Purple Blue - Star Stream

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.290
Locatie
Nijmegen
Nieuw trackie gemaakt. Deze keer tamelijk ingetogen en lekker spacy, hoop ik.
Het genre is Chillwave, denk ik. Maar ik doe vooral m'n eigen ding, het hoeft niet helemaal aan een bepaalde sound te voldoen.
De melodietjes zijn ontstaan achter de piano.
Feedback zeer welkom!

 
Fuck Lekker!

beetje wollig in het laag en wanneer je later het filter op de drum open doet voor mijn smaak net een tikkie te resonant.
Verder na 2min is de koek wel op. Ik zou daarna terug grijpen naar de eerste anderhalve minuut als thema, dat is echt sterk. het gesolo na 2min doet voor mij afbreuk aan de rest.
maar dat is mijn smaak.
 
Thanks!
Hmm dat solootje kon ik niet laten. Ik wilde juist ff iets anders erin voordat ik teruggreep op 't eerste stukje. Maar prima, als er meer mensen over vallen overweeg ik het aan te passen. :D
 
Luistert lekker weg, prima zo (via smartphone dan).
 
Tot minuut 1 gaat ie lekker en dan komt een overgang(bridge ) naar een vervolg stuk wat voor mijn gevoel compleet niet aansluit als ik mijn composer pet op zet.
Ja het zijn de dezelfde instrumenten maar het voelt los van het stuk ervoor en het is ook stuk minder sterk dan het begin van de track.
Je baslijn vind ik super.Wat iik soms zelf doe is bv de bassynth pattern copieeren en bv een leadsynth mee laten gaan een octaaf hoger of met arpeggio of alleen bepaalde noten accentueren dat de leadsynth mee gaat op de basssynth noten.Dit kan erg goed werken.Uiteraard uitproberen of dat tof klinkt of niet.
Ja dat solootje is verleidelijk maar tezwak en komt dan dus een beetje knullig over , beetje lotto ballen muziek wordt het dan.
Niet doen tenzij het echt een vette gitaar solo is of wat dan ook dat de track echt beter maakt.
Er valt dus vanuit mijn optiek wel meer tehalen uit de track.
 
Dank voor de feedback.
Er zit wel een soort bruggetje in naar het middenstuk. Ik vind 't zelf niet zo out of place.
In de late uurtjes zit ik af en toe wat te pingelen op de digitale piano. Meestal met het piano+choir geluid omdat dat lekker zweverig is. :)
En zo ontstond de basis voor deze track. Misschien wel geinig om te horen. Het middenstuk is uiteindelijk aangepast maar de akkoorden zijn hetzelfde.
 

Attachments

  • HP505.mp3
    2,1 MB
Mooi sounds en ik vind het 'solo' gedeelte heel aangenaam eigenlijk,er stoort mij niks in de track,en mix/sounds klinken mooi warm en present.
 
Back
Top