Ik zoek: reparateur voor floppydrive Yamaha A4000

Status
Please reply by conversation.

Ondineke

Stamgast
Lid sinds
3 Maart 2020
Berichten
130
Locatie
Ernem
Een vriend van mij heeft recent zijn vele jaren oude Yamaha A4000 sampler van zolder gehaald om weer te gebruiken en nu lijkt het er op dat de floppydrive is beschadigd, want deze leest geen floppy's meer. Is er hier iemand die dit zou kunnen repararen tegen een vergoeding? Het apparaat is woonachtig in Arnhem, in de regio zou natuurlijk het fijnst zijn.
 
Leest ‘ie de originele Yamaha floppies niet of PC floppies? Yamaha was zo slim om een heel eigen format in te zetten en nooit verder te ondersteunen. Je zou kunnen overwegen er een SCSI card reader in te zetten .
 
Het gaat om floppies die het voorheen wel deden maar nu niet meer. Daarnaast heeft ie een stuk of 25 floppies geprobeerd. Bedankt voor de tip aangaande de SCSI card reader, ik ga het doorgeven en mezelf er ook eens in verdiepen.
 
Is het niet gewoon het snaartje wat kapot is? Dat is 1 van de meest voorkomende problemen met diskdrives..
 
Toevallig onlangs de floppy drive van mijn akai s01 proberen te repareren. Die was ook vastgelopen, wslk door stof in de aandrijfas van de lezer. Dit gebeurt vaak nu ze zo oud zijn en het evt vet is opgedroogd.

Ff openmaken, schoonmaken en opnieuw licht invetten. Hopen dat het werkt, bij mij akai heeft het niet geholpen...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top