Onderdelenleveranciers

SRPP

Ouwe rot
Lid sinds
14 november 2010
Berichten
1.850
Locatie
Rosmalen
Hebben mensen hier nog nieuwe ideeen over waar onderdelen te kopen?
Ik had gedachtenloos wat raspberry pi dingen besteld bij Cool Components in Engeland, maar de rekening van de douane was niet zo leuk (30 euro op een bestelling van 85 euro).
Dus dit geldt voor Thonk ook, jammer, want dat was een fijne leverancier.
En Gert-Jan van Newtone Online is ernstig ziek (wel te genezen, meen ik te lezen), dus die winkel is dicht.

Iemand nog nieuwe ontdekkingen/ervaringen opgedaan?
Hebben recent mensen nog iets besteld bij Banzai Music? Hebben die hun shit inmiddels op orde?
 
Hebben mensen hier nog nieuwe ideeen over waar onderdelen te kopen?
Ik had gedachtenloos wat raspberry pi dingen besteld bij Cool Components in Engeland, maar de rekening van de douane was niet zo leuk (30 euro op een bestelling van 85 euro).
Dus dit geldt voor Thonk ook, jammer, want dat was een fijne leverancier.
En Gert-Jan van Newtone Online is ernstig ziek (wel te genezen, meen ik te lezen), dus die winkel is dicht.

Iemand nog nieuwe ontdekkingen/ervaringen opgedaan?
Hebben recent mensen nog iets besteld bij Banzai Music? Hebben die hun shit inmiddels op orde?
Sinds 1 januari gelden de Brexit voorwaarden.
Betekend dat je vanaf een bedrag van 25 euro importtax moet betalen,ongeacht wat je ook besteld hebt.
Als ik me niet vergis rekenen ze zo'n 25 a 30% aan.
Gedaan met koopjes doen over de plas zeg maar.
 
maar dan zou je onderdelen van Thonk, UK in meerdere badges van onder de €25 kunnen bestellen.
Heb je weer meer verzendkosten
 
Ook wel eens geprobeerd, bij bestellingen voor pcb's uit china,kreeg ik alsnog een rekening voor administratiekosten....
 
Laatst gewijzigd:
Sinds 1 januari gelden de Brexit voorwaarden.
Betekend dat je vanaf een bedrag van 25 euro importtax moet betalen,ongeacht wat je ook besteld hebt.
Als ik me niet vergis rekenen ze zo'n 25 a 30% aan.
Gedaan met koopjes doen over de plas zeg maar.
Dat was het punt inderdaad.
De rekensom is overigens anders, hoewel de uitkomst wellicht vergelijkbaar is. Eerst de invoerrechten, ergens 3-4% voor electronica, denk ik (hoewel computers 0% zijn), over aanschafwaarde en verzendkosten, en dan 19% btw, over de aanschafwaarde en verzendkosten en invoerrechten. PostNl berekent dan nog 12,75euro administratiekosten.
Dus ja, goed nieuws voor onderdelenboeren in europa.
Wat ik overigens nog niet gechecked heb is of we nu bij Thonk ex btw kunnen kopen, eerder was dat uiteraard inclusief. Dus de prijzen bij Thonk zouden 19% goedkoper moeten zijn nu. Scheelt in ieder geval weer een beetje :)
 
Ja, UK is nu zonder BTW.. dus je betaalt vooral extra aan de vervoerder voor "inklaringskosten"..
 
Ik zag wel dat musikding ook die fijne 9mm Alpha potmeters heeft, misschien willen ze ook wel 3.5mm jacks op voorraad nemen :D
 
Reichelt, Musikding, Banzaimusic (meh), newtone online (nu even niet), tonefactory, haje electronics, gtwiekens, supermoduul, brigatti
 


 
Eens in de zoveel tijd doen we een update :D

Zolang in elke nieuwe thread www.brigatti.nl (of wie je dichtstbijzijnde spullenboer dan ook is) langskomt vind ik het best! :okdan:

Nederlands-Waar.jpg
 
(of wie je dichtstbijzijnde spullenboer dan ook is)
Dat is tegenwoordig een kilometertje of 40 verderop, denk ik. Gewoon ff op de fiets dat onderdeeltje halen wat je nodig hebt is al lang verleden tijd hier... :(
 
Dat is tegenwoordig een kilometertje of 40 verderop, denk ik. Gewoon ff op de fiets dat onderdeeltje halen wat je nodig hebt is al lang verleden tijd hier... :(
Bummer indeed! =(
't Zou hier in town nog wel kunnen,
... maar tochtjes zoals ik ze als snotaapsoldeerder wel eens maakte (voor 1 condensatortje nog een fietsspurt trekken, hopend om nog om 17:58 de winkel in te stuiven) skip ik nu wel 8)
 
Back
Top