Cubase straks dongle-vrij!

Steinberg-E-Licenser.001-1024x576.jpeg


For many of you this is the announcement you have been waiting for for a long time. While we put our heart and soul into developing ground-breaking products in your best interests, we haven’t accomplished our promise to provide you with the user experience you deserve in every part of Steinberg’s technologies in recent time.

We have been listening to your feedback for years, but big changes need time and we had to carefully lay out our vision for the future. But now the time has come to put our approach to license management at the center of our attention.

We have decided to adopt a new license management technology that everyone will benefit from to prepare for coming requirements.

An authorization system shouldn’t get in your way, but support you in the onboarding process.
Anti-piracy protection technology shouldn’t restrict you as the customer, but secure your investment.
A license management shouldn’t stop you from using your products, but enable you to be creative, whenever and wherever you are.

At this point in time, all we can tell you is that everyone at Steinberg is strongly committed to providing you as soon as possible with a solution that offers more flexibility, more reliability and, of course, a seamless migration.

It’s too early to announce details on the schedule or the new environment, but one thing is for sure: The future will be dongle-free. #dongle #donglefree #eLicenser #usbeLicenser

Bron:
 
Dat weegt voor mij niet op tegen de nadelen van dongle. Wat als je je dongle vergeet naar een optreden? Of wat als je dongle kapot gaat bij een optreden etc.
Ik denk inderdaad dat ik het type gebruiker ben waar ze aan dachten toen ze de dongle uitvonden. Ik gebruik de software op maar 1 computer, verplaats hem nooit. En zelfs dan is het af en toe bij upgrades nog een hoop gezeik. Maar ik kan me voorstellen dat bij ander gebruik zo'n ding nog vervelender is.
Inloggen bij het opstarten is nog steeds verrot maar misschien in jouw situatie wel een verbetering.
Maar in een live situatie even je Steinberg ID intoetsen als de software hangt oid lijkt me ook niet ideaal. Het lijkt me dat je daar geen password123 wil gebruiken. Dus dan moet je je passwordmanager ook meenemen op je muziek computer?
En als je naar de concurrenten kijkt zie je dat zo krampachtig vasthouden aan gebruikers onvriendelijke kopieerbeveiliging blijkbaar niet perse meer nodig is. Zoals eerder in de thread al gezegd werd;
Kopieerbeveiliging frustreert vooral mensen die wèl betalen
 
Inloggen,moet je dan verplicht internet connectie hebben ofzo?

Gaan ze het nog moeilijker maken dan het al is.
 
Back
Top