Gezocht: Casio CZ-101

Status
Please reply by conversation.
Er staat een CZ1000 te koop op 2dehands.be in Leuven voor 250€ wat een correcte prijs is ;)
Ik had vroeger een 1000 en vriend van mij de 101. Hebben zelfde specs. Geweldige synths met wat reverb en delay erbij.

grtz
Filip
 
Er staat een CZ1000 te koop op 2dehands.be in Leuven voor 250€ wat een correcte prijs is ;)
Ik had vroeger een 1000 en vriend van mij de 101. Hebben zelfde specs. Geweldige synths met wat reverb en delay erbij.

grtz
Filip
Dankjewel , maar belgie is een beetje te ver voor mij ik ben namelijk uit nederland. Ik ben alleen op zoek naar een Cz-101
 
Er staat eentje te koop op Marktplaats op dit moment, in Rotterdam. En eentje in Capelle a/d IJssel.
 
Er staat eentje te koop op Marktplaats op dit moment, in Rotterdam. En eentje in Capelle a/d IJssel.
Te koop staat er een die in technisch en optisch in topstaat is, van een eigenaar die 'm niet gebruikt maar van de gedachte dat -ie 'm de deur uit gaat nu al hartklachten heeft. Voor € 450 zou ik eerder een halve dag van plezier de hik hebben.

In de andere advertentie staat 'Gezocht' en 'ik ben op zoek naar'. Mijn ervaring is dat dat soort gasten 'm meestal niet wil verkopen. Grappig wel dat de tekst daarbij precies hetzelfde is als de tekst van de topic-starter hier. En ze zitten ook allebei in Rotterdam.
 
Laatst gewijzigd:
@conso : Die andere van 'gezocht' zal inderdaad waarschijnlijk van topic-starter zijn. Maar er staan twee te koop:

cz101-MP.jpg
 
Die backup batterij mod is wel meerwaarde. Zonder moet je em altijd van batterijen voorzien wil je je patches behouden.. en batterijen gaan lekken.

Ik zou ten alle tijden voor een CZ1 gaan. Ik heb ook een CZ101 (nieuw gekocht in '87) maar met velocity is dit een compleet andere synth en de CZ1 is de enige met deze optie. :)
De CZ1 heeft ook een Chorus aan boord.. beetje ensemble-achtig heel spacy.. Ik had met de chorusfader van de mijne wel wat problemen en is geloof ik iets wat ik wel vaker heb gelezen bij advertenties. Maar best een fijne toevoeging tov de meer basic CZ's

Zal nog ff 1 keer mijn CZ1 demo spammen :D. Is wel via multi-tracking gedaan en wat fx gebruikt maar dit is echt de bak die je wilt als je van de Casio CZ sound houdt. ;)

 
Laatst gewijzigd:
Dank je wel voor jullie reacties.
De “gezocht” advertentie is inderdaad van mij. Ik heb de 2 advertenties ook bekeken en idd ze zitten allebei in de buurt en ook de tekst is een beetje hetzelfde. Dit is mijn eerste synth en weet echt bijna niks van synths maar heb wel een paar vids en reddit posts gelezen dat t wel een goede synth is. Hoeveel kost zo”n synth? Wil er niet teveel voor betalen haha. Tips zijn altijd welkom
 
Hi!! De Casio was ooit mijn eerste (poly) synth. Maar waarom wil je deze persee als je eerste synth? Er zijn voor deze prijzen echt veel betere te vinden. :)
Een CZ101 heeft ook mini keys.. En is volgens mij door zijn formaat een van de duurdere uit de lijn.

Ik heb zelf voor 150 euro een Alesis Micron gekocht een aantal jaar terug. Dat is een berg meer synth!! Videootje hieronder is alleen met de Micron gedaan (incl. drums). ;)


Ow.. en de Roland FA06 was ook een interessante aankoop. Als je een beetje zoekt vind je die ook voor de prijs die nu voor een CZ101wordt gevraagd en heb je een synth waar je complete producties mee doet.

Dit was een beatje wat ik had proberen na te maken.. geluid met de camera opgenomen maar klinkt als je het met PC opneemt echt super. En nog mooiere fx als de Alesis.

 
Laatst gewijzigd:
Heb even naar je introductie hier gezocht. Een Casio is misschien wel een eightees synth. Maar zeker niet heel sterk in analoge sounds. Er is ook een soort slechte vraag/aanbod verhouding waardoor de prijzen van dit soort synths de verkeerde kant opslaan voor kopers. Als je bv voor wat nieuwere synths kijkt (Romplers) zie je deze ook omhoog gaan in prijs, terwijl een iets nieuwer model vaak veel meer te bieden heeft.

Ik heb een redelijk verzameling oudere synths wat nieuwere en recente. Oa de Korg Kronos 2 en Yamaha Montage. Ik vind wat dat betreft de Roland FA06 nog steeds een behoorlijke berg synth voor waar je afentoe voor ziet. Ik kreeg hier ooit van forumlid @Hover de tip dat deze rond de 500 is te te vinden en toen gekocht omdat ik wat Roland sounds wilde en zeker geen spijt van gehad. :)

 
Laatst gewijzigd:
Dank je wel voor jullie reacties.
maar toen ik de cz-101 voor het eerste zag/hoorde was ik gelijk verliefd XD
ik wil niks anders haha
 
Ik snap dat wel. Is een enorme cutie-pie. Oog wil ook wat. Maar zolang het zoeken duurt:
- Kijk naar mijn filmpje over de OLED screen update en herassemblage op Joeptjoep, liefst in 4K, dan is het eindshot o zo mooi
- Zoek de film "Me and You and Everyone we know", en als je arthouse in optima forma niet trekt, zoek je enkel de soundtrack. Heerlijke CZ-101 OST.
 
Fairytales toch?:okdan: Preset no.8 van de tweede bank volgens mij.. manman.. ik moet mijn CZ101 maar weer eens neerzetten. Maar die patch zat toch ook in de andere?? De 101 ken ik als mijn broekzak aangezien het jaren de enige en mijn eerste synth was waar ik het mee moest doen..
 
Ook op niet-4k scherm toch even op 4K zetten (en full screen). Dan valt bagger-compressie YT niet zo op.
Speciaal met tilt-shift voor jullie gefilmd zodat ie krankjorum scherp is van voor tot achter!
 
Mooi idd.. maar origineel zit er geen backlit achter.. en ook nooit problemen gehad. Al die Casio spullen hadden altijd al goed leesbare schermpjes.
haha.. ik las een keer een advertentie waarin iemand zijn CZ aanbood. En zijn prijs had gebaseerd op het feit dat het backlit niet (meer) werkte. Die persoon heb ik maar even een berichtje gestuurd dat geen enkele Casio CZ dat heeft. :)
 
Die van mij was niet meer leesbaar, nog twee lijnen pixels zichtbaar, die moest er wel uit. Dit is ook geen "backlit" maar een OLED, in een kleur die mooi bij de opdruk in geel past. Als ik van die wit-op-blauw LCD schermen ingebouwd zie worden, waarbij ook nog eens de halve binnenkant wordt vertimmerd om het passend te krijgen, om dan uiteindelijk dikke ghosting, zware background bleed en abominabele kijkhoeken terug te krijgen, dan zakt mijn broek i.d.d. af. Dit scherm is er zo een dat als Casio het in 1983 had kunnen inbouwen, dat ook had gedaan.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top