Trance uit belgie.

madmolio

Nieuwkomer
Lid sinds
29 juli 2020
Berichten
19
Locatie
Baal
Hallo eerste keer dat ik een track post, ik lees vooral het forum met een oog op het te koop/te ruil gedeelte. Dit is een project samen met een goede vriend. Alle reacties welkom.

Track met invloed van de jaren 90 trance uit de belgische discotheken.

Vooral softsynths: Punchbox, Heartbeat, XO, Roland 303, Retrologue, Gladiator, Solina V, Omnisphere, The Riser en D16 plugs voor de fx.
Laten mixen en masteren door Wes Maebe (www.wesonator.com)
Vocals van Arya Black via Fiverr

 
Ik vind hem spannend beginnen. Mooie opbouw van de verschillende lagen en klinkt goed in balans. Ook fijn die vocalen er in alleen vind ik het iets te lang verhaal. Ik zou het beter vinden als je snippets van de vocalen zou pakken en die herhaalde. Dat engels accentje staat mij ook niet zo aan haha maar dat is persoonlijk. Ik mis wel een climax. Die drones gaan de hele tijd door maar zouden op een gegeven moment ook even kunnen stoppen waarna je er een climax in zou kunnen bouwen met wat risers vooraf oid. Maar wellicht is dit helemaal niet waar je naartoe wil. Dan noch zou het beter zijn als de drones af-en-toe stoppen. Dan opent het nummer wat op en krijg je meer afwisseling. Ik vind 7:17 minuten wel te lang. Geen elk nummer zou langer dan 5 minuten moeten duren naar mijn smaak (met enkele uitzonderingen). Liefst nog korter richting 4 minuten. Dan maak je ook meer kans dat hij opgepakt door de playlisters als je daar op uit bent. Maar het maakt je nummer ook sterker. Dit zijn puur mijn gedachten die ik opschrijf terwijl ik er naar luister. Het is ook maar een mening dus trek je er aub niet te veel van aan. Het is verder zeker knap gemaakt. Ik denk alleen dat de mensheid niet veel toekomst meer heeft maar dat is een andere discussie :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind hem spannend beginnen. Mooie opbouw van de verschillende lagen en klinkt goed in balans. Ook fijn die vocalen er in alleen vind ik het iets te lang verhaal. Ik zou het beter vinden als je snippets van de vocalen zou pakken en die herhaalde. Dat engels accentje staat mij ook niet zo aan haha maar dat is persoonlijk. Ik mis wel een climax. Die drones gaan de hele tijd door maar zouden op een gegeven moment ook even kunnen stoppen waarna je er een climax in zou kunnen bouwen met wat risers vooraf oid. Maar wellicht is dit helemaal niet waar je naartoe wil. ik vind 7:17 minuten wel te lang. Geen elk nummer zou langer dan 5 minuten moeten duren naar mijn smaak (met enkele uitzonderingen). Liefst nog korter richting 4 minuten. Dan maak je ook meer kans dat hij opgepakt door de playlisters als je daar op uit bent. Maar het maakt je nummer ook sterker. Dit zijn puur mijn gedachten die ik opschrijf terwijl ik er naar luister. Het is ook maar een mening dus trek je er aub niet te veel van aan. Het is verder zeker knap gemaakt. Ik denk alleen dat de mensheid niet veel toekomst meer heeft maar dat is een andere discussie :)
Bedankt voor de feedback! Het is inderdaad een lange track geworden, misschien moeten we een radio edit doen voor de playlisters maar momenteel hadden we even genoeg van deze track. Allesinds bedankt om er ons op te wijzen.
Een grote climax of drop was inderdaad een keuze :-)
De vocals: we hadden een europees accent gevraagd via fiverr en dat hebben we ook gekregen, we zijn er zelf wel blij mee maar ik snap je mening.
 
@madmolio wauw, dit is serieuzer dan ik gedacht had. Ik dacht dat je ergens een sample vandaan had gepakt ofzo. In dat geval zijn mijn opmerkingen minder gefundeerd.
Haha nee zo serieus is het ook weer niet hoor! :-) We wisten ook niet wat we gingen krijgen op fiverr (eerste keer) en de tijd om aanpassingen te doen is ook heel kort, evenals het budget. Maar het is allesinds beter dan dat we zelf zingen ;-D
 
Mix en master klinken heel ok! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Mag ook via PB.

