Het grote *label je patchbay* topic

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.716
Locatie
Streek rond Herentals - Belgiƫ
Ik heb wat patchbays en merk dat ik over de jaren anders ben gaan labelen. Omdat dingen hier regelmatig veranderen, is benoemen al snel enkel meer verwarrend. (Afge)Ronde labels kleven t langs, merk ik.
kleurcodes met nrs werkt goed.
iemand nog ideetjes, tips,...?
 

Attachments

  • 5FAAE314-85C7-44FB-9372-0BC253E514A8.jpeg
    5FAAE314-85C7-44FB-9372-0BC253E514A8.jpeg
    200,5 KB · Bekeken: 344
  • 2E1D272F-C98A-49E2-81F7-D0B8EE100D73.jpeg
    2E1D272F-C98A-49E2-81F7-D0B8EE100D73.jpeg
    152,3 KB · Bekeken: 246
  • 8E3A701B-5521-4196-909C-B612F6561127.jpeg
    8E3A701B-5521-4196-909C-B612F6561127.jpeg
    235,4 KB · Bekeken: 262
  • 2BA17207-F0EA-4012-B6AB-106955AE0E59.jpeg
    2BA17207-F0EA-4012-B6AB-106955AE0E59.jpeg
    144,7 KB · Bekeken: 277
  • 55F52643-052F-451D-9C78-40338E5A8F92.jpeg
    55F52643-052F-451D-9C78-40338E5A8F92.jpeg
    136,2 KB · Bekeken: 259
  • 27083DFF-D0E3-49A4-B3CF-47A1F64093BD.jpeg
    27083DFF-D0E3-49A4-B3CF-47A1F64093BD.jpeg
    164,9 KB · Bekeken: 235
Voor labels gebruik ik een Dymo labelprinter en dat werkt naar tevredenheid.
Mijn MIDI/USB kabels codeer ik tegenwoordig zodat ik aan de ene kant van de kamer kan zien welke kabel aan de andere kant van de kamer in mijn MIDI interface gaan. Dat doe ik met van die genummerde klemmetjes.

Label.png
 
Genummerde klemmetjes?
Ken ik niet, waar koop je deze en werken ze met een speciale tang?:)

rob
 
Ik heb ze indertijd aangeschaft bij Conrad.
Daar noemden ze ze markeerclips van Goobay en je hebt er geen gereedschap voor nodig.
Ik bond direct achter de clips nog wel een tiewrap om verschuiven te voorkomen.

Ik zie bij Conrad niet meer dit type, maar als je zoekt op Goobay markeerclips kom je ze elders nog wel tegen.
 
Goed topic, loop hier ook altijd mee te hannesen.

Heb zelf jaren geleden een excel gemaakt met daarin de labels, die print ik uit en plak die in de buurt van de patchbay en ook onder mijn toestenbord.
Wil het liefste een fatsoenlijke print op de patchbay zelf plakken, maar dan moet ik het heel vaak uitlijnen, printen, test en repeat. Heb zelf geen printer, dus dat is niet zo handig.
Heb bij mjin neutrik ook van die plastic strips gekregen, maar die passen precies niet :D
 
Ik hou de 'standaard' patch bay aansluitingen bij in een simpel Excel bestandje, met een uitgeprinte versie bij de hand. Groen de inputs en geel de outputs van de audio interfaces (regel B), en de standaard aangesloten devices (regel A). Kabels codeer ik waar nodig met schilderstape (en doorzichtig tape daaroverheen) , waarop dan is geschreven waar de kabel voor is.

patchbay.png
 
Het zou wel geinig zijn als je een Patchbay zou hebben met een stripje e-ink boven of onder de patchlocaties.
 
Voor adapters doe ik altikd dymo op de adapter en een zip tie tag thv de stekker aan de gear. Nadeel: als er veel ligt qua kabel en je trekt is die tag een anker.

 
Ik plak eerst een laagje schilderstape op mijn patchbay (de roze variant die je na jaren gewoon nog kunt verwijderen zonder dat er lijmresten achterblijven).
Die tape snij ik wel middendoor omdat hij anders te breedt is.
Daarna plak ik Dymo labels op de tape; Dymo labels rechtstreeks op je gear is een no-go gezien de lijmresten die het achterlaat.

Tip voor het samenhouden de kabelspaghetti; dubbelzijdige velcro (klitteband).
Tip voor her reduceren van het aantal kabels. Koop een Snake kabel (ik gebruik de gewone Thomann sssnake versie) en strip de buitenmantel verder af zodat de aparte geleiders verder kunnen vertakt worden dan dat bij de standaard versie. Op die manier kan je een massa gear op een Jaspers stand met een minimum aantal apparte kabels gaan bedraden.
 
Ik plak dymo op magnetische reclame die je krijg bij een pizza of zo. Knip t in stukken. Kleeft prima op de mixer. Zal foto maken.
 
WORD document voor 7 patchbays waarop bijna alles 1x in, 2x uit is......
Heb je alles half normalled aangesloten zoals op onderstaand plaatje?
Ik heb dit omgedraaid op mijn neutriks gedaan (split heet het dan) voor de 16 inputs op mijn mixer, zodat ik daar 32 signalen naar zou kunnen sturen.
Op 1 of andere manier werkt dat niet helemaal goed, om op die manier signalen te summen in de patchbay.

patchbay half normalled.jpeg
 
Heb je alles half normalled aangesloten zoals op onderstaand plaatje?
Ik heb dit omgedraaid op mijn neutriks gedaan (split heet het dan) voor de 16 inputs op mijn mixer, zodat ik daar 32 signalen naar zou kunnen sturen.
Op 1 of andere manier werkt dat niet helemaal goed, om op die manier signalen te summen in de patchbay.

Bekijk bijlage 3807430
Je kunt inderdaad niet zomaar twee signalen summen door ze rechtstreeks aan elkaar te plakken. Via twee weerstanden passief summen kan wel.


Als je ze rechtstreeks aan elkaar verbindt is het meng-resultaat afhankelijk van de uitgangsimpedanties van de twee bronnen en de ingangsimpedantie van het erop volgende apparaat.
En er kunnen dingen stukgaan. (Er valt wel iets voor te zeggen dat een dergelijke meng-praktijk altijd & direct afgestraft zou moeten worden, dus dat er dan ook altijd meteen iets stukgaat :beard::mega: :D
... maar gelukkig gaat dat niet zo en kunnen ongelukjes zo meestal onbestraft blijven, oef)
 
Laatst gewijzigd:
Je kunt inderdaad niet zomaar twee signalen summen door ze rechtstreeks aan elkaar te plakken. Via twee weerstanden passief summen kan wel.


Als je ze rechtstreeks aan elkaar verbindt is het meng-resultaat afhankelijk van de uitgangsimpedanties van de twee bronnen en de ingangsimpedantie van het erop volgende apparaat.
En er kunnen dingen stukgaan. (Er valt wel iets voor te zeggen dat een dergelijke meng-praktijk altijd & direct afgestraft zou moeten worden, dus dat er dan ook altijd meteen iets stukgaat :beard::mega: :D
... maar gelukkig gaat dat niet zo en kunnen ongelukjes zo meestal onbestraft blijven, oef)
Thanks, dan moet ik het maar eens anders gaan aansluiten. Had ik vorig jaar moeten opzoeken/navragen en doen na verhuizing en opnieuw aansluiten van de studio..
Dat is dan blijkbaar de straf :D
 
Back
Top