Mislukt ambient project (MC-707 + Moog Minitaur)

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Ik wilde een ambient project maken met de MC-707.
Maar dat werd uiteindelijk iets heel anders....
Well heel chill en traag, maar niet echt ambient.



Door de trage BPM en vele scenes is hij ook langer geworden dan normaal.
Ik weet nog niet zo goed hoe ik ambient moet maken op iets als de MC-707
Iemand tips in die richting?
Misschien ben ik wel niet het type om ambient te maken, maar daar kom ik dan vanzelf wel achter :)

Andere tips zijn ook welkom (over project 12 van mij en de 707)
 
Vind dit eigenlijk niet echt 'mislukt'.
Sterker nog vind dit erg lekker en pakkend.
Fijne bas en percussie ook.
Thnx.
Mislukt in de zin dat het geen ambient is geworden.
Ik heb het weer erg naar m'n zin gehad op de 707 :)
Das toch wel een fijne manier van iets in elkaar draaien.
 
Klinkt lekker.. komt vooral door die baslijn. Leuk ook dat commentaar in tekst er bij..
 
Laatst gewijzigd:
Zeker niet mislukt 🙂

Voor ambient vind ik de drums die ‘halverwege’ ingezet worden wat te snappy / agressief voor ambient - met name de snare.
Als je de snare zou weglaten of als zachte rimshot met reverb en de kick meer richting diepere, ronde 808 zou doen komt het MIJ denk ik wel al wat meer over als ambient.

En natuurlijk voorzichtig met dat filter 😅
 
Klinkt lekker.. komt vooral door die baslijn. Leuk ook dat commentaar in tekst er bij..
Thnx
De Minitaur doet het goed :)
Ik heb ooit een video opgenomen met gesproken stem, maar dat was wat ongemakkelijk, onhandig en doet afbreuk aan wat je hoort.
Dus voor nu houd ik het bij typen. En eigenlijk vind ik dat ook wel een prettige ervaring inderdaad.
 
Zeker niet mislukt 🙂

Voor ambient vind ik de drums die ‘halverwege’ ingezet worden wat te snappy / agressief voor ambient - met name de snare.
Als je de snare zou weglaten of als zachte rimshot met reverb en de kick meer richting diepere, ronde 808 zou doen komt het MIJ denk ik wel al wat meer over als ambient.

En natuurlijk voorzichtig met dat filter 😅
Hahahahaha. Thnx.
Nee, inderdaad. Mislukt was een beetje dik aangezet.
Project 15 wordt een nieuwe poging.
Ze zitten met het hele gezin in quarantaine vanwege 2 corona besmettingen (gelukkig allemaal nog klachtenvrij) dus ik heb wat tijd over :P
Project 13 en 14 zijn zondag en maandagavond opgenomen, die komen binnenkort online.
Youtube publiek heeft op een gegeven moment wel even genoeg van me and my 707 gehoord, dus dan kan ik beter heel even wachten.

En dan heb ik even m'n hoofd en handen vrij om rustig aan een nieuwe poging te beginnen.
 
Back
Top