Het grote *label je patchbay* topic

Ja met al die handige verloopjes en patch-mogelijkheden is het mensen niet echt kwalijk te nemen dat er dergelijke verknopingen worden gemaakt, omdat het 'mechansich' qua loodgieterswerk wel lijkt te kunnen. Hier kan echter in 'elektrisch opzicht' een wereld van dramatiek & wangebruik achter schuil gaan... 8o)

... nou, lang verhaal kort, pak wat pluggen, kabel, je soldeerbout, wat weerstandjes & krimpkous en mengen maar, zie bijv. link hierboven.
 
Meer erover hier, inclusief paar eenvoudige passieve summing-gadgets:

monoing your low end eens lezen, ik zit hier actief over één speaker voor 't laag en die ziet enkel L (of R) en op die crossover freq mis ik teveel. :D Thx
 
Hier, zo label ik de midas. Of de Mackie, moet natuurlijk metaal zijn, tenzij de hoek niet te groot is, dan zal 't vast blijven liggen.
Magn reclame is geweldig (om te verknippen haha) - ik zag net dat de pizza reclame op is. Had deze nog.
kleurtjes vd dymo: elk kleurtje is een andere "zone" rondom me, zo kan ik blijkbaar sneller weten wat 't is (omdat ik dan snap welke kant 't zich bevind van me vanachter de mixer)

IMG_0419.jpg
 
Ben er weer… nog iemand label ideeen voor patchbays. Op ebay verkopen ze stickers custom voor de samson patchbays maar is zo duur en bovendien ben ik nog lang niet klaar met beslissen wat waar moet.
Dus ik wil kleuren. Duidelijkheid. Heb hier weldra n berg patchbays extra en is nu elke keer al hersenbrekend :)

8195FE96-C169-4A70-90AD-C7F225CDFE66.png
 
3 keer 1/4" jack patchbay
5 16ch analoge mixers
7 8x8 midi patchbays

Heb heb Dymo label printer maar hou het niet strak bij, dus de helft is fout en verder 1 grote CHAOS

I love it :mega:
 
Die labeltjes zijn toch gewoon onleesbaar..
Wat je wel kan doen is 1U tussenlaten (doe ik sowieso, kan ik makkelijk aan de kabels) en dan op blind plates een schema plakken..
maar nog steeds, ik verander te veel van gedacht, dus te lui om iets uit te printen, ik blijf gewoon werken met eeuwig veranderende spreadsheet
 
Ik wil vooral kleur eigenlijk. Ik heb weldra 10 audio patchbays waarvan er een boel doorlussen naar elkaar om uiteindelijk in de mixer te geraken. De dymo kan heel klein printen dus lezen lukt. Maar ik wil kleuren zodat ik weet welke patchbay zone uitkomt op de sets boven de mixer input patchbay.
Ik ga dus vermoedelijk voor namen voor de fx, de rest nummers en kleuren. Want idd er veranderd zeker qua synths en drums altijd spul.

Ja idd rvooh, ik ga met velcro blindplaten voorzien tss de 3 patchbays voor de mixer. Dat labelt goed en als ik wil kijken van voor naar achter trek ik de velcro los.

Hehe zo krijgt de blog mogelijk nog n vervolg
 
hier is 1 van mijn samsons, op dat middendeel passen 2 smalle strips, kun je gewoon maken in excel of zelfs word. zit stevig met tape erover. je kunt allene even die switch niet gebruiken maar das toch een set en forget ding. ik zou die custom prints van ebay ook wel tof vinden, maar veel te duur..
 

