LIRA-8 (geïnspireerd op)

Bambisk

jwt
Lid sinds
25 november 2019
Berichten
429
Locatie
Zwolle
Gratis (donationware) op de LYRA-8 geïnspireerde VST plugin. Vind hem zelf wel leuk en het scheelt me een paar honderd euro


ben ik die ooit hier vergeten te melden... foei! inderdaad, via een pagina gevonden, ooit, over de meer uitzonderlikke VSTi plugins die in 2020 zijn uitgekomen.
gekocht, wel zo netjes. of.. ach.. is een leuk ding, inderdaad!
 
ben ik die ooit hier vergeten te melden... foei! inderdaad, via een pagina gevonden, ooit, over de meer uitzonderlikke VSTi plugins die in 2020 zijn uitgekomen.
gekocht, wel zo netjes. of.. ach.. is een leuk ding, inderdaad!
Ik ben ook voorstander van betalen voor freeware/donationware, maar wel als ik het heb geprobeerd en weet dat het (voor mij) wat is
 
freeware/donationware
LIRA-8 is geen freeware of donationware, het is Free Software. En de ontwikkelaars steunen is altijd een goed idee natuurlijk!

[edit: ok er zit atm niet echt een specifiek licentie op deze software. Heb de ontwikkelaar maar even gevraagd om input. Open Source is het in ieder geval wel, dus geen freeware/donationware ;) ]
 
Laatst gewijzigd:
Heb vorig jaar de Lyra-8 gekocht, maar na 2 dagen snel weer teruggestuurd. Ik kon er echt helemaal niets mee en kon er absoluut niets uithalen wat voor mij ook maar enigszins muzikaal bruikbaar was, maar deze software ziet er wel leuk uit om wat mee te spelen!
 
Bram Bos heeft Mononoke op iOS wat los gebaseerd lijkt te zijn op de Lyra-8. Ik ben zelf twee weken geleden overstag gegaan en heb hier nu een laboratory green Lyra-8 in huis. Hoe mooi de software variant ook is, de Lyra-8 is m.i. een apart beestje. Geen MIDI of CV/Gate voor een beetje muzikale controle en in een bepaald opzicht onvoorspelbaar. De viezige delay die over zijn nek kan gaan, het wijde bereik van de toon generatoren en alle ruisjes en kleine “bleeds” dragen bij aan het aparte en unieke geluid. Vergeet ook niet de droogheid/vochtigheid bij het aanraken van de contactpunten en het trucje om iets geleidends te gebruiken als alternatief voor de vinger. Persoonlijk kan ik het design enorm waarderen, als een ware Bob Ross draai ik net zo lang tot ik op een “Happy little accident” uitkom. Het is wel van belang om iets mee te laten lopen zodat dat unieke geluidje niet verloren gaat 😉. In sommige opzichten doet het me ook een beetje denken aan een Synthi AKS qua bijzondere geluiden.
 
Back
Top