Oberheim TVS Pro Special Edition

TVS Pro Special Edition​

Tom Oberheim heeft bekend gemaakt dat de Two Voice Pro opnieuw in productie zal gaan. Dit keer in een "special edition" met het originele logo en zijn handtekening.

Although the last TVS-Pro was manufactured in 2018, interest in this synth has continued. By popular demand, in 2021 Tom is bringing back the TVS-Pro as a Special Edition, with each unit now having the original "Oberheim" logo badge, plus Tom Oberheim's personal signature. More information on pricing and delivery schedule to be announced later this year.

60280a0b37c95fda4f8d6578_tvs-pro-p-800.jpeg
 
die logo en handtekening zal wel een flinke prijsverhoging opleveren ben ik bang. En het voegt niets toe behalve egotripperij. Maar goed Tom zal wel geld nodig hebben dan want 2018 is toch niet zo lang geleden? Lekker als je dan een unit hebt gekocht die dan zgn gelimiteerd is qua nummers geproduceerd. Beetje sneu maar goed, leuk nieuws voor iemand die perse een 2stemmige synth wil kopen en er 3 jaar geleden geen poen voor had.
 
Ik hou erg van het uiterlijk van die eerste generatie monosynths, en dit is een van de vetste vind ik. Sound is ook erg bijzonder. Niet in mijn prijsklasse neem ik aan, maar dat geeft niks. :)
 
Ik had de Two Voice Pro voorbesteld bij Schneiders Laden maar die heb ik geannuleerd ten gunste van de OB-6 vanwege een aantal beperkingen die me op termijn zouden tegenstaan, niet vanwege het geluid. Ik heb geen spijt gehad van die beslissing en kom er niet op terug, ook al is de Two Voice Pro een prachtig instrument.... zoals alle Sems.
 
Had net een yt video gezien waar ze m gebruiken naast een 2600. Klinkt prima, maar de 2600 zeker ook. Zal mijn TTSH nog maar eens aanzetten ipv te sparen voor deze :D
 
Kan me nog herinneren toen ik ooit bij forumlid Boele Gerkes (weet forum naam niet meer) een analog rytm ging ophalen. Hij had er een staan, man man, dat was wel impressive wat daar uit kwam.



 
Las toen veel negatieve dingen over de bouwkwaliteit

Ik heb er tot nog toe, intussen toch ook alweer een jaar of vijf, geen problemen mee gehad... niet alles geloven wat je leest. ;)

Deze re-issue is leuk voor mensen die er destijds geen konden bemachtigen, maar zo revolutionair is een nieuw naamplaatje natuurlijk ook weer niet.
 
Oke, was vooral ook wiebel knopjes? Als je kijkt wat een losse SEM module nu kost, die heruitgave. Die zijn er volgens mij niet goedkoper geworden. Vind Oberheim echt vette sound
 
Mooie bak ja, ik heb eens met een vintage exemplaar van een forumlid mogen spelen. Erg dik. Al hoop ik nog steeds liever dat die OB-X trademark registratie door Sequential nog eens zal leiden tot een OB-X reissue, want daar kijk ik dan toch net wat meer naar uit dan weer een monosynth...
 
Las toen veel negatieve dingen over de bouwkwaliteit

Klopt, er waren problemen met de bouwkwaliteit. Dat kan ook @SCD beamen, denk ik. Ik heb er daarom indertijd na overleg met een grote retailer vanaf gezien. Gezien Toms leeftijd had ik er niet meer op gerekend.. Super dat hij dit nu toch nog gaat doen. Ik heb hernieuwde hoop er nu eentje te kunnen gaan bespelen. 8~
 
Mooie bak ja, ik heb eens met een vintage exemplaar van een forumlid mogen spelen. Erg dik. Al hoop ik nog steeds liever dat die OB-X trademark registratie door Sequential nog eens zal leiden tot een OB-X reissue, want daar kijk ik dan toch net wat meer naar uit dan weer een monosynth...

Als Behringer hem al kloont?
 
Als Behringer hem al kloont?
Nou ja, afhankelijk van prijs en uiteindelijke uitvoering/bouwkwaliteit heb ik misschien liever de 'echte' van de oude meester(s) zelf. Maar ik hou de UB-Xa ook zeker in de gaten ja.
 
Nou ja, afhankelijk van prijs en uiteindelijke uitvoering/bouwkwaliteit heb ik misschien liever de 'echte' van de oude meester(s) zelf. Maar ik hou de UB-Xa ook zeker in de gaten ja.

Als hij net zo klinkt als de Bono Moly dan drijft hij wellicht alleen maar de waarde van een echte op ;)
 
Op maandag kreeg ik een mailtje in de bus van Oberheim... "we anticipate that the selling price could be about $4,995".

Ik haak nu af en ga ik mijn geld liever besteden aan een originele bak uit de jaren 70.
 
Dat is $1595 voor een handtekening en een logo zonder Tom en .com.
 
Een habbekrats...
 
Hij is zijn gevoel voor humor nog niet verloren dan. Wat een waanzin. Maar goed, er zullen gewoon van die kurksnuivers op af komen en die dan van die onsamenhangende bliepbliep YT filmpjes maken. 🤦‍♂️
 
Dan weet je in ieder geval dat je hem boven de 3500 dollar niet moet kopen.
 
Klopt, er waren problemen met de bouwkwaliteit. Dat kan ook @SCD beamen, denk ik. Ik heb er daarom indertijd na overleg met een grote retailer vanaf gezien. Gezien Toms leeftijd had ik er niet meer op gerekend.. Super dat hij dit nu toch nog gaat doen. Ik heb hernieuwde hoop er nu eentje te kunnen gaan bespelen. 8~

Ja, een waanzinnig klinkende synthesizer met een ditto fantastische layout. Heb er uiteindelijk *drie* gehad, allemaal nieuw, en ze moesten allemaal retour met kapotte VCAs, modwheel, loshangende stekkertjes en andere inwendige hardware problemen (De (midi) bugs nam ik al voor lief). Dat was ongeveer de meest paradoxale ervaring die ik met een (nieuwe) synthesizer heb gehad: gruwelijk goed, en gruwelijk slecht. Ik kocht hem toentertijd voor rond de 3500 euro. 5000 euro klinkt belachelijk duur, maar man man man wat een *geweldig* klinkende bak. Kan maar zo zijn dat ik 1500 euro voor een handtekening neer ga leggen. MITS de bouwkwaliteit verbeterd is.
gr., Boele
 
Back
Top