Twee Eksperimenten

De 1e track is best wel goed opgebouwd en kruipt geleidelijk aan onder de huid.
Die 2e track is nog wat indringender.
Knap gedaan!!

ja de eerste track dringt zeer geleidelijk binnen, de 2e zoeff.... ja mooi dat je zegt, klopt. dank!
 
De geluidskunstenaar is weer lekker bezig! :okdan:

dank! je kamt de haren van mijn ego. dat is toch de uitdrukking? Kra Axis Os Sancrum!


Bijzonder werk.
Ik vind de tweede iets luisterbaarder, maar ben waarschijnlijk niet de directe doelgroep :P

dank! doelgroepen? daar doe ik niet aan.... ik eksperimenteer op iedereen, Jedermann.

dank, nogmaals, voor het luisteren, ik begrijp dat de 2e wat beter binnenkomt, de 1e is door de meerdere stappen in het proces, een meer vreemde konstruktie geworden.

beide zijn wél gebaseerd op de Rob Papen Blade 2, in wezen draagt die synth, beide eksperimenten.
 
dank! doelgroepen? daar doe ik niet aan.... ik eksperimenteer op iedereen, Jedermann.

dank, nogmaals, voor het luisteren, ik begrijp dat de 2e wat beter binnenkomt, de 1e is door de meerdere stappen in het proces, een meer vreemde konstruktie geworden.
Ghegheghe. I know.
Ikzelf zit iets meer in de melodie dingen.
Maar kan alle kanten op hoor. Zolang er maar iets aan een lekkere melodie / akkoorden lijn in zit.
 
Gave geluiden, eerste track heeft iets weg van de klokken van de intro van Time - Pink Floyd, maar dan zwaar verbogen, alsof het ergens ver weg in de ruimte is blijven hangen. Zal dit nou zijn wat Andre Kuipers ooit heeft gehoord? Dat deze geluiden uberhaupt mogelijk zijn verbaasd me, maar jou lukt dat natuurlijk gewoon!
2e track is spannender, het lijkt Monotoom, maar toch komt het steeds dichterbij, Het kan zo in een Aliens film. Beide tracks zijn dus absoluut niet van deze wereld. Denk dat je doel wel weer bereikt is dus.
Ontzettend knap gedaan :halleluja
 
Duister en mysterieus. Ook ik vind de tweede toegankelijker maar ik ben niet vies van soundscape tracks. Tof ook dat je MPE controllers goed kunt aanwenden. Ik vind het lastig om een Roli Seaboard echt goed te bespelen. Ik zet vaak de glide gevoeligheid heel laag want ik zit nogal eens 'naast' de zuivere noot op zo'n wijze dat het gewoon niet klinkt... ah wel... mooie tracks!!
 
Gave geluiden, eerste track heeft iets weg van de klokken van de intro van Time - Pink Floyd, maar dan zwaar verbogen, alsof het ergens ver weg in de ruimte is blijven hangen. Zal dit nou zijn wat Andre Kuipers ooit heeft gehoord? Dat deze geluiden uberhaupt mogelijk zijn verbaasd me, maar jou lukt dat natuurlijk gewoon!
2e track is spannender, het lijkt Monotoom, maar toch komt het steeds dichterbij, Het kan zo in een Aliens film. Beide tracks zijn dus absoluut niet van deze wereld. Denk dat je doel wel weer bereikt is dus.
Ontzettend knap gedaan :halleluja

de eerste track, haha ja time van pink floyd, had ik niet aan gedacht. prachtig intro overigens...

de 2e track is wellicht spannender denk ik. de 1e track moet het van veel details hebben, zal nog eens naar de mix kijken. of toch wat nabewerking, simpele nabewerking. ik heb nogal aan het 'generatieve' overgelaten, nou dat is niet echt waar, het is vrij gekontroleerd. nog eens even bekijken.


Duister en mysterieus. Ook ik vind de tweede toegankelijker maar ik ben niet vies van soundscape tracks. Tof ook dat je MPE controllers goed kunt aanwenden. Ik vind het lastig om een Roli Seaboard echt goed te bespelen. Ik zet vaak de glide gevoeligheid heel laag want ik zit nogal eens 'naast' de zuivere noot op zo'n wijze dat het gewoon niet klinkt... ah wel... mooie tracks!!

MPE lukt vrij aardig, ik zie mensen het beter bespelen, nog steeds, leer ik van... ja glide, is niet altijd fijn, kun je ook in een (soft-) synth beperken, of uitzetten. ik heb er weinig last van, zelfs áls de glide op 48 semitones staat. meer de velocity, maar dit ligt vrijwel, altijd aan de instellingen... of beter mijn presets...

MPE met de Blade 2 was makkelik (....), de Delta-V audio Spacecraft daarentegen, maar dan zit, bijna in de anti-keyboard domein waarover @ProgHead een thread over heeft gemaakt.
ik laat Delta-V audio lopen, natuurlik ingesteld, en kan maar 3 dingen aansturen met MPE.. dus je moet echt reageren op wat Spacecraft doet. dat kun je natuurlik beter kontroleren, maar het heeft wel wat, op deze wijze. je kunt natuurlik m ook anders gebruiken, of een van de vele andere goede granulars die ik heb... maar Spacecraft, ik kies altijd op gevoel, werkte hier.

goed.

duister en mysterieus.... en Aliens films. niet van deze wereld, o heerlikke woorden! dank nogmaals!
 
Eerste track heeft metaal- of klok-achtige geluiden, de tweede deed me juist aan Pink Floyd denken (het "zagende" achtergrondgeluid) met een scheutje Klaus Schulze. Knap gemaakt! De vermelde software ken ik niet, dus wat je precies gedaan hebt ontgaat mij.
 
Eerste track heeft metaal- of klok-achtige geluiden, de tweede deed me juist aan Pink Floyd denken (het "zagende" achtergrondgeluid) met een scheutje Klaus Schulze. Knap gemaakt! De vermelde software ken ik niet, dus wat je precies gedaan hebt ontgaat mij.

dank! ja, de beschrijving geven wat richting, maar niets over hoe blade 2 geprogrammeerd is en spacecraft, in eerste track, en 2e track, ook niets over blade 2, en de 2 effekt plugins van puremagnetik, hoe die geprogrammeerd zijn.

1. additive basis; blade 2 met MPE patch, een zeer ijle patch, granulaire uitwerking van 2 'passages', via 2 samples in spacecraft, en deze weer apart bespeeld met MPE (en ik zag je thread, en realiseerde me pas vandaag hoe ik Spacecraft, de naam alleen al, moest tegenwerken bijna...) en dan spectrale bewerking, molding van de blade 2 audio dmv van de spacecraft audio. neemt dan in wezen, eigenschappen over, maar beperkt; spectrum van Spacecraft wordt als mal gebruikt voor het spectrum van blade 2.
2. additive basis; blade 2 (wel een veel kompleksere patch, geen MPE) en 2 effekts van puremagnetik, inserts, spectrale plugins. the easy way. of is het easy?

dit zegt nog weinig. ach het heeft weinig nut, zoals roland kuyt doet, een soort van filmpje te maken. het is mijn eigen werkwijze. en zo fundamenteel is het niet, wel gegrond in fundamenten..

maar het gevecht, ik herhaal, met Spacecraft, deed me denken aan de anti-keyboard. ik moest een paar keer opnieuw beginnen, vanwege dat ik de kontrole verloor, heb geen takes opgenomen, want uiteindelik kreeg ik m, het gevecht hoor je misschien nog wel.. ik had m ook wat vreemd afgesteld...
 
Back
Top