Het begin

Johananas

Nieuwkomer
Lid sinds
11 Maart 2021
Berichten
1
Locatie
Groningen
Hoi, Johan uit Groningen hier.


Muziek heeft altijd al mijn interesse en kan me diep raken. Vroeger (lees Pentium 2 periode) heb ik wel eens wat gemaakt in Fasttracker en Impulse tracker. Heel muzikaal is het nooit geweest maar plezier heb ik er wel aan beleefd. Na dit avontuur heb ik 15 jaar geleden ooit twee draaitafels en een mixer gekocht. Dat beatmachten viel me zo tegen dat ik na 2 jaar de spullen maar heb verkocht. De liefde voor muziek en de mogelijkheid om eens een plaatje te draaien bleef uiteraard bestaan. Zo heb ik dan ook jaren later een keer in een opwelling een Tracktor S2 gekocht. Met de beat sync bleek ik ineens een aardig stukje te kunnen draaien... haha een "echte" dj zou me wellicht vervloeken maar wat een plezier heb ik hier mee. Ik heb zelfs een paar dansvloertjes te pakken gehad :D Door steeds vaker de sync uit te zetten kan ik ondertussen ook een beetje op gehoor beatmatchen maar dat blijft toch wel heel moeilijk. Het bezig zijn met muziek/licht en techniek is altijd iets waar ik blij van word.

Enkele jaren geleden zag ik een filmpje van Collin Benders met een kast vol lampjes, draadjes, stekkertjes en dikke sounds! Wat is dit voor apparaat? Dit is te gek! Na aardig wat van zijn muziek geluisterd te hebben ben ik eens gaan kijken wat zo'n kast kost. Ik heb het idee snel weer uit mn hoofd gezet...
Toen was daar de lockdown.
Enkele live streams verder heb ik wat software gedownload, voltage modelar als ik het goed herinner. Hier heb ik wat in zitten pielen maar achter je scherm is het toch minder magisch. Dik een half jaar later komt Instagram met de suggestie om welcome.to.space.lounge te gaan volgen. Via hier kwam ik een prachtige setup tegen, 2 kleine apparaten en een prachtige Ambient sound. 48 uur later werd de Moog Mother-32 bij me thuis afgeleverd.

Ik kan me hele avonden verliezen met swipen op mn telefoon maar met de verlening van de avondklok dacht ik, ik kan beter de hele avond draaien aan knopjes en met geluid spelen dan maar blijven swipen op dat stomme ding. Ik ben nu 3 dagen verder en kamp met een behoorlijk slaap te kort! Wat ontzetten tof om hiermee bezig te zijn.

Ik ging op internet zoeken of er ook gelijk gestemden in Groningen wonen en zo ben ik hier terecht gekomen. Ik hoop hier veel te leren en andere mensen te ontmoeten waar ik ook in real live van kan leren. Mijn muziek smaak is relatief breed maar wel vooral elektronisch: Lekkere Psy Tranc om ten dansen, wil ik een beetje met je hoofd te knikken dan wordt het Techno en House, om lekker te chillen Ambient en Triphop.

TLTR:
Ik heb de Moog Mother-32 in bezit, in mn hoofd heb ik de Moog Dfam al gekocht en zit ik na te denken over de Subharmonicon of mogelijk een zelf in te richten bak met iets van Rings / Clouds (?) die ik wil stallen in een Three-tier rack om vooral hele spacende ambient en wat lekkere techno achtige beats te maken. Echter heb ik besloten eerst nog wat meer tutorials te volgen over de Mother-32 en pas daarna weer geld uit te gaan geven :)
 
Welkom!
Hier ook een Moog fan (alleen heb ik de simpelere route gekozen van niet modulair, Subsequent 37 en Minitaur)

Subharmonicon is echt een geweldig en bijzonder apparaat, maar ik hoor en zie dat het er één is die jou vertelt wat je gaat maken en niet andersom.
Nu hoeft dat niet direct een probleem te zijn. Ik ben zelf nog op zoek naar een goedkope 2e handse subharmonicon :) maar het is echt een idee maker en niet één die je instelt zoals een 'normale' synth omdat je iets in je hoofd hebt.

Eén tip van mij is om een goede reverb pedal erbij te zetten.
En mogelijk een delay. Misschien heb je die al, maar dat kon ik niet uit je verhaal opmaken.
Ik heb zelf de source audio collider gekocht. Een combi van beide.
Niet zo flexibel als 2 losse pedalen, maar wel heerlijk geluid.
Vooral de M32 gaat daar goed bij.
 
Back
Top