Roland Juno 60

Status
Please reply by conversation.
Top, dankjewel voor de link, ik had hem al voorbij zien komen. Is dit jouw eigen advertentie?
 
Nee begot. Vraag me niet wat ik vind van die synth. Ik wou gewoon ff helpen... :-)
Ik ben wel benieuwd naar je mening over de jun-60 (met goed onderbouwde argumenten)

Het is namelijk een populaire synth en ik ben altijd wel benieuwd naar onpopulaire meningen
 
Ik ben wel benieuwd naar je mening over de jun-60 (met goed onderbouwde argumenten)
Het is namelijk een populaire synth en ik ben altijd wel benieuwd naar onpopulaire meningen
Ik heb genoeg verhitte discussies gevoerd met 'believers' en ik onthou me dus liever van verder commentaar. Ik concludeer wel dat hij nog steeds gekocht, en vaak weer terug verkocht wordt... :D
 
Ik ben wel benieuwd naar je mening over de jun-60 (met goed onderbouwde argumenten)

Het is namelijk een populaire synth en ik ben altijd wel benieuwd naar onpopulaire meningen

Het is naar mijn mening een simpele, bijzonder zwak klinkende synth die nog enigszins gered wordt door de chorus. Ik heb er drie gehad en steeds weer weggedaan - hij is de hype echt niet waard, en de vraagprijs van 3.000 euro of meer (zoals in de gelinkte advertenties) echt niet waard.
 
Juno-1.jpg
Heel veel speel-plezier toegewenst.
 
Zoals bovenstaand te zien, door mede forum lid Renema een pracht exemplaar weten te bemachtigen! Erg blij mee, mooi om de kracht en fijne sfeer van dit forum hier te ervaren, dank voor het meedenken :)
 
Met afstand de best klinkende Juno, echt een geweldige synthesizer.
 
Het is naar mijn mening een simpele, bijzonder zwak klinkende synth die nog enigszins gered wordt door de chorus. Ik heb er drie gehad en steeds weer weggedaan - hij is de hype echt niet waard, en de vraagprijs van 3.000 euro of meer (zoals in de gelinkte advertenties) echt niet waard.
Met afstand de best klinkende Juno, echt een geweldige synthesizer.
lol
 
Ik hou nie van de Juno Chorus, ligt er te dik op.
Ma vinnet één van de mooiere (basic) poly's.
Al zou ik voor 2500 - 3000+ wel zo een prophet 5 kopen.

2800 zou toch moeten kunnen lukken.
ALs ges rap zijt en iemand wilt er vanaf.
Die van 3000 verkopen nog, mijkt me nu wel standaard.
Die van 4000 ma over jaartje, jaartje en half is da wa ge zult mogen betalen.

Ik vin Juno 60 ook vet, enige synth datk spijt had dak verkocht had 13 jaar geleden.
Of eerder poppy/praktisch en 1 sweetspot en kan heel soms nog verrassen.

De 6 vindek nog leuker. Het is nie de moeilijkste synth.
Zeker nie als ge al een 60 ofzo gehad hebt.
Sjans datk een mint Juno 6 heb kunnen vinden voor 1500. Lek nieuw.
Ga er de Juno 66 mod in steken dat hij zo wa VCO'ish kan doen en nog,
ma vooral voor midi.

De Polysix vindek ook een leuk alternatief ma iets anders.
Net als Matrix 6.
JX3P ook, daar gebruik ik never de Chorus van.

Juno 6/60 is gewoon heel intiutief en leuk om op te spelen te compuneren.
Stuk praktischer dan Andromeda ofzo ...
Prijs is ook zo hoog enorm veel bands giggen daarmee.

De 106 is een plastic 6/60, geen arp ook.
Is van plastic klinkt als plastic.

Alpha Juno is mijn 2e favo juno.
Ma nie echt voor hetzelfde gebruik.
 
Laatst gewijzigd:
De juno 60
Via ext trigger...
Kan de poly 6 echt niet tegenop, rest boeit me niets

good luck!!
 
