Als Ableton eindeloos lang vst's scant

Vandaag was het toch weer mis, weer zo'n freeze van een kleine 2 min, ik zie in het log wel bij sommige vst's een vraagteken erachter wat wellicht erop kan duiden dat het voor Ableton niet duidelijk is maar toch wel gek dat ik dat met Live 9 niet had?
Ik laat het voor nu maar, ik kan goed leven met het indrukken van Alt terwijl live opstart en ik hoop als ik binnenkort Live 11 installeer dat alles weer normaaL is.

welke vst's, een bepaalde brand? of...
 
welke vst's, een bepaalde brand? of...
In het log zie je oa U-HE met Triple Cheese en Zebra maar ook andere zoals Podolsky, PolyGas, Tyrell, VeeSeeVeeTrack, Line 6 en Alchemy, bij deze vst's zie je bij alle presets Not A Plugin? staan.
 
In het log zie je oa U-HE met Triple Cheese en Zebra maar ook andere zoals Podolsky, PolyGas, Tyrell, VeeSeeVeeTrack, Line 6 en Alchemy, bij deze vst's zie je bij alle presets Not A Plugin? staan.

mmmmh, daarvan heb ik alleen Zebra2 (ik neem aan dat je Zebra2 bedoeld), werkt goed. in ableton live 11. en de rest dat je erbij krijgt. heb ook zebra2HZ.

ik kijk nooit zo diep in ableton's logs, of txt, zoals ik dat bij cubase wel heb gedaan. cubase heeft op een bepaald moment, een betere plugin-detectie geïntroduceerd; met iets meer info..
zoals; not a plugin. maar dan zonder vraagteken. soms zie ik nog wel mensen waarbij cubase, blacklist, plugins die ik ook heb.

een rescan binnen ableton zelf? kan de cache resetten.

overigens Zebra2(x64).dll

alchemy, heb ik wel eens problemen zien geven. de rest ken ik niet (of van naam).

vreemd probleem, wat is de overeenkomst tussen die plugins?
 
vreemd probleem, wat is de overeenkomst tussen die plugins?
Ik heb geen idee en ik ga me er verder niet meer in verdiepen.
Zoals gezegd met het indrukken van Alt gaat het prima en voor de rest hoop ik dat met Live 11 het probleem weer voorbij is.
 
Even een update en gelijk een vraag aan jullie.
Ik heb de afgelopen week met de support desk van Ableton gemaild over de lange openingstijd van Live 11
Zij vertelden het uit het logboek en het crashrapport dat er nog enkele 32 bits plugins in de folder zaten dus ik heb alles nagelopen en sinds donderdag is alles up to date.
Toch nog steeds een lange openingstijd en het gekke is dat als ik afsluit en op dezelfde dag weer open dat ie dan binnen 10 seconden klaar is?

Ik bekeek zelf het crashrapport en verschillende dingen vielen me op:

aks eerste geeft ie geen foutmelding meer bij het scannen van de vst's maar duurt het nog steeds lang; 1,5 minuut?

2021-04-01T11:26:18.620347: info: PluginManager: Scan start ------------------
2021-04-01T11:27:44.777158: info: PluginManager: Scan end --------------------

Nog iets wat opviel alleen heb ik geen idee wat het is en volgens de support desk zou het met een audio driver en/of een midi remote script te maken kunnen hebben maar ze wisten het ook niet precies.

2021-04-01T11:27:59.151477: info: IceTool: GetPackJson RPC canceled: Reason: RPC fault., detailed error code: -100 (Not authenticated.)
2021-04-01T11:28:06.681753: info: BugReporter: Creating crash report pack

Nou zitten op het forum best wel mensen die verstand hebben van deze zaken dus ik vraag aan jullie of jullie een kijkje willen nemen en misschien ontdekken wat er mis gaat?
Ik zal het log als bijlage uploaden.
Alvast dank aan diegenen die even willen kijken.
 

Attachments

  • Log 01-04.txt
    27,9 KB · Bekeken: 146
Mijn crashes en hangs zijn vrijwel verdwenen sinds ik de VST3 versies van Midi Quest Pro heb vervangen door de VST2 versie (op advies van Sound Quest support). Als ik jou was zou ik eens proberen om wat plugins te de-installeren en tests doen of het opeens een stuk beter wordt. Of nog mooier; schoon vanaf 0 beginnen en stapsgewijs plugins toevoegen, dan merk je gauw genoeg welke de boosdoener is.
 
Mijn crashes en hangs zijn vrijwel verdwenen sinds ik de VST3 versies van Midi Quest Pro heb vervangen door de VST2 versie (op advies van Sound Quest support). Als ik jou was zou ik eens proberen om wat plugins te de-installeren en tests doen of het opeens een stuk beter wordt. Of nog mooier; schoon vanaf 0 beginnen en stapsgewijs plugins toevoegen, dan merk je gauw genoeg welke de boosdoener is.
Ja, da's een mogelijkheid maar met een flinke lijst vst's is dat een aardige klus, na het deinstalleren zit je ook weer in veel gevallen met opnieuw aktiveren met codes.
Iedere keer na eentje toevoegen weer opstarten enz dat valt niet te controleren want als ik na een uurtje op dezelfde dag weer opstart dan gaat het vlot zoals ik al schreef.
De volgende dag gaat het weer traag dus zou ik elke dag een nieuwe poging met één plugin toegevoegd kunnen doen, dan ben ik met misschien wel 60 vst's (als ik alle synths maar ook reverbs, delays enz optel) twee maanden bezig en kan ik al die tijd een groot deel van m'n plug ins niet gebruiken. :(
Ik zit daar niet echt op te wachten in eerste instantie.
Wat ik wel even kan doen is m'n hele vst folder even verplaatsen en kijken wat er dan gebeurt.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top