Cubase straks dongle-vrij!

Steinberg-E-Licenser.001-1024x576.jpeg


For many of you this is the announcement you have been waiting for for a long time. While we put our heart and soul into developing ground-breaking products in your best interests, we haven’t accomplished our promise to provide you with the user experience you deserve in every part of Steinberg’s technologies in recent time.

We have been listening to your feedback for years, but big changes need time and we had to carefully lay out our vision for the future. But now the time has come to put our approach to license management at the center of our attention.

We have decided to adopt a new license management technology that everyone will benefit from to prepare for coming requirements.

An authorization system shouldn’t get in your way, but support you in the onboarding process.
Anti-piracy protection technology shouldn’t restrict you as the customer, but secure your investment.
A license management shouldn’t stop you from using your products, but enable you to be creative, whenever and wherever you are.

At this point in time, all we can tell you is that everyone at Steinberg is strongly committed to providing you as soon as possible with a solution that offers more flexibility, more reliability and, of course, a seamless migration.

It’s too early to announce details on the schedule or the new environment, but one thing is for sure: The future will be dongle-free. #dongle #donglefree #eLicenser #usbeLicenser

Bron:
 
Ik begrijp al het geklaag eigenlijk niet zo goed, behalve bij de laatste Cubase update naar 11 de problemen van de overbelaste licencse server 1 dag en laatst dat hij down was. Maar dat kan bij andere systemen die niet dongle gebaseerd zijn net zo goed gebeuren. En het geklaag over de prijs snap ik evenmin. Als je niet wilt updaten, doe je het niet. Simpel toch? Laatst had ik het er nog met iemand over dat Cubase nu stukken goedkoper is als vroeger. In mijn begintijd kostte de grootste Cubase versie omgerekend bijna € 900. Nu is Cubase Pro net € 550. En hoezo duur? Een programmeur moet toch ook zijn salaris krijgen? Of vinden jullie dat goede programmeurs tevreden moeten zijn met minimumloon ofzo. Mijn slotconclusie: van mij hoeft het niet overhoop gehaald te worden, en ook niet goedkoper. Het is geen Behringer ofzo.
Plus het feit dat ze een competitive crossgrade bieden. welke DAW (behalve Studio One) biedt dit aan?
 
Flink aantal jaar te laat voor mij. Blij dat ik bij verse 3 van Studio One overgestapt ben. Ik ben trouwens wel voor subscrition modellen. Als ik weet dat ik een maand of langer geen muziek ga maken zet ik het stop, en als ik het wel nodig heb zet ik het weer aan. Maar ook als ik het doorlopend zou gebruiken ben ik goedkoper uit dan iedere keer updates kopen, en de extra's die je krijgt bij Presonus maken het zeker waard.
 
Hola,

Sinds Cubase 11 die Niets meer ondersteund,en mijn MR 816 csx niet heb ik steeds vaker het gevoel dat
ik met dit moet stoppen!
Ik heb ook anderen sequencers die gewoon alls doen 32 bit 64 bit windows 7 en 10 dus het kan wel.
Geld verdienen is oke maar niet overdrijven.
maar gaan dus wel klanten verliezen,dat is de bedoeling waarschijnlijk.

Groeten van andreos.
 
Ik ben trouwens wel voor subscrition modellen. Als ik weet dat ik een maand of langer geen muziek ga maken zet ik het stop, en als ik het wel nodig heb zet ik het weer aan.
Valt ook wat voor te zeggen. PreSonus maakt er ook echt wat moois van, met extra plugins en gratis online trainingen voor members. Ik heb het alleen niet nodig en werk nog met versie 4. Die kan alles wat ik op het moment nodig heb.
 
Nouja toch wel handig, kunnen we eindelijk wandelen met de computer zonder verloopjes en dongels over te moeten prikken.
 
Lang leve de dongel! Ik ben op Cubase overgegaan omdat ik via de dongel op elke computer terecht kan. Als je op meerdere computers werkt vind ik de dongel een perfecte oplossing. Bovendien is de dongel hardware-matig onafhankelijk van eventuele problemen met je drive of internetverbinding. De dongel maakt je juist zelfstandig en onafhankelijk of zie ik dat niet goed?
 
Lang leve de dongel! Ik ben op Cubase overgegaan omdat ik via de dongel op elke computer terecht kan. Als je op meerdere computers werkt vind ik de dongel een perfecte oplossing. Bovendien is de dongel hardware-matig onafhankelijk van eventuele problemen met je drive of internetverbinding. De dongel maakt je juist zelfstandig en onafhankelijk of zie ik dat niet goed?
Kopieerbeveiliging frustreert vooral mensen die wèl betalen. Ik zal zeker niks (meer) kopen met een hardware dongle en neig er sterk naar nooit meer iets te kopen met kopieerbeveiliging.
 
Ik vind de elicencer erg goed werken,, voor cubase, voor al de vengeance plugins,, gewoon enkele elicencer dongles aanschaffen als je met meerdere computers werkt
De elicencer hoeft ook nooit in te loggen, alleen één keer bij het installeren,, en licencies kun je over en weer bouncen naar andere dongles,

FL studio is wel cool, die lifetime updates

voor elke plugin en DAW moeten inloggen vind ik heel geest dodend, en dan het beperkt aantal installaties,,
 
Heeft iets te maken met Pinnacle filmbewerkingsprogramma van Avid , Steinberg , Cubase. Komt uit Duitsland. Voor zover ik weet.
Pinnacle 15 CD ROM gekocht in winkel à €110 kon ik telefonisch upgraden voor € 10 (Duitsland) jaar of wat terug voor meer sporen.
Gebruik het nog steeds. Evenals Cubase. Voor F700 in 1992.
Ben altijd offline. Gebruik ook geen dongle.
Als de beeldschermen groter met hogere resolutie worden ben ik langzaam toe aan nieuwe software.
 
Nieuwe info:


Ok dat valt mee, alleen inloggen met een wachtwoord dus...zou nog mooier zijn als hij je inlog gegevens onthoud zodat je niet iedere keer opnieuw hoeft in te loggen, zoals bij je mailbox bijvoorbeeld. Maar alles beter dan die dongle.

Wel frappant dat ze nu zelf toegeven hoeveel nadelen er aan die dongle zitten en dat ze die allemaal opsommen. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken? Of kunnen bedenken voordat ze overstapten naar het dongle systeem?
 
Ok dat valt mee, alleen inloggen met een wachtwoord dus.
Tja, dat vind ik niet echt meevallen. Nogal een gedoe iedere keer dat ik Cubase wil gebruiken en het start al zo traag op.
Die dongles zijn ondingen als er iets mee misgaat. Maar in het dagelijks gebruik zit hij achter in mn computer en heb ik er geen last van. Inloggen mag ik straks iedere keer weer doen.

Andere DAWs kunnen uitstekend draaien zonder in te hoeven loggen of een dongle. Dus misschien dat dit voor mij het schopje is dat ik nodig heb om toch eens serieus tijd in Live te gaan investeren.
 
Back
Top