MC-707 project 11

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Super inspirerende titel....
Maar dat was het wel.
Het elfde project met de MC-707.
Met een lage rol voor de Moog Minitaur en de reverb komt van de Source Audio Collider.
Het kraakje is een sample en de rest is stock 707 geluid.



De inspiratie voor deze track kwam door de random sound generator.
Normaliter komt daar best veel 'bagger' uit en soms een patch idee, maar deze was direct spot on.
Ik wilde alleen graag wat 'lush' reverb erbij, dus de Collider werd van stal gehaald en via de Send - Return aangesloten.
Nog wat laag van de Minitaur erbij en heerlijk jammen met de 707.
 
Lekker rustgevend zeg... well done! Ik vind de drums naar mijn smaak (en voor dit soort muziek) wel wat aan de droge kant. De collider mag ook iets meer een rol krijgen vind ik. Maar goed, ik ben dan ook een sucker voor verb :engel:
 
Lekker rustgevend zeg... well done! Ik vind de drums naar mijn smaak (en voor dit soort muziek) wel wat aan de droge kant. De collider mag ook iets meer een rol krijgen vind ik. Maar goed, ik ben dan ook een sucker voor verb :engel:
Thnx.
Klopt, de collider op de drum was niet zo geslaagd, dus die heb ik maar heeeeel minimaal aangezet.

Eigenlijk zou ik daar een andere reverb op moeten zetten, maar als je de external fx routing aan zet, dan moet je kiezen op welke track die komt OF ze op alle tracks zetten (ipv de master fx reverb).
Omdat ik de collider op meer tone tracks wilde gebruiken, heb ik voor het laatste gekozen en heb je geen 707 reverb engine meer beschikbaar op de master
Al bedenk ik mij dat je nog wel de track fx hebt, mits niet in gebruik.
Of ik had hem als delay moeten koppelen (kan ook), maar dan heb je geen delay meer op de master (alleen op de track zelf) en die had ik wel in gebruik.
Lang verhaal kort, ik heb er niet al te veel reverb op gezet inderdaad en denk dat dat nog wel anders had gekund voor de drums.
Volgend project :)
 
Back
Top