Happy EBM day! 24/2

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.691
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik ga daarom een poging doen om een EBM trackje te doen, doet er iemand mee?

(voor de leek: 24/2 lijkt op 242 wat natuurlijk front 242 is, de grondleggers van de electronic body music)
mag ook DAF of aanverwante zijn uiteraard :)

Schermafbeelding 2021-02-24 om 11.32.59.png
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-02-24 om 11.32.59.png
    Schermafbeelding 2021-02-24 om 11.32.59.png
    324 KB · Bekeken: 167
Ik zet gewoon de beste Front track maar even op dan :D ... er is ook een leuke Belpop docu over front 242 op youtube ...

 
Een stukje Front 242 beluisteren, altijd goed. Zin in deze, al is het minder "typisch" EBM. Het hele album werd niet zo goed ontvangen, dacht ik, maar het is wel een favoriet van mij. :)

 
Ik ontdekte Front via de clip Headhunter die Marcel Vanthilt "draaide" op MTV.
Daarna pas het oudere werk gaan ontdekken en waarderen.
Altijd leuk als je een cultfilm kijkt en opeens een Front sample herkend zoals in Rivers Edge en Videodrome.
 
Altijd leuk als je een cultfilm kijkt en opeens een Front sample herkend zoals in Rivers Edge en Videodrome.
Of genoemd destijds in een populaire Amerikaanse serie die een stuk minder cult is (wellicht tegenwoordig juist wel? :?), Beverly Hills 90210. :D Beetje duffe serie was dat, maar ja, vriendinnetjes die het met alle geweld wilden zien enzo... :gaap: Ik verbaasde me er over dat het ter sprake kwam in die serie, en ik dacht tenminste nog één keer naast dit fragment. Oja, Brenda gaf er als bitch tenminste een beetje kleur aan.

 
wel de CS40M heeft er alvast zin in. Geen midi naar de pro solo, power off en wat doet de CS? Dit:

 
f snelle jam opname zonder meer om een idee te geven wat ik aan 't kullen ben :)

ZIN IN

zoals altijd zero softw enkel maschine als sequencer ;)
 

Attachments

  • EBM 24.2 1.mp3
    4,5 MB
Back
Top