Stompenberg FX: real-time online pedals testen


ff een post van gearnews delen, want hier zitten denk ik wel meer mensen op te wachten, ik in ieder geval wel! Bij Thomann kan je dus gewoon FX pedals testen met je eigen geüploade materiaal, nice! Geen eindeloos reviews gezoek meer nodig en dan maar gewoon wat bestellen en hopen dat het het juiste pedaaltje is. Heb de service zelf nog niet uitgeprobeerd, maar de video ziet er goed uit:

 

Attachments

  • Stompenberg-FX-770x425.png
    Stompenberg-FX-770x425.png
    187,5 KB · Bekeken: 8.840
Als dat inderdaad goed werkt: :okdan:!
Nou de komende weken zal dat misschien best tegenvallen nu ze ineens in de spotlight staan, want eea zit dus daadwerkelijk gekoppeld aan hardware, dikke kans dat door de aandacht meer mensen het gaan proberen dan gebruikelijk (de dienst bestaat al 2 jr), als iemand anders al een pedal probeert moet je dus wachten tot die weer vrijkomt, maar als het bij normale drukte redelijk soepel werkt, is dit toch wel heel tof!
 
Leuk en misschien zijn je eigen audiovoorbeelden ook uit een temp directory te vissen :eureka:
 
Je kunt sowieso audiohijack of iets dergelijks gebruiken om het geluid te onderscheppen :D
 
Echt een cool idee. Ik had ditzelfde idee een jaar terug. Maar dan met motorized controllers.
Stel je voor dan echt synths in de cloud.
Waarom bieden ze dit niet als betaalde cloud dienst met een plugin. natuurlijk niet realtime maar met rederen of delay compensatie kan dat best werken.

Synth, piano's ( per midi ), fx ... hmmm tof hoor
 
Volgens mij bestaat het niet meer maar er was een reverb tank in Duitsland die je zelf online geluid kon feeden en dan downloaden

 
Echt een cool idee. Ik had ditzelfde idee een jaar terug. Maar dan met motorized controllers.
Stel je voor dan echt synths in de cloud.
Waarom bieden ze dit niet als betaalde cloud dienst met een plugin. natuurlijk niet realtime maar met rederen of delay compensatie kan dat best werken.

Synth, piano's ( per midi ), fx ... hmmm tof hoor
Voor FX heb je dit al, Home
 
Echt een cool idee. Ik had ditzelfde idee een jaar terug. Maar dan met motorized controllers.
Stel je voor dan echt synths in de cloud.
Waarom bieden ze dit niet als betaalde cloud dienst met een plugin. natuurlijk niet realtime maar met rederen of delay compensatie kan dat best werken.

Synth, piano's ( per midi ), fx ... hmmm tof hoor
Volgens mij bestaat zoiets al! Ben even de naam kwijt, maar als je even googlet weet ik zeker dat je het gaat vinden!

=edit=
zie reactie hierboven voor een voorbeeld. Maar volgens mij is er zeker nog 1 andere speler
 
wist niet dat dit bij Thomann er al was
Daar verbaas ik me een beetje over, we lezen het nu pas hier en het blijkt al een tijdje te bestaan. Ik kijk toch vrij regelmatig 'ns rond bij Thomann, ook bij de pedaaltjes, en heb dit daar ook niet gezien.
 
Heb dat altijd een vet idee gevonden, via audio-over-ip FX aan te bieden.. had ik er maar wat mee gedaan toen ik het bedacht +/-7 jaar geleden toen Audio-over-IP goed begon te worden :P

Maar dan meer live FX, zoals echte Echo-chamber, Leslie boxen, Amps, in echte spaces die je dan kan remote huren voor x-tijd, evt met Domotica voor mic placements.
Mja, gigantisch opstart Budget, zoveel onzekerheid tav de locatie(s), audio-bleed, herrie van buiten, you name it.. NL blijft wat dit betreft duur, vol, druk, etc. maar het idee blijft me boeien.
 
Heb dat altijd een vet idee gevonden, via audio-over-ip FX aan te bieden.. had ik er maar wat mee gedaan toen ik het bedacht +/-7 jaar geleden toen Audio-over-IP goed begon te worden :P

Maar dan meer live FX, zoals echte Echo-chamber, Leslie boxen, Amps, in echte spaces die je dan kan remote huren voor x-tijd, evt met Domotica voor mic placements.
Mja, gigantisch opstart Budget, zoveel onzekerheid tav de locatie(s), audio-bleed, herrie van buiten, you name it.. NL blijft wat dit betreft duur, vol, druk, etc. maar het idee blijft me boeien.
Ja cool idee. Maar bij 1 van de eerder geplaatste links vertrouw ik het nieyt omdat er geen goede plaatjes staan van de apparatuur. Kunnen net zo goed vst's zijn.
 
Back
Top