparaten, krijgen fabrikanten die in één keer een hoop afnemen wellicht voorrang? Distributeurs die ze inkopen om de consumentenmarkt te bedienen komen er dan misschien vrij bekaaid vanaf?
 
Ja die leuke elektronica winkeltjes die je toen had worden steeds schaarser, je wordt meestal via internet met web shops opgezadeld.
Maar wat mij nu overkomt, haal ik van de week m'n S-10 sampler van zolder af om er een Gotek QD amulator in te zetten.
Maar toen ik de S-10 weer leven in wou brengen deed ie het niet, dus had ik een service manual (https://www.synthxl.com/wp-content/uploads/2018/05/s-10-service-notes.pdf) gedownload.
Er was een zekering stuk maar om nu via een web shop een hele doos zekeringen te bestellen als je er maar 1tje nodig heb, hmmmmm.
Dus begon de ellende, vind maar die zekering die je nodig heb.
Maar opeens YESSSSS!!!!!!! na uren zoeken kwam ik BROKS Electronics in Vlaardingen (BROKX Electronics, Dé winkel voor al uw elektronica componenten) tegen en heeft de zekering waar ik zo naar op zoek was, zo'n klein winkeltje waar je je eigen helemaal kunt uitleven, dus ze bestaan nog wel en je kan je onderdelen via internet bestellen en tegen een vergoeding op laten sturen, nu kan ik ook die Gotek QD Emulator bestellen HiiiiHaaaa!!!!!!!!!

BROKS.png
 

Attachments

  • BROKS.png
    BROKS.png
    1,8 MB · Bekeken: 62
Maar opeens YESSSSS!!!!!!! na uren zoeken kwam ik BROKS Electronics in Vlaardingen (BROKX Electronics, Dé winkel voor al uw elektronica componenten) tegen en heeft de zekering waar ik zo naar op zoek was, zo'n klein winkeltje waar je je eigen helemaal kunt uitleven, dus ze bestaan nog wel en je kan je onderdelen via internet bestellen en tegen een vergoeding op laten sturen.

Leuk en zeker interressant omdat er op sommige categorien wel eens iets bij zit wat je niet standaard bij de grote jongens kan bestellen. Goed is ook dat vaak het merklogo van de fabrikant van de onderdelen er bij staan. Niet onbelangrijk om te weten of je Chinese troep koopt of iets goeds. Wel even naar de vooraad kijken want die is nogal eens schrikbarend klein. Logisch met een klein winkeltje ;-).
 
Back
Top