Duistere synth track @125bpm - My Darkest Valentine.

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.686
Locatie
Gent - België
Hallo leden,

Ik was recent wat aan het jammen en had zin om iets duister te maken wat niet te snel was.
Onderstaande is er dus uit voortgekomen. Alles vrij snel opgenomen om het idee vast te kunnen leggen en daags nadien gearrangeerd.
Dat wil dus ook zeggen dat er hoogstwaarschijnlijk nog werk is aan de mix. Ik heb hem momenteel vrij clean gehouden omdat ik hem ook niet wil over producen.
Graag jullie feedback en alvast bedankt voor het luisteren. Al hoop ik toch ook wel dat jullie er ook wat plezier aan beleven.

 
Mooie sfeervolle track, ik vind de mix al vrij uitgebalanceerd klinken. Enige verbeterpunt wat mij betreft is het ritmische geluid wat zo'n beetje door het hele nummer zit, dat gaat mij storen tot ie later als het drukker wordt er mooi in past. Misschien in de eerste helft wat frequencies weg eq'en ofzo, nu vind ik hem iets te aanwezig.
 
Begin leek ff franky goes to hollywood. Relax. Mist nog de 'ay ay ay ay' vocal :)
Die klap verdient wat galm - hats i like
Je hebt n basis die flink kan aangevult worden ALS je dat wil :)



jouwe is smeriger, hoor ik nu - i like :) - als je verbaast wil zijn, laatste 1,5 min kijken vd banned video van relax :) golden shower suggestie.

luister m ondertussen 2e keer. Hij mocht nog trager van me. Komen we in 't klinik genre... Check de LP sabotage...
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor het luisteren en de feedback!
Ik noteer dat de sfeer goed zit maar dat het hier en daar wat droog en minimaal is?
Ik probeer niet echt iets te imiteren of te coveren; ik heb echt opgenomen wat op dat moment de inspiratie was.
Alles was maximaal 4uur werk wat voor mij vlot is maar elke track die ik afwerk komt zo vlot anders blijf ik klooien... .
Serieuze grote wijzigingen verwacht ik niet te doen; mogelijks wat ear candy maar ik wil zoals eerder gezegd de track niet gaan overproducen.
Misschien moet ik de huidige elementen eerst maar eens zo goed mogelijk proberen krijgen. Zoals klinkske bijvoorbeeld al zei wat galm op de clap/snare.
Verdere suggesties zijn zeker en vast welkom!
 
Hey, de sfeer zit idd helemaal goed, maar persoonlijk vind ik um toch wat te repetitief, mag van mij zo nu en doen of wat meer variatie in het arrangement komen (maar dat haalt de sfeer misschien naar beneden), of hier en daar een sprinkle met een (onverwacht) geluid. De mix klinkt nog wat vlak/droog, misschien helpt het al om het iets ruimtelijker te maken door wat meer/betere panning van individuele instrumenten. Als laatste, er is iets wat me stoort aan de bass achtige string (die duistere noten op 0:30 en 1:00), ik weet niet precies wat, maar het klinkt gewoon ergens niet lekker (in ieder geval niet over mijn koptelefoon). Er is in ieder geval nog ruimte voor verbetering, :okdan:.
 
de basssynth stab die er van begin tot eind doorheen dendert gaat mij dus mateloos irriteren.
zou de track zelf inkorten om het spannend tehouden....4 minuut is telang...
Dit komt vooral omdat er teweinig gebeurd in het geheel.
De basis ligt er wel voor een goede track en vocals zouden hier zeker het geheel naar een veel hoger nivo brengen.
 
Ik vind het idee wel tof maar hij is heel statisch en droog als een sample. Als hij uit een bak kwam die zeg maar een constant veranderende LFO of detune had en een licht reverb dan was het prima. Je kunt hem ook heel langzaam laten aanzwellen in plaats van steeds het zelfde volume.
 
Toffe track! Goede sfeer, fijne geluiden. Op de bass stab zou er af en toe wat automation op mogen op bv attack en release, of evelope depth, overdrive, delay, of wat dan ook. Om het iets levendiger te maken. Een paar mooie swells van een goede 80's sound met een plate reverb zou ook goed staan. Wat meer earcandy dus als je het mij vraagt, dan wordt ie echt heel dik. Ik denk dat je daar ook wat meer diepte mee kunt geven aan je mix.
 
Back
Top