Liedje in de maak. Soort funky synth pop?

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Laaste productie was voor de sf contest. Ben alleen maar druk aan het schrijven, zingen en spelen. Eer gister de Daw met ab11 aan en kwam dit eruit.
Nog in de maak. Heb nog geen werk titel.
Tekst en zang en drums en wellicht een modular sequence nog toe te voegen.

Drums zijn nu een sample en een soort tom synth ook. De rest eigen patches me bas en gitaar. Let op de synth met electric bass :-)

Alle kritiek is welkom. Cheers Tim

 
Leuke track, ik heb wel het idee dat het arrangement nog wel iets kan gebruiken zodat er nog iets meer gebeurt, de sfeer is een beetje onheilspellend en daar gaat het wat mij betreft teveel mee door.
Bij 1.20 heb je ff een rustmoment en vanaf 1.40 begint de bas erin te komen en daarna gaat het weer door, ikzelf zou bijv verderop in het nummer even een volledige stop maken (bij 2.58 bijv) en dan bijv een lekkere ijle hoorn- of saxsolo neerzetten en daarna de track weer verder laten gaan.
Of het zou een soort van filmscore onder een spannende scene moeten zijn, iets van twee mensen die elkaar in de metro achterna zitten of zo, dan zou het prima werken natuurlijk en dan hoeft er ook geen oplossing te komen.
Maar goed; zo zou ik het bijv doen en ieder heeft zo z'n eigen idee natuurlijk.
Je gitaren en ook de drums klinken erg lekker vind ik, de bas mooi op de achtergrond en draagt goed bij aan de sfeer.
Wel heb ik 't idee dat je met de bas van 2.28 tot 2.35 een beetje uit de bocht vliegt?
 
Laatst gewijzigd:
Wat ik zelf denk is dat ik het iets inkort.
Maar veel ruimte is er niet.
Dat lijkt zo maar zodra ik er vocals in zing is het vrij vol.
De zang gaat de main melodie doen en dat mis je nu natuurlijk.

2.28 uit de bocht? Heb een hele goedkope bas waarop de intonatie niet heel goed is. Niet dat dat een excuus is. Ik kan wellicht de pitch wat corrigeren in ableton.
Ben nou ook niet echt een bassist.
Dit nummer is eigenlijk in 2 keys. Vind het zelf juist wel leuk dat de bas ineens heel effe met de gitaar mee gaat.

ik zat zelf aan een modular seq te denken ipv een gitaar solo.

@Jason31 & @krautrock1958 bedankt voor de feedback. en sorry dat ik zo eigenwijs ben :-)
 
Wel heb ik 't idee dat je met de bas van 2.28 tot 2.35 een beetje uit de bocht vliegt?
Gister de track op gare soundbaster speakers gehoor en moet je toch gelijk geven. De bas cliegt op meerdere plekken uit de bocht. Ga dat zeker nog verbeteren.

@teeP thanks!
 
Laaste productie was voor de sf contest. Ben alleen maar druk aan het schrijven, zingen en spelen. Eer gister de Daw met ab11 aan en kwam dit eruit.
Nog in de maak. Heb nog geen werk titel.
Tekst en zang en drums en wellicht een modular sequence nog toe te voegen.

Drums zijn nu een sample en een soort tom synth ook. De rest eigen patches me bas en gitaar. Let op de synth met electric bass :-)

Alle kritiek is welkom. Cheers Tim
Hola tim,

Lekker eigenwijs blijven dan krijg je mooie muziek.
Ik bedoel dan wel met de artistieke uitwerking!
Ik vind het een mooi track,ik ben benieuwd naar de tekst hierop.

Groeten van andreos.
 
Hola Andreos!
Ja idd lekker eigenwijs doen past wel in mijn straatje :)
Bedankts voor de aardige feedback.
 
Even snel doorheen geluisterd, eerste dat ik zelf zou doen is de snaresound vervangen/verbeteren en de kick meer low-end oompfh geven.
 
Back
Top