De track is heel chill, niet de bombastische trance die ik zelf maak, maar zou in een warm-up setje niet misstaan.
 
Ik zag trance en Belgisch, en dan ben ik geïntrigeerd. Heel tof nummer, je hoort er de jaren 90 duidelijk door. Ergens mis ik wel iets in de groove. Moeilijk uit te leggen.
 
Mix en master klinken heel ok! Wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag? Mag ook via PB.

De track is heel chill, niet de bombastische trance die ik zelf maak, maar zou in een warm-up setje niet misstaan.
Heb je een PM gestuurd.

Bedankt voor de feedback! :-)
 
Nice vocale! Hier houd ik van. Past goed in de wat oudere trance. Klinkt, voor dit soort trance, erg goed. Ben zelf ook erg van trance, en maak zelf wat meer moderne trance. Daar leuk om wat meer een oldschool track te horen.

De lengte is goed, variatie is ook goed. Verveeld me niet, en de mix zover ik kan beoordelen op de telefoon, is erg puik
 
Ik zag trance en Belgisch, en dan ben ik geïntrigeerd. Heel tof nummer, je hoort er de jaren 90 duidelijk door. Ergens mis ik wel iets in de groove. Moeilijk uit te leggen.
Bedankt voor de feedback ook! als je het weet te omschrijven mag je het altijd laten weten, we proberen onszelf altijd te verbeteren.

Heel fijne muziek ook van jou op Soundcloud en bedankt voor de repost! I'll return the favor! :)
 
Nice vocale! Hier houd ik van. Past goed in de wat oudere trance. Klinkt, voor dit soort trance, erg goed. Ben zelf ook erg van trance, en maak zelf wat meer moderne trance. Daar leuk om wat meer een oldschool track te horen.

De lengte is goed, variatie is ook goed. Verveeld me niet, en de mix zover ik kan beoordelen op de telefoon, is erg puik
Bedankt voor de feedback oldschool blijft goed hé! :-)
We hadden Violet skies van Phantasia wat in het achterhoofd bij de vocals en geprobeerd om een iets toepasselijker thema te vinden.
 
Top track, de Armin generatie begrijpt dit niet meer, ik vind de ingetogenheid met de string op de achtergrond juist top, lekker de ruimte voor alles.
top gedaan!
 
Het Europees accent is trouwens ook top. Lekker op het randje.

Beetje er over zelfs :D
maar ik ben een ouwe zeikerd en het is mijn genre niet dus beter hou ik voortaan mijn bakkes als er muziek voorbij komt waar ik weinig affiniteit mee heb.
Maar hij begint zo spannend als een detective die door een donker huis sluipt, alleen blijft hij de hele film door het huis sluipen voor mijn gevoel.
 
Vet hoor hoe die 303 speelt terwijl het laag eronder door loopt. De vocal doet me heeeeeeeel erg denken aan een track van weleer, maar kan er niet op komen. Ik vind een het een knappe vertaling van ‘toen’ naar nu en is zo super geslaagd. Stiekem zou ik persoonlijk wat meer snelheid en ‘ballen’ in de track horen als je begrijpt wat ik bedoel, maar das puur smaak, want het klinkt echt top 👌🏼
 
Bedankt voor de feedback ook! als je het weet te omschrijven mag je het altijd laten weten, we proberen onszelf altijd te verbeteren.

Heel fijne muziek ook van jou op Soundcloud en bedankt voor de repost! I'll return the favor! :)
Ok cool! Stiekem wou ik altijd trance maken, maar ik suck er gewoon in lol

Wat ik bedoel is dat ik wat drive/groove mis, of misschien het tempo zoals kobuz zegt.
 
@kobuz Moest het je te binnen schieten laat maar weten welke track, ik ben een playlist aan het maken met soortgelijke tracks en kan er nog wel wat gebruiken.
Het zijn trouwens 2 303's daarmee dat er eentje blijft lopen.

@Iwanw Dankje!

@Apollo82 Bij mij is het een beetje andersom, ik wil iets anders dan trance maken maar uiteindelijk draait het terug uit op een trance nummer.
 
Back
Top