Het gaat niet om geld. Of iets het luisteren waard is, dat kan ook emotionele waarde zijn, verzamelwaarde, memorobilia enz
Ik las recent een mooie zin: je herinnert je je eerst aankoop van een muziekdrager, je eerste downlad weet je vast niet meer.
Voor mij klopt het wel: als ik iets tatbaars heb, kleeft er een periode aan van aanschaf, en dat gaat dan weer samen met een boel herinneringen van dat moment.
Stel je hoort artist x en koopt zijn album, dat album (tastbaar) link ja altijd aan dat optreden, later.
Ik heb een shitload itunes muziek, echt voor vele duizenden euro's uit mijn dj verleden en ik speel dat nooit meer, dat is gewoon waardeloos (ookal is 't wel betaald) - maar heeft zijn doel gedaan.
Nou ja ik heb nog mijn hele drum and bass platen collectie en die ga ik weg geven aan iemand die nog vinyl dnb draaid.
Die muziek is voor mij niet veel waard meer omdat ik het niet thuis opzet om ff te luisteren.
Dus de drager kan niet die hoofd reden zijn. Het gaat om de muziek.
Maar goed ik luister graag naar vinyl en heb ook een ziekte audiofielitus.
Ben nu mijn platen pre-amp met 400 euro aan transformers, demping op de arm an een sl1200 en een denon DL103 element.
Voor mij is vinyl een hele aardige manier van muziek beleving.
Ben pas met streaming begonnen omdat youtube, apple, en spotify k*t geluids kwaliteit is en daar wilde ik niet voor betalen.
Heb amazon HD geprobeerd maar dat zijn echt leugenaars. Gare kwaliteit.
Nu gebruik ik Tidal dat heeft cd of betere kwaliteit. Zo ook de Masters van bekende werken.
Nu geniet ik erg van streamen van HQ audio maar als er dan weer wat langs komt wat ik erg tof vind komt er een lp van.
Maar goed wat betreft digitale tracks is idd de kans groot dat je die op een gegeven moment kwijt raakt.
Maar ook cd's zijn bij mij voor het grootste deel verdwenen.
Terwijl ik lp's heb uit de jaren 60 die wel door 4 generaties of meer in hun bezit waren en nu in mijn bezit.
LP's zijn in mijn optiek een hele veilige manier van muziek opslag.