Ik wil zeker niet de boel opruien,(want verhitte discussies genoeg gehad hier op SF) maar ik vraag me onderand al 40 jaar af wat mensen nu zo bijzonder vinden aan heel die Juno(reeks).
Toen hij destijds op de markt kwam vond ik 'm ook al als een platte vijg klinken. (vergeef me de uitrdukking)
Zeker als je hem vergelijkt met toenmalige soortgenoten, en dat waren ook de synths die ik kocht.
Prophet5, OB8, Jup8. Toegegeven, ook toen een andere prijsklasse, maar met recht en rede. Ik heb verder nooit analoog 'beter' beschouwd dan diditaal, en analoog is voor mij een lang vervlogen tijdperk waar ik overigens absoluut niet met heimwee aan terugdenk. (wel met frustratie over de vele herstelkosten en onderhoud van dat analoog gedoe - net zoals oldtimers, er is steeds weer wat aan) Als je vervolgens naar mijn persoonlijke mening voor het budget van 3000€ een Novation Summit + Peak koopt (die ik zelf ook bezit ) dan beschik je 'sonisch' over een synth die eender welke Juno gewoon lichtjaren voorbij schiet. Persoonlijk catalogeer ik de juno (en vele andere analoogjes) dus mee onder mythische heimwee van iets dat in je hoofd leeft, maar de realiteit ver achter zich laat.
Sorry hoor.
Ik heb respect voor ieders mening, maar heb vaak de indruk dat de realiteit onrecht wordt aangedaan en uit het oog verloren wordt. Vaak nemen mensen het woord 'warm' en andere lyrische beschrijvingen in de mond, maar tot op heden bestaat er geen gecalibreerd meettoestel dat 'warmte' in om het even welke klank kan meten. Het blijft een puur persoonlijke ervaring, niet gestoeld op meetbare feiten en kan dan ook niet als specifieke, vaste eigenschap worden opgegeven, van om het even welke synth. Zoals dat bijvoorbeeld wel het (hoorbare) en meetbare geval is voor geluidsdruk, frequenties. Ik herhaal daarom graag de epische woorden van multi award winnaar en sound guru Andrew Sheps : "Analog is a myth - It's not only a myth, it's a gigantic myth" En ik vrees dat als hij het niet correct inschat, wie dan wel ?

Maar het belangrijkste is dat je blij bent met om het even welke aankoop, en ik kan me zeker vinden in die piste. En ik moet toegeven dat ik de TAL U-NO-LX VST gebruik. (check YT Juno vs TAL)
Maar ik vermeld er ook bij dat ik die sounds simeplweg nabouw op mijn Summit, al vraagt dat zeker 'in-depth' tweaking en is het geen kwestie van 2 minuten tijd. (daarom kocht ik de TAL - dan gaat het veel sneller en is ook een pak goedkoper en uiteindelijk hoort niemand het verschil in een finale productie)

Dus ik blijf erbij dat de Juno een overrated synth is, en bijgevolg veel te duur. Als je koopt als investering met winstoogmerk kan ik het nog enigzins begrijpen, maar dan is het steeds opletten want welke garantie heb je?
We zijn helaas - voor de liefhebbers - aangekomen in een tijdperk waar 'vintage' vaak onterecht een dichterlijke en mythische vorm krijgt met exorbitante prijzen tot gevolg.
Zo zag ik vorige week een Jupiter 8 voor 18.900€ op Reverb. Daar moet ik eens smakelijk om lachen en heb medelijden met de persoon die zo belachelijk veel geld neertelt. (de betere Matrix 12 blijft hangen op de helft en is nog enigzins gerechtvaardigt omdat er veel minder van zijn gebouwd)
Als je dan een hit scoort met je dure vintage is het goed.
Maar daar kom ik graag to-the-final-point. Geen enkele synth waarborgt je om het even welke kwaliteit, muzikale kunst of succes.
Dat zit in je hoofd, en heeft niets te maken met om het even welke gear je bezit...Succes met de Juno. :-)

 
De 106 is een plastic 6/60, geen arp ook.
Is van plastic klinkt als plastic.

Alpha Juno is mijn 2e favo juno.
Ma nie echt voor hetzelfde gebruik.
Wat een hoop geblaas van de toren in je bericht zeg...

1. De Juno106 is niet van plastic.
2. De alpha juno wel.
3. Als je een Prophet 5 voor me kan vinden voor 2500-3000 dan geef ik je €500 en strijk ik al je sokken. Of bedoel je met 3000+ misschien €5000+?
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top