Attachments

  • patchbay.jpg
    patchbay.jpg
    236,7 KB · Bekeken: 106
Ik vind die handige switchen bij die Samson patchbays echt een serieus nadeel voor de labeling.
Heb nog die type patchpays gehad met switchen op de bovenkant waar ik dan een blindplaat bovenstak zodat ik de switchen toch nog kon bedienen zonder de boel uit te bouwen.
Maar die begonnen dan op termijn toch te kraken/slecht contact te geven door die switchen.
Ik werk ook met dymo (verschillende kleuren) maar voorzie eerst een laagje schilderstape die ik op de juiste breedte knip aangezien dymo labels nogal veel resten nalaten.
Als je zoekende bent naar de ideale setup en dus regelmatig aanpassingen doet vind ik dat wel een must.
Voor de rest alles bijhouden in een excel zodat je steeds weet hoe het zit en wat je wil gaan veranderen.

Zo groot mogelijk printen is een must; ik begin in het stadia te komen dat ik in het donker minder goed zie 8>
 
weet niet of dit een goed voorbeeld is, maar wou vooral zonder veel gedoe en kosten extra kanalen aan mijn audio interface toevoegen:

S-patch plus 2 x :op bovenste patch staan alle toestellen (8 stereo synths) die permanent aangesloten via Focusrite interface 16 inputs, + 8 external Fx (waar 4 maar continu aangesloten zijn: Ninja delay en Art Multiverb)
onderste patch daar zijn 3 snakes op getrokken van elk 8 kanalen, die naar elk een kant van studio gaan, als ik om even wat van extra s wil aansluiten zoals TR8-S of EUrack..in principe hoef ik nooit kabels te trekken, heb 24 kanalen extra.

kabels zijn allemaal exta gelabeld en genoteerd

update, na mijn fotos te zien hebben hier online, heb ik snel een poetsdoek genomen om stof af te doen. ;)
 

Attachments

  • patch 1.jpg
    patch 1.jpg
    186,7 KB · Bekeken: 91
  • patch 2.jpg
    patch 2.jpg
    187 KB · Bekeken: 94
Voor de Neutrik NYS-SPP-L1 NYS-SPP-L1 kan je een programmatje downloaden waarmee je de layout van een patchbay kab printen met benamingen bij de poorten, dit kan natuurlijk ook een andere patchbay zijn:eureka:
 
Ik wil vooral kleur eigenlijk. Ik heb weldra 10 audio patchbays waarvan er een boel doorlussen naar elkaar om uiteindelijk in de mixer te geraken. De dymo kan heel klein printen dus lezen lukt. Maar ik wil kleuren zodat ik weet welke patchbay zone uitkomt op de sets boven de mixer input patchbay.
Ik ga dus vermoedelijk voor namen voor de fx, de rest nummers en kleuren. Want idd er veranderd zeker qua synths en drums altijd spul.

Ja idd rvooh, ik ga met velcro blindplaten voorzien tss de 3 patchbays voor de mixer. Dat labelt goed en als ik wil kijken van voor naar achter trek ik de velcro los.

Hehe zo krijgt de blog mogelijk nog n vervolg
Dymo heeft toch gekleurde tape(s) ?
 
Dat zie je op mijn fotos. Er is echter weinig plaats op de samson patchbays en ze komen los. Het aantal kleuren is ook beperkt. Het blijft behelpen
 
Dat zie je op mijn fotos. Er is echter weinig plaats op de samson patchbays en ze komen los. Het aantal kleuren is ook beperkt. Het blijft behelpen
er bestaat magnetisch fotopapier om te printen als je echt wil gek doen..

zelf gebruik ik voor labelen van mixer doorzichte dymo op witte magnetische tape. met een deftige set stiften kan je die tape ook kleuren als je wil gek doen
 
Goeie tip. Mijn voorraad ijskastreclamemagneten vd pizza en andere tenten is bijna op.
 
Ik gebruik van die plastic gekleurde tape vd action (enkel de gele) , met pen schrijf ik er op wat er ingeplugd zit. Komt er wat nieuws op de locatie plak ik er gewoon een sticker overheen. Eens in de zoveel tijd vervang ik de hele sticker. (Als er te veel over elkaar heen was geplakt)
Dat is ondertussen al weer een tijd geleden want ik koop de laatste jaren bij gebrek aan leuke/interessante nieuwe synths bijna niets meer.
 
Back
Top