Nieuwe muziekstroming: "Politi-Pop"

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Jaren geleden deed ik met dit nummer mee aan de SF Contest. Ik kreeg er maar 4 stemmen voor! :D Een van de adviezen was toen dat er een baspartij bij moest. Wel, dat heb ik eindelijk gedaan. Verder zaten ook alle stemmen helemaal rechts, die heb ik nu met veel moeite zowel links als rechts gekregen. En ik heb er meteen ook een filmpje bij gemaakt. Ik realiseerde me opeens dat ik al drie politiek getinte nummers heb gemaakt. We kunnen dus spreken van een nieuwe muziekstroming: "Politi-Pop". Het nummer is gemaakt met een MicroKorg, ARP2600 (softsynth) en Zebra.

En voor de zwevende kiezers onder ons: het nummer is tevens ook bedoeld als stemadvies.

 
Tja vroeger moest je horrorfilms samplen, tegenwoordig pak je gewoon een preek uit een Amerikaanse kerk:



Gewoon mainstream, helemaal geen Branch Dividians wappies of zo
 
Tja vroeger moest je horrorfilms samplen, tegenwoordig pak je gewoon een preek uit een Amerikaanse kerk:

Gewoon mainstream, helemaal geen Branch Dividians wappies of zo
Die Paula White is te gek! Als dat geen bron van inspiratie is?!

Oh, it has been done already. :D

 
Haha, mij was ook al opgevallen hoe blij ze was met de OnStage aflevering van Ryanne van Dorst.

On-topic: "Politi-Pop" vind ik wel een treffende term want het politieke gehalte is minimaal. Maar ik begrijp dat je je op het populisme richt?
Inderdaad op populisme en andere gevleugelde / tenenkrommende / opmerkelijke uitspraken uit de Nederlandse politiek. Het nummer is al wat ouder zoals je merkt. Politici die we eigenlijk al weer vergeten zijn komen er nog in voor. Politi-Pop heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top