1 scsi2sd v5.5 gebruiken op verschillende samplers

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.102
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik wil een scsi2sd v5.5 kopen voor o.a. mijn W30. Lijkt me fijner werken dan een gotek.

Nu vroeg ik me af of deze makkelijk op andere samplers te gebruiken is?
Ik heb bijv een su700 en a4000 met scsi en zou het ook wel eens hierop willen gebruiken. Bijv met elke sampler een eigen SD kaart.

Of moet je specifieke firmware oid op de scsi2sd zelf zetten die past bij de sampler waarvoor je m wilt gebruiken?

Oh en mocht iemand een webshop kennen die niet in usa of uk zit, waar de v5.5 zonder BTW en douane zooi te bestellen is dan hoor ik het graag ;)
 
heb je dan SCSI op je W30? redelijk zeldzaam

als je elke sampler een uniek ID kan geven (0..7), en kan doorlussen moet dat lukken, echter is niet elk apparaat even flexibel hierin (termination settings, adres instelbaar, ..)
 
oh en weet ook dat het heel vervelend werken is als je die 3 apparaten tegelijk wil gebruiken (bvb mijn Emu heeft een UNDO functie, maar dat gaat niet werken als ik dan opeens zou een andere SD kaart erin plooien voor BVB Akai)
 
heb je dan SCSI op je W30? redelijk zeldzaam

als je elke sampler een uniek ID kan geven (0..7), en kan doorlussen moet dat lukken, echter is niet elk apparaat even flexibel hierin (termination settings, adres instelbaar, ..)
Ja nou euh haha, nog niet, ik heb de scsi chip via ebay gekocht, gewoon zo 1 uit China voor 5euro ofzo, welke dezelfde is als Roland altijd verkocht voor 60 euro.
Die moet nog binnen komen.

Wat ik niet duidelijk had gezegd is dat ik de unit altijd maar op 1 sampler op dat moment wil gebruiken.
Dus de ene week op de w30 en dan bij een ander prinectje op de su700.
Zal ze niet tegelijkertijd gaan aansluiten.
 
Wat meer info over de scsi chip:

SCSI Connection The W-30 has all the connections for external SCSI and just needs a MB89532A 40-pin chip and OS 1.07. Roland sold the W-30 without SCSI (except in Japan where there was a W-30SC) and charged a fortune for the chip to be fitted. You can buy these together as a kit on eBay but I ordered my chip from UTSource for £2.50 as part of my regular orders. The chip was carefully inserted once I had the W-30 apart, and OS 1.07 was downloaded and a boot diskette created. The upgrade worked first time and SCSI drives could be formatted.

 
ow das wel cool! goed te weten als ik ooit een W-30 op de kop kan tikken voor weinig
 
Moet prima te doen zijn. Je kan op 1 sdkaart dacht ik 4 partities maken.
Voor ieder apparaat eentje.
 
Moet prima te doen zijn. Je kan op 1 sdkaart dacht ik 4 partities maken.
Voor ieder apparaat eentje.
Weet je dat uit ervaring of denk je dat?
Ik denk het namelijk, maar wil het graag zeker weten.
Lijkt me toch dat ik niet de eerste ben die liever 1 zo'n ding koopt en meerdere sd kaartjes, om verschillende samplers te kunnen voorzien van opslag :D
 
Weet je dat uit ervaring of denk je dat?
Ik denk het namelijk, maar wil het graag zeker weten.
Lijkt me toch dat ik niet de eerste ben die liever 1 zo'n ding koopt en meerdere sd kaartjes, om verschillende samplers te kunnen voorzien van opslag :D
ik heb wel een een scsi2sd maar die hangt permanent aan de XV5080.
Het emuleerd een scsi harddisk.
De exacte compatibiliteit kun je checken maar het kan best zijn dat je met 1 kaartje en 4 partities weg komt. De grote en filesystem hangt af van het apparaat.


Zie de SU700 er niet tussen staan. en bij de W30 staat een footnote.
Kan het dus niet met zekerheid zeggen.
 
ik wil hetzelfde proberen en mijn CD-ROM uit het SCSI (syntec) rack halen en vervangen door een SCS2SD, misschien wel versie 6 omdat je dan 7 partities kan maken
Ik heb wat gelezen over iemand die de SCSI2SD in zijn oude CD-rom behuizing had gebouwd, waardoor je min of meer dezelfde functionaliteit en aansluitingen behoudt.
 
ik heb wel een een scsi2sd maar die hangt permanent aan de XV5080.
Het emuleerd een scsi harddisk.
De exacte compatibiliteit kun je checken maar het kan best zijn dat je met 1 kaartje en 4 partities weg komt. De grote en filesystem hangt af van het apparaat.


Zie de SU700 er niet tussen staan. en bij de W30 staat een footnote.
Kan het dus niet met zekerheid zeggen.
Thanks, ik ga me er nog wat verder in verdiepen. De schrijver van de andere site (waarin ik de tip heb gevonden van de scsi chip voor in de W30) heeft de V5.5 aan zijn W30 hangen en daarbij werkt het. Heb ook een video op youtube gezien met een W30 waar een V5.5 aan hing, maar die kan ik zo snel niet vinden.
 
Back
Top