Realistische rockgitaren, wie heeft suggesties?

Je kunt wat randomisering toepassen waardoor het minder mechanisch klinkt.
 
Gitaarspel klinkt natuurlijk wel mooier met welgemikte dynamiek ipv random.

Misschien helpt het als je het zo goed mogelijk inspeelt met een klavier, en nadien de dynamiek verder "oprekt" in je DAW.
 
Gitaarspel klinkt natuurlijk wel mooier met welgemikte dynamiek ipv random.

Misschien helpt het als je het zo goed mogelijk inspeelt met een klavier, en nadien de dynamiek verder "oprekt" in je DAW.

Dat is inderdaad beter, maar veel meer werk.
 
Ik werk niet met een DAW, dus ik ken de functionaliteit niet. Maar zit daar geen functie in waarbij je een reeks noten selecteert, en dan hun velocitywaarden kan uiteen rekken? Programmeertechnisch betekent dat gewoon dat hoe verder onder een centrumwaarde (default bv 64), hoe meer je het vermindert, en hoe verder boven bv 64, hoe meer je het verhoogt.

Met zo'n functie zou het maar een paar klikken zijn nadat je de partij als MIDI ingespeeld hebt.
 
Nee, velocity ivm bv de Dracus VST staat in verhouding met de preset van gebruikte gitaar.
Deze kan naar gelang de velocity een andere 'klank' van de noot geven.
Oftewel het bereik van de velocity kan je 'opdelen', hierdoor kan je dus bv bij zacht spelen de gitaar 'dempen' en bij hardere aanslag de gitaar laten 'zingen'.
 
y4mK1t4YYWWWD3bCL1OBZ_662xryUmTL7BR9iYEeyHJ6UwE9RHY8cJUs6m4CgDhX8PQnspbOrR1sH_4pOqlWTsgj-yIwpFtxcdCcxIoEdcJVUcLnH3YwZcQ2eRSBdSPzSRbzg91381P739w_TzgVfWTvGjfdOJjW2Jqu-KuJTSEo6ICeKC8JkgH9kvot4hRKwMg


Zie voorbeeld Orange Tree Samples. Velocity 0-59 geeft een "Palm Mute" effect. Als jij dus alles verhoogt dan is het 'effect' weg en heb je alleen de "Sustain (velocity 60-117)" of "Squeal (velocity 117-127)" over.
 
Dan weet ik niet waar het in de demo fout ging, want ik vind de meeste gitaren daarin dus heel plat qua dynamiek. De meeste noten klinken net als de vorige noot.
 
Ik kan er van het weekend wel even naar kijken en een aangepaste versie hier weergeven als je dat wilt.
 
Voor mij moet je het niet doen hoor. :) Ik denk dat het binnen deze software altijd een beperking tov een echte gitaar zal zijn.
 
Altijd idd, neemt niet weg dat het al een hele verbetering is tov vroeger.
En voor ff een klein solootje als pianist prima te doen en in een daw uit te werken.
Maar inderdaad, het zal een echte nooit overtreffen (yet ;)).
 


Audiofier Riffendium biedt behoorlijk realistische gitaargeluiden. Riffendium is een soort Kontakt kloon, maar voor mijn gevoel wat "lichter". En - niet geheel onbelangrijk - die bundel is recent in de aanbieding gegaan.
 
Bezig met een SynthRock nummer aan het schrijven. Scheurt aardig weg maar nog een hoop te doen.
Sorry voor de slechte kwaliteit, opgenomen met m'n telefoon.

 
Bezig met een SynthRock nummer aan het schrijven. Scheurt aardig weg...

Ik heb dat fragment nu enkele keren teruggeluisterd en heb een paar vragen. Is dat een Evolution Infinity gitaar? En is het wellicht een interessante benadering om eens te kiezen voor een trage solo met veel reverb en delay (à la David Gilmour)? Volgens mij past dat heel goed in de opbouw van die track.
 
Back
Top