Standalone MIDI Patchbay bestaat dat nog?

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Worden er nog boerekool standalone MIDI Patchbay's gemaakt? Een of ander obscuur merk ergens in een hutje in het bos ofzo? Liefst 19"
Zoals de Kawai MAV 8 of Roland A880? Die je zonder computer kan gebruiken etc.
 
ah thanks, ff gechecked maar das ook weer 400 euro voor een MIDI patchbay zoek toch iets simpelers en als je zoiets met een app moet gaan instellen krijg ik al een nervous breakdown. Als iemand nog een A880 of Kawai MAV 8 of iets anders heeft liggen (weet geen andere merken zo 123 die dat vroeger maakten) of andere opties weet laat maar weten :)
 
Laatst gewijzigd:
Ahja die Edirol dat is gewoon een A880 soort van,met een oude USB computer interface, werkt ook standalone zie ik, zonder dat je dat met een computer hoeft in te stellen toch?

Quadra Thru is een MIDI thru doosje dat zou eventueel ook wel werken maar zoek liever een patchbay waar ik in & outs kan schakelen (dat kan die Quadra thru niet denk ik?)
 
Idd Edirol werkt ook standalone, alleen je ziet ze niet zoveel. Quadra heb ik geen verstand van. Die Kawai heeft wel een externe psu nodig. UM880 heeft interne psu
 
Um550 edirol is er ook nog.
ik dacht dat motu een xt had. Misschien nu niet meer maar,volgens mij de step up vd 128
 
Ik ken je probleem.
Ik ben tijden op zoek geweest naar een waardige opvolger voor mijn UM-880 die te klein werd voor mijn setup.
MIDI doosjes genoeg, maar geen één die voldeed aan mijn harde eis dat hij standalone te gebruiken is.

Uiteindelijk toch gekozen voor een mioXL al voelde dat in eerste instantie wel als een compromis.
Toegegeven, goedkoop is hij niet, maar ik vind het een uitstekende oplossing.
Zoals gezegd programmeer je je patches via een computer, maar als je dat slim doet heb je aan de 30 presets die je kunt opslaan meer dan genoeg.
Er valt zoveel in te stellen dat ik mij tot nu toe pet twee presets red.
Deze presets vallen gewoon op het apparaat zelf op te roepen, dus eens geprogrammeerd heb je geen computer nodig om ermee te werken.

Puntje van aandacht is wel hoe je de boel aansluit.
Naast de klassieke DIN aansluitingen zijn er 10 MIDI host aansluitingen.
Voor mij een prima oplossing omdat ik inmiddels de nodige instrumenten met MIDI USB heb, maar niet elk instrument is class compliant, dus daar moet je wel rekening mee houden.
 
Ik heb 4 a880s in gebruik en 2 UM880’s. Je komt ze wel tegen als je zoekt. Maar gebruik google ipv marktplaats, en selecteer taal en tijd in de search settings. Dat levert veel meer op dan zoeken in een website zoals reverb ebay of marktplaats ;)
nog n tip? Kies afbeeldingen bij die search. Zo. Graag gedaan!
 
Ken je deze?

Wel cool... helemaal te configureren... en dan standalone te gebruiken...
Ik heb er 6 geloof ik... weet nog niet hoeveel ik er ga gebruiken... volgende week mn midi aansluiten... heb er denk ik sowieso wel twee over... nieuw!
 
opletten met die midihub, ik heb de eerdere versie en als die dient als masterclock krijg je al snel trainwrecking tss je devices.


trainwrecking
DJ lingo for one of a DJ's worst nightmares, when two songs are mixed together but don't match up. Creates an ugly offbeat mess.
 
Ik heb de RK-006 recent gehaald. Er zit een webapp bij om hem te configureren vanaf de PC, je kunt een stuk of 10 of 20 presets instellen en die kun je dan ook met een knop selecteren zo gauw je hem stand-alone gebruikt. Bonusfactor is dat je hem kunt gebruiken om van MIDI clock naar trigger te gaan, MIDI to CV etcetera. En hij wordt door Nederlanders gemaakt.

Ik moet heel zeggen dat die web app wel een beetje autistisch is van "hier heb je alle settings", het is niet zo dat je bij het handje wordt genomen van "oh wil je kanaal 1 op input 1 routen naar kanaal 1 van input 3".
 
opletten met die midihub, ik heb de eerdere versie en als die dient als masterclock krijg je al snel trainwrecking tss je devices.


trainwrecking
DJ lingo for one of a DJ's worst nightmares, when two songs are mixed together but don't match up. Creates an ugly offbeat mess.
oh, goed om te weten... ik heb wel de eerste editie van de kickstarter ja... ik ga hem niet als masterclock gebruiken... meer als midi-thru enzo... en 1tje om leuke creatieve midi effectjes mee te doen enzo

weet je waar deze informatie te vinden is?
 
het is mijn ervaring, ik heb die, en gebruikt als masterclock en dat huppelt al snel door elkaar.
 
Back
Top