ZeNN ft Soenita - What a day (Eurovisie inzending 1999)

Darkmoon

aka ZeNN
Lid sinds
15 juni 2002
Berichten
125
Locatie
Hilversum
Iedereen kon/kan z'n inzending insturen voor het nationale songfestival.
Ik heb dat ook eens geprobeerd in 1999. 'What a day' is een nogal Musical-achtig nummer dat niet zou misstaan in een Disney-film (qua melodie, niet het arrangement).
De zang en de gehele sound zijn achteraf gezien niet perfect, maar ik ben dit altijd een leuke track blijven vinden.
Ik weet niet of dit goed genoeg is in de huidige vorm om officiel uit te brengen, dus bij deze een download.
Fun fact: ik heb het tempo van het nummer zo aangepast dat het (uiteraard) binnen 3 minuten zou vallen.
Gemaakt met een JV1080 en Cubase VST.

 
Ik hoef niet te vertellen dat ik niet gewonnen heb... ;)
(geen flauw idee wat de uiteindelijke inzending van 1999 is geweest nu eerlijk gezegd).

HIer een wat clubbier mix van deze track.

 
Volgens mij heeft een van mijn docenten (destijds) van de HKU hier ook aan meegewerkt, One good reason was wel ok en middle of the road, beter dan Sieneke of de Toppers.
 
Euh nee.
De vocals zijn vals.....gebruik autotune :okdan:
Ja ik vind dit niks.
Een erg hoog gehalte songfestival gay sound.
Dus dit zou het wel goed doen op songfestival.
 
Nummer klinkt heel 90's. Volgens mij heb je Haddaway ' what is love' deels als inspiratie gebruikt, kan dat? Ik vind knap dat je een heel nummer hebt gearrangeerd. Als je er als podium act de typische over-the-top diversiteits freakshow bij had gedaan dan had je wel wat punten gekregen...
 
Laatst gewijzigd:
Dan had ik waarschijnlijk niet op het podium gestaan, (mijn plek in de studio bevalt mij beter).
Jammer dat ik er geen instrumentale versie van heb gemaakt destijds, had er nieuwe zang op gekund.
Ik zou het nu wel anders produceren...
 
Back
Top