Roland Juno 60

Status
Please reply by conversation.
3. Als je een Prophet 5 voor me kan vinden voor 2500-3000 dan geef ik je €500 en strijk ik al je sokken. Of bedoel je met 3000+ misschien €5000+?
Gewoon nog een jaartje geduld, en de eerste 2dehands exemplaren zullen op de markt verschijnen, vermoedelijk ergens rond 2.800€
Of is die nieuwe misschien niet dezelfde als de vintage ? Daar gaan we toch niet mee beginnen nu ? Misschien klinkt de vintage versie 'warmer' klinkt omdat het hout aan de zijkanten goed droog is ? :dubbel:
Sorry man, maar zelfs de P5 (en ik heb 'm ooit lang geleden gehad) kan in mijn oren simpelweg niet op tegen monsters a la Summit of Kyra, Iridium e.a. VST's. We leven in 2020 weet je wel...
Heel het vintage /analoog verhaal is en blijft een mythe, en daar spinnen fabrikanten als Sequential, Behringer e.a. garen bij en de believers trappen er nog in ook.

Ik ken toevallig een van Belgies beste producers persoonlijk. Met een studio waar een rete dure Neve tafel staat waar er in heel de wereld zelfs maar 5 van bestaan. Alle outboard die je kan dromen. Weet je hoe hij intussen mixed ? ITB. Hij heeft ook een heel mooie vleugel. Maar die staat er werkloos bij want : ITB, net zoals zijn synths...ITB. Kijk, als die heren (zie ook zeer goed onderbouwd interview Andrew Scheps) dat zeggen, dan moet er toch een lichtje gaan branden ?
 
voor mij mag het gerust wat platter vijgachtig klinken als 't mooie aanraakbare hardware is. Wat de lol aan ITB is ga ik nooit begrijpen. Mag je er de grootste wereldhits uithalen.
Je kan ook 'scratchen' door over je ipad te wrijven. De vraag is hoe lang je daar iemand visueel mee gaat boeien. Laat staan jezelf. Nog iemand een DJ die zijn email checked op zijn mac? Ik niet.
next up: de sh 101 trigeren met de 808 - veel plezier nog met je ITB
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Blaaskaken en gevoel, het zal nooit samengaan.
Andrew Scheps is inderdaad een echt een dikke blaaskaak als hij letterlijk zegt : "Analog is a myth - not only a myth, it's a gigantic myth"
Noem mij dan ook gerust een blaaskaak. :halleluja Want dat heeft met gevoel hoegenaamd niks te maken, maar wel met het geloof in, en oordeel van een man met enorme vakkennis...
---THE END---
 
Laatst gewijzigd:
"In a double-blind test by professional violinists, most couldn't determine — by sound alone — which violin was an original Stradivarius and which was a modern instrument.
Above, a 1729 Stradivari known as the "Solomon, Ex-Lambert." ... But one is on a Stradivarius violin, the other on a violin made in 1980.


Nota bene acoustische instrumenten van hout met snaren, laat staan electronica...


voor mij mag het gerust wat platter vijgachtig klinken als 't mooie aanraakbare hardware is. Wat de lol aan ITB is ga ik nooit begrijpen. Mag je er de grootste wereldhits uithalen.
Je kan ook 'scratchen' door over je ipad te wrijven. De vraag is hoe lang je daar iemand visueel mee gaat boeien. Laat staan jezelf. Nog iemand een DJ die zijn email checked op zijn mac? Ik niet.
next up: de sh 101 trigeren met de 808 - veel plezier nog met je ITB
@ Klinkske : Ik heb ook redelijk wat hardware staan, maar HW vs ITB is een andere discussie. Ik werk niet 100% ITB, Ben niet voor of tegen.
HW is voor mij net zo goed een tool als soft, en geen van beiden bepalen of het resultaat goed of slecht is. Dat wordt bepaald door inspiratie, talent, kennis, inzicht.
En die dingen komen (spelenderwijze) uit mijn (blaaskakig) klein brein, en niet van een of andere tool, soft of hard. Ik val in herhaling.

Ik heb alle begrip voor het feit dat je liever een 808 in HW als hebbeding hebt, maar idioot veel geld uitgeven omdat je gelooft dat enkel de HW-versie écht klinkt, that's a bridge to far. Alternatieven zat.
Tekenend is dan dat de originele makers van de hele x0x reeks zelf een 808 recreate hebben gebouwd, gratis software nb en zeker de moeite waard want 1000x meer mogelijkheden dan de HW.
Stel je voor dat deze ingenieurs zelf geloofden dat hun eigen creatie niet na te bouwen was...dan denk ik niet dat ze het hadden gedaan.
 
Blaaskaken behoeven geen benoeming, niemand geeft er duidelijker uitdrukking aan dan de bkaaskaak zelve.
Waarom hebben mensen het zo moeilijk met feiten en verglijden ze als antwoord dan maar in inhoudsloos gebalk ?
Dus ja, ik ben steeds bereid tot het aanhoren van gefundeerde argumenten en verlaag me liever niet tot moddergooien.
 
los van het geluid wat ITB tegenwoordig idd zo dichtbij komt dat velen het verschl niet meer kunnen horen in blinde tests, heb je altijd nog het gebruikplezier (wat subjectief is), wat het voor mij helemaal waard maakt om met hardware synths te werken versus ITB achter een computerscherm.

To each his/her own!
 
Heb zelf een Juno6 / tubbutec, en ben er zeer blij mee. Bepaalde sweetspots, HP op, reso hoog, in combi met de polyfonie zijn gewoonweg heerlijk.. ik gebruik hem voornamelijk voor pads (als aanvulling evt op iets digitaals) en hoge synthlijnen a la take-on-me style. Daar vind ik hem echt heel goed in.. voor snappy bassen en psycho geluiden, pak ik wel iets anders.

Voor mij is het ook nostalgie van de hardware, goeie herinneringen aan de Juno60 waar ik met een vriend jarenlang plezier aan heb gehad. Zonder die emo-waarde, zou ik het er niet voor over hebben, zeker geen 3000,- wat al het dubbele is van "belachelijk". Kan me de andere niet-lovende reacties wel voorstellen